Tai gali pasirodyti kaip paprastas ir nereikšmingas klausimas, bet mokslininkams jis buvo labai įdomus. Juk jūriniai paukščiai stengiasi ore išsilaikyti kiek įmanoma ilgiau.

Tūpimas banguotoje jūroje gali būti pavojingas, todėl geriau ilgiau skristi ir rečiau tupėti ant vandens. Tam reikia labai efektyvių sparnų. Jei inžinieriai galėtų šio to išmokti iš jūrinių paukščių, tas žinias galėtume panaudoti gerindami lėktuvų sparnų efektyvumą.

Taigi, visa eilė skirtingų rūšių jūrinių paukščių buvo patalpinti į vėjo tunelį. Čia mokslininkai tikrino hipotezę, kad tamsūs sparnai padeda ilgiau išsilaikyti ore. Ir tai jie patvirtino – juodi sparnai pagerina paukščio galimybes skristi net iki 20 proc.

Jokios magijos čia nėra. Juodi sparnai labiau sugeria Saulės spindulius ir labiau įkaista. Ankstesni tyrimai parodė, kad šiltas sparnas pasižymi geresnių oro pasipriešinimu ir keliamosios jėgos santykiu.

Paukštis ir lėktuvas

Kitaip tariant, šiltas sparnas orą skrodžia patirdamas mažesnį pasipriešinimą – kaip karštas peilis per sviestą.

Taigi, kai kurie jūriniai paukščiai per tūkstančius metų išsivystė tamsesnius sparnus, kurie leidžia ore išlikti ilgiau sunaudojant mažiau energijos.

Ar ateityje matysime daugiau lėktuvų su juodais sparnais? Mokslininkai sako, kad taip! Ypač greiti orlaiviai tikriausiai išliks balti, bet lėtesni gali gauti juodus Saulės šildomus sparnus.