2014–2016 metais ten sėkmingai augintos romaninės salotos; jas ragavę astronautai nepatyrė jokių neigiamų simptomų.

Dabar pristatyta šių salotų mėginių analizė ir parodyta, kad kosminės salotos yra bent jau tiek pat maistingos, kaip ir žemiškosios. Tyrimui panaudoti TKS augintų salotų mėginiai ir analogiškų salotų, augintų identiškomis temperatūros, anglies dvideginio ir drėgnumo sąlygomis Žemėje, pavyzdžiai.

Paaiškėjo, kad kosmose augintos salotos turi šiek tiek daugiau kalio, natrio, fosforo, sieros ir cinko, taip pat daugiau cheminių junginių fenolių. Visi šie elementai ir junginiai yra naudingi žmonėms. Taigi mikrogravitacija ir stipresnė spinduliuotė bent jau salotų augimui nepakenkia ir galima tikėtis, kad daržovių astronautai galės užsiauginti ir ateities Mėnulio bei Marso misijų metu.

Tyrimo rezultatai publikuojami Frontiers in Plant Science (ČIA).

Kalbant apie psichologinį mitybos aspektą, jis kosmose taip pat svarbus ir gali tapti tiek trukdančia, tiek padedančia misijų dalimi. Trukdančia, nes nekintantis procesuoto maisto davinys gali sustiprinti nuobodulio jausmą, apimantį ilgų kelionių dalyvius. Iš kitos pusės, mityba galėtų suteikti ir daugybę potyrių, paįvairinančių kelionę ar kosminę misiją ir prisidedančių prie teigiamos psichologinės būklės formavimo.

Iki šiol šiuo aspektu astronautų mityba nebuvo nagrinėta, bet naujame tyrime svarstomi galimi maisto patiekimo astronautams būdai. Remdamiesi apklausa apie žmonių lūkesčius galimų kosminių kelionių metu bei ekspertų patarimais apie kosminių kelionių planavimą, mokslininkai identifikavo tris galimus kosminio maisto patiekimo būdus.

Pirmasis – „prieskonių bombos“: stiprūs prieskonių rinkiniai, sumaišomi su maistu prieš pat valgant, skirti kompensuoti suprastėjusį skonio pojūtį kosmose dėl nuolat užsikimšusios nosies.

Antrasis – kuo įvairesnio maisto iš įvairių pasaulio virtuvių atkūrimas naudojant 3D spausdintuvus.

Trečiasis – maitinimosi potyrio sukūrimas, naudojantis virtualia realybe bei garsais, taip virtualiai perkeliant astronautą į įvairias Žemės vietas.

Idėjos pristatomos straipsnyje Frontiers in Computer Science ČIA.