Žurnale „Nature Aging“ paskelbto naujo tyrimo rezultatai rodo, kad senoms pelėms transplantavus jaunų pelių žarnyno mikrofloros, pavyko sustabdyti kai kuriuos su senėjimu susijusius smegenų pokyčius.

Korko universiteto koledžo tyrimų instituto „APC Microbiome Ireland“ mokslininkai paėmė jaunų pelių (3–4 mėnesių amžiaus) arba senų pelių (19–20 mėnesių amžiaus) žarnyno bakterijų ir transplantavo senoms pelėms, praneša iflscience.com.

Jaunų pelių žarnyno mikrofloros bakterijų gavusių senų pelių organizme buvo aptikta biožymeklių, įskaitant metabolitų ir genų reguliavimo pėdsakų, labiau būdingų jaunesnėms pelėms.

Be to, jaunų pelių išmatų transplantai pagerino senų pelių elgesį ir leido joms geriau atlikti keletą kognityvinių testų, kurių metu buvo vertinamas gebėjimas mokytis, atmintis ir nerimas. Senų pelių transplantai nepasižymėjo jokiu reikšmingu poveikiu.

Žarnyno mikroflora – tai žmonių ir gyvūnų virškinimo trakte gyvenančių trilijonų bakterijų, virusų, archėjų ir grybelių ekosistema. Neseniai atliktų studijų rezultatai leidžia daryti prielaidą, kad žmogaus organizme yra panašus skaičius „svetimų“ mikrobų ir žmogaus kūno ląstelių. Kalbant apie genetinę medžiagą, žmogaus organizme yra daugiau bakterijų genų nei žmogaus genų.

Mokslininkai mano atradę jaunystės eliksyrą.

Ši sudėtinga mikroorganizmų sistema yra glaudžiai susijusi su organizmu ir smegenimis bei daro didelę įtaką imuninei sistemai, medžiagų apykaitai, smegenų funkcijoms, galbūt net mūsų asmenybei. Žarnyno mikroflora išlieka gana pastovi paauglystėje, bet senstant keičiasi ir praranda įvairovę.

Taip pat panašu, kad iš žarnyno mikrofloros pokyčių galima nuspėti, koks bus senėjimo procesas.

Remiantis tyrimo autoriais, manipuliuojant žarnyne gyvenančiais trilijonais mikroorganizmų įmanoma atitolinti ir net sustabdyti su senėjimu susijusį kognityvinių funkcijų silpnėjimą. Kol kas šią hipotezę pavyko įrodyti tik atlikus bandymus su pelėmis, bet tyrėjų komanda viliasi, jog daug žadantys rezultatai paklos pamatus tolesniems tyrimams su žmonėmis.

„Anksčiau „APC Microbiome Ireland“ ir kitų tarptautinių mokslininkų grupių paskelbti rezultatai rodo, kad žarnyno mikroflora vaidina svarbų vaidmenį senėjimo procese.

Mokslininkai mano atradę jaunystės eliksyrą.

Naujasis tyrimas gali sukelti tikrą perversmą šioje srityje, nes mes nustatėme, jog mikroflorą galima pajungti senėjimo sukeliamam smegenų funkcijų silpnėjimo procesui sustabdyti. Taip pat užfiksavome pagerėjusį gebėjimą mokytis ir kognityvines funkcijas“, – pareiškime nurodė tyrimo autorius, „APC Microbiome Ireland“ vyriausiasis tyrinėtojas profesorius Johnas F. Cryanas.

Visgi jis įspėjo, kad „tai dar tik pradžia, ir reikia atlikti daug darbų, norint pritaikyti šiuos radinius žmonėms“.

Beje, ar labai norėtumėte gauti išmatų transplantų, kad išsaugotumėte sveikas ir jaunas smegenis? Kita vertus, naujojo tyrimo išvados gali paskatinti skirti daugiau dėmesio žarnynui iš mitybos perspektyvos.