Apie tokius dingimus pasakojama daugybė istorijų. Spėliota, kad galbūt ateiviai pagrobė žmonių moksliniams tyrimams. O lėktuvų navigacinių sistemų veiklą galėjo sutrukdyti kažkokia elektromagnetinė audra. Kiti sako, kad dingęs Atlantidos žemynas su savimi įtraukė ir laivų. Būta ir teorijų, kad galingi sūkuriai aukas iš karto perkėlė į kitą dimensiją, rašoma livescience.com.

Kaip ten bebūtų, mokslininkai jau ne vienerius metus sako, kad esama logiškų paaiškinimų, kaip ir kodėl dingo laivai ir lėktuvai. Jų teigimu, keliauti per Bermudų trikampį yra taip pat pavojinga, kaip ir keliauti bet kuria pasaulio vandenyno dalimi.

Neseniai buvo įpūsta gyvybės vienai teorijai, esą laivus paskandino milžiniškos ir nepaaiškinamos bangos. Ši hipotezė nėra nauja, tačiau grupė britų mokslininkai neseniai aptarė tokių didžiulių bangų kilimo galimybes ir kitas teorijas, įskaitant ir žmogiškosios klaidos, trijų dalių BBC dokumentiniame filme „Bermudų trikampio mįslė“.

„Nėra abejonės, kad šiai zonai būdingas staigus bangavimas, – sakė Sautamptono universiteto okeanografas Simonas Boxallas. – Tokios bangos yra galimos bet kur, kur susiduria kelios audros.“
Nacionalinės vandenynų ir atmosferos administracijos specialistų teigimu, tokios bangos gali būti labai didelės – kaip vandens sienos. Ir dažnai jų kyla netikėtai. Pavyzdžiui, jos dažnai susiformuoja pačiame pietiniame Pietų Afrikos taške, kur susiduria audrų pietinėje Atlanto vandenyno dalyje, Ramiajame vandenyne ir Pietų vandenyne sukeltos bangos.

Anot S. Boxallo, pastaraisiais metais minėtoje Pietų Afrikos dalyje dingo keli dideli konteineriniai laivai ir tanklaiviai.

Kalbant apie Bermudų trikampį, taip pat tiesa yra ta, kad audros čia gali atkeliauti iš bet kurios pusės, kaip ir Meksikoje, prie pusiaujo ir keliaujant toliau į rytus Atlanto vandenynu. Jeigu kiekviena banga gali pakilti iki 10 metrų, tai, susidarius tam tikroms sąlygoms, jos gali suformuoti iki 30 metrų aukščio siekiančią milžinišką bangą.

Sautamptono universiteto inžinieriai sukonstravo kelis laivų modelius, įskaitant ir 1918 metais Bermudų trikampyje dingusio JAV karinio laivyno laivo „USS Cyclops“. Jie simuliavo tokias milžiniška bangas specialiame rezervuare ir nustatė, kad tokios bangos tikrai gali labai greitai paskandinti laivus. Mokslininkai taip pat nustatė, kad kuo didesnis laivas, tuo sunkiau jam išsilaikyti ant vandens. O mažesniems laivams gali pasisekti ir jie gali tarsi skrieti banga, jeigu ji smogia į pirmagalį. Deja, tokiais atvejais didesni laivai lūžta perpus.

Dujų burbulai, magnetinės anomalijos ir... žmonės?

Žmonės dažnai kalba apie neva keistas magnetines anomalijas virš Bermudų trikampio, sakė S. Boxallas. „Nieko tokio ten nėra“, – sako ekspertas. Pasaulyje tikrai egzistuoja magnetinių anomalijų, susijusių su Žemės mantijos judėjimu po pluta, tačiau artimiausia tokia anomalija yra maždaug 1600 kilometrų į pietus nuo Bermudų trikampio, prie Brazilijos krantų.

Kita teorija skelbia, kad Bermudų trikampyje yra sprogių metano dujų sankaupos, kurios, jei sujudinamos, esą keliauja link vandens paviršiaus ir pakeičia vandens tankį, dėl kurio laivas nuskęsta. Iki šiol nė vienam eksperimentui nepavyko to įrodyti, sakė S. Boxallas.
„Teoriškai tai įmanoma, tačiau pasaulyje yra daugybė vietų, kur tai gali įvykti“, o ne tik Bermudų trikampyje, pažymi ekspertas. Jo nuomone, dažniausiai mįslingo dingimo priežastis yra žmogiškoji klaida.

Pavyzdžiui, kalbėdamas apie garsųjį JAV penkių laivyno lėktuvų dingimą 1945 metais, po kurio vienas žurnalistas ir pavadino šią teritoriją Bermudų trikampiu, S. Boxallas mano, kad veikiausiai pilotai pasiklydo, ir jiems baigėsi degalai.

Jis taip pat pažymėjo, kad maždaug trečdalis visų registruotų privačių laivų Jungtinėse Valstijose yra registruoti valstijose ir salose, kurios yra arti Bermudų trikampio. Remiantis naujausiais tyrimais 2016 metų JAV pakrančių apsaugos tarnybos duomenimis, 82 proc. incidentų šioje zonoje kyla dėl to, kad žmonės plaukia į jūrą be jokio specialaus apmokymo ar plaukiojimo jūroje patirties, pažymėjo S. Boxallas.

„Taigi, paimkime trečdalį visų JAV laivų, sumeskime juos į Bermudų trikampį, ir štai turėsime mįslingų dingimų“, – konstatavo ekspertas. Anot jo, nereikia jokios licencijos ar specialios įrangos, kad laivas išplauktų į jūrą.

„Ne kartą dirbdami jūroje esame sutikę žmonių, kurie plaukė pagal kelių žemėlapį, naudodamiesi mobiliaisiais telefonais kaip ryšio įranga. Ir staiga jie atranda, kad yra 30 mylių nuo kranto, ir nėra mobiliojo ryšio signalo“, – pasakojo ekspertas.

Be to, „aplinkos sąlygos galėtų paaiškinti daugelį atvejų, jeigu ne daugumą jų“, savo interneto puslapyje skelbia Nacionalinės vandenynų ir atmosferos administracija. „Vandenynas žmonėms visuomet buvo paslaptinga vieta, o, sudėję prastas oro sąlygas ir prastą navigaciją, gausime tikrai mirtiną vietą“, – pabrėžia Nacionalinės vandenynų ir atmosferos administracija.

Jos atstovų teigimu, incidentų skaičių šioje zonoje gali didinti ir Golfo srovė – galinga ir greita vandenyno srovė, kuri gali sukelti „staigių ir kartais itin galingų oro sąlygų pokyčių“. O seklumos prie Karibų salų gali būti pražūtingos laivams.