Apie galimus mokesčius už kai kurias paslaugas internete „Deloitte“ užsimena kasmetinėje ataskaitoje „TMT Trends“ („IT, žiniasklaidos verslo ir telekomunikacijų tendencijos“). Analitikų teigimu, nemokamos paslaugos ir programos internete sukelia daugybę problemų.

Pasak jų, 95 proc. elektroniniu paštu pernai gautų laiškų sudarė spamas - interneto šiukšlės. Per dieną tai sudaro 60 mlrd. žinučių. Be to, elektroniniu paštu keliauja virusai ir panašios kenksmingos programos. Jų pažeistų kompiuterių „gydymas“ savininkams kasmet atsieina 7,8 mlrd. JAV dolerių, rašo „Vedomosti“.

„Spameriai“, analitikų tvirtinimu, jau įsiskverbė ir į internetinę telefoniją. Tiesa, nuo jų kol kas apsaugoti mobiliųjų telefonų savininkai, nes reklaminės SMS yra mokamos. „Deloitte“ paskaičiavimu, pernai šis verslas operatoriams atnešė 185 mlrd. JAV dolerių pelną.

Kaip teigiama „Deloitte“ ataskaitoje, jau šiais metais interneto vartotojams gali tekti susimokėti už tai, kad išvengtų minėtų problemų. Be to, kai kurios paslaugos, pavyzdžiui, interneto telefonija, jų teikėjams nemažai kainuoja, taigi išlikdamos nemokamos gali atnešti nuostolių.

Nemokamų paslaugų saulėlydį ekspertai prognozavo jau 2002-2003 metais. Tuomet kai kurios populiarūs elektroninio pašto teikėjai, pavyzdžiui, usa.net, atsisakė nemokamų pašto paslaugų.

Tačiau 2004 metais „Google“ pristatė nemokamą paštas gmail.com, kuris leido serveryje saugoti tiems laikams milžinišką kiekį informacijos – 1 GB. Kitos pašto tarnybos taip pat pradėjo didinti savo dėžutes.

Nemokamų paslaugų teikėjai tvirtina užsidirbantys iš reklamos, kuri atneša nemažas pajamas. Todėl, anot jų, „Deloitte“ prognozės niekuo nesiskiria nuo ankstesnių, kurios nepasitvirtino.

Kai kurie pabrėžia, kad „nemokamas“ nereiškia „labdaringas“. Nemokamų yra ir skelbimų laikraščių ar dienraščių, taigi nemokamos turėtų likti ir populiarios paslaugos internete.

Tačiau kai kurie „Vedomosti“ pašnekovai pripažino, kad nemokamos paslaugos reikalauja nemažai lėšų. Jų spėjimu, nemokamos ilgainiui išliks tos paslaugos, kurios teikėjui leidžia užsidirbti, pavyzdžiui, paieškos sistemos. O tos paslaugos, kurių teikimas reikalauja didesnių investicijų nei uždirbama iš reklamos, turėtų išnykti.

„Interactive Advertising Bureau“ ir „PricewaterhouseCoopers“ duomenimis, visų pasaulyje veikiančių interneto kompanijų pajamos iš reklamos skleidimo pernai trečią ketvirtį pasiekė rekordinę sumą – 4,2 mlrd. JAV dolerių. Tai buvo 33 proc. daugiau, nei per tą patį periodą 2005 metais, ir 2 proc. daugiau, nei 2006 metų antrą ketvirtį.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją