NASA duomenimis, asteroidas 7482 (1994 PC1) yra įtrauktas į potencialiai pavojingų asteroidų Žemei sąrašą.

Kaip informuoja NASA Žemei artimų objektų studijų centras, asteroidas pro Žemę praskries 1,9 mln. km astumu arba 0.01325 AU. (AU – astronominis vienetas, kuris lygus 149 597 870 km) Asteroido greiti sieks 76000 km/val.

Asteroidas.

Į potencialiai pavojingų asteroidų sąrašą patenka bet koks pro Žemę arčiau nei 7,5 mln. kilometrų atstumu nuo Žemės praskriejantis objektas, pavyzdžiui, kometos ar asteroidai. NASA Žemei artimų objektų tyrimų centras (NASA's Center for Near Earth Object Studies) tyrinėja kosminius objektus, kurie kelia potencialų pavojų Žemei.

Asteroidas, kurio kodinis pavadinimas 7482 (1994 PC1) buvo atrastas 1994 metais.

Astrofizikai yra apskaičiavę, kad šis asteroidas į Žemę neatsitrenks, tačiau tai bus artimiausias šio dangaus kūno praskriejimas pro Žemę per artimiausius du šimtmečius. Asteroidas pro Žemę praskries sausios 18 dieną, antradienį, 23 val. 51 min. Lietuvos laiku.

Asteroidas 7482 (1994 PC1) spacereference.org iliustr.

Maždaug 1 km skersmens asteroidas 7482 (1994 PC1) nebus pats didžiausias žmonijos istorijoje pro Žemę praskriejęs dangaus kūnas.

NASA duomenimis, vienas didžiausių iki šiol užfiksuotų potencialiai pavojingų asteroidų buvo 2017 metais 7 mln. km atstumu nuo Žemės (t. y. 18 kartų toliau nei Mėnulis yra nutolęs nuo Žemės) praskriejęs maždaug 5 km skersmens asteroidas 3122 Florence (1981 ET3).

Asteroidas 7482 (1994 PC) yra didesnis už aukščiausią pastatą pasaulyje Burj Khalifa. VidaPress asociatyvi nuotr.

Atrodytų, kad 7 mln. km atstumas yra didelis, tačiau šis asteroidas buvo pakankamai ryškus objektas nakties danguje ir buvo matomas stebint mėgėjiškais teleskopais ar net žiūronais.

Remiantis earthsky.com, sausio 18 dieną praskriesaitis 7482 (1994 PC1) taip pat bus matomas mėgėjiškais teleskopais.

NASA jau išbando galimybes, kaip apsaugoti Žemę nuo galimo susidūrimo su asteroidu. NASA misija DART ( Double Asteroid Redirection Test) siekiama išbandyti technologiją, kuri gebėtų pakeisti asteroido skriejimo trajektoriją.

Asteroidas 7482 (1994 PC).  Sormano Astronomical Observatory nuotr.

2021 metų lapkritį NASA pradėjo misiją DART, kurios metu erdvėlaivis trenksis į dangaus kūną Dimorphos, skriejantį aplink asteroidą Didymos, taip pat įtrauktą į potecialiai pavojingų Žemei objektų sąrašą. Planuojama, kad erdvėlaivio susidūrimas su Dimorphos įvyks 2022 rugsėjį.