Tačiau dabar, išanalizavę NASA Saulės dinamikos observatorijos (SDO) dešimties metų stebėjimų duomenis, grupė mokslininkų pateikė galimą paaiškinimą. Jis susijęs su magnetiniame lauke sklindančiais signalais, vadinamais Alfveno bangomis. Seniai žinoma, kad šios bangos perduoda energiją iš Saulės paviršiaus į vainiką ir taip pastarąjį kaitina, tačiau tos energijos nepakanka pasiekti stebimai vainiko temperatūrai.

Naujieji duomenys parodė, kad vainiko magnetinis laukas virpa ir kitu dažniu, atitinkančiu akustinių – garso – bangų sklidimo Saulės viduje dažnį. Tai greičiausiai reiškia, kad akustinės bangos perduoda energiją iš Saulės gelmių tiesiai į vainiką. Taigi tos pačios Alfveno bangos, sklindančios vainike, neša žymiai daugiau energijos, nei buvo manoma iki šiol, ir galbūt gali įkaitinti vainiką iki milijono laipsnių.

Šis atradimas svarbus ne tik tuo, kad galbūt paaiškina vainiko temperatūrą. Net jei detaliau išnagrinėjus energijos pernašą paaiškėtų, kad jos nepakanka vainikui įkaitinti, fakto, kad energija perduodama iš žvaigždės gelmių, tai nepaneigs. Tad ateityje modeliuojant Saulės ir kitų žvaigždžių vainikų bei vėjo savybes bus būtina atsižvelgti ir į tokią energijos pernašą.

Tyrimo rezultatai publikuojami „Nature Astronomy“.