Ankstesni tyrimai parodė, kad kofeino vartojimas gali padidinti asmens dėmesingumą ir pagerinti pažintinius gebėjimus, o optimali dozė siekiant tokio poveikio yra 200 miligramų (maždaug tiek kofeino būna 2 puodeliuose kavos).

Be to, suvartojus vidutinio dydžio kofeino dozę asmenį būna lengviau įtikinti argumentais, kurie prieštarauja jo įsitikinimams, tvirtina Kvynslendo universiteto (Australija) mokslininkė Pearl Martin su kolegomis.

2005 metais ta pati mokslininkų grupė publikavo mokslinį darbą apie tai, jog šis junginys pagerina žmonių požiūrį į teiginius, kurie nėra suderinami su tipiniu požiūriu, nes išgėrus kofeino žmonės pradeda geriau suprasti teiginį paremiančius argumentus. Bet ar tikroji sutikimo su kitų nuomone priežastis nėra vien tai, jog, išgėrus kavos pagerėja nuotaika?

Norėdami atsakyti į šį klausimą, mokslininkai atliko naują eksperimentą, kuriame dalyvavo beveik 150 savanorių. Tiriamųjų buvo klausiama apie jų požiūrį į prieštaringai vertinamas medicinines procedūras – pavyzdžiui, eutanaziją.

Po to dalyviams buvo duodama išgerti oranžinės spalvos gėrimo, kuriame buvo arba apie 200 miligramų kofeino arba visiškai nebuvo šio junginio. Po 40 minučių, kai kofeino koncentracija paprastai pasiekia maksimumą, tiriamiesiems buvo duota perskaityti straipsnių, kurie prieštaravo jų požiūriui į tas procedūras, apie kurias su jais buvo šnekama.

Siekiant nustatyti, ar kofeinas žmonių sukalbamumą didina dėl to, kad gerina smegenų funkcijas, ar tik dėl to, jog pakelia nuotaiką, mokslininkai į eksperimentą taip pat įtraukė dėmesį blaškančių užduočių. Vienoje eksperimento dalyje mokslininkai prašė savanorių nubraukti raidę „o“, kai tik pamatys šią tekste.

Kitoje dalyje savanorių buvo prašoma užsidėjus ausines mygtuko paspaudimu atskirti žemo ir aukšto tono natas. Visi savanoriai blaškančių užduočių atlikimo metu skaitė argumentus, kurie prieštaravo jų nuomonei.

Savanoriai, kuriems atiteko gėrimas su kofeinu, savo požiūrį keitė dažniau už tuos, kurie gavo gėrimą be kofeino. Tačiau kuo labiau buvo blaškomi tiriamieji, tuo mažesnė buvo tikimybė, kad jų nuomonė pasikeis.

Tai, tyrimo autorių teigimu, patvirtina idėją, kad priežastis, dėl kurios asmenį lengviau įtikinti priešingai, nei jis manė anksčiau, yra ne geresnė nuotaika, o geresnės smegenų funkcijos, nes tyrimo dalyvius įtikinti buvo galima tik tada, kai jie buvo mažiau blaškomi ir galėjo suvokti įtikinantį argumentą.

Tokie rezultatai reiškia, jog kavą mėgstantys verslininkai turėtų pamąstyti, ar verta ją gerti prieš verslo susitikimus, tvirtina tyrimo autoriai.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją