Ši „viduriuose esanti nervų sistema“ yra tokia įmantri ir nepriklausoma, kad mokslininkai kartais ją pavadina antromis smegenimis.

Tačiau didžioji dalis informacijos apie mūsų antras smegenis yra nežinoma. Dėl žinių apie neuronų reakcijas trūkumo mes negalime pasakyti, kaip jos reaguoja į įvairius vaistus arba virškinimo trakto ligas.

Duke universiteto tyrinėtojai sugalvojo būdą, kaip tirti šią sistemą. Chirurginiu būdu jie pradėjo implantuoti mažus ir skaidrius stiklo gabaliukus genetiškai modifikuotų pelių, kurių aktyvūs neuronai keičia spalvą, papilvėse, taip siekdami sukurti prieigą prie tiriamo nervinio audinio.

Taip pat pelių organizmuose jie įdiegė 3D spausdintuvu pagamintus titano laikiklius, prilaikančius pelės žarnas vietoje ir leidžiančius mokslininkams stebėti neuronų veiklą, kai pelė išgyvena pakankamai triukšmingą ir chaotišką virškinimą.

Žurnale „Nature Communications“ pasirodžiusiame straipsnyje aprašoma, kaip mokslininkai stebėjo neuronų veiklą, matavo jų skleidžiamus signalus grafeno jutikliu, galinčiu nuskaityti elektrocheminius impulsus.

Duke universiteto biomedicinos inžinerijos profesorius, studijos autorius Xiling'as Shen'as tvirtino, kad šis „langas į skrandį“ padės atskleisti „tamsiosios“ žarnų nervų sistemos paslaptis. Jis tvirtina, kad atsakymai į keliamus klausimus gali padėti rasti atsakymą, kaip gydyti paplitusius „funkcinius skrandžio ir žarnyno sutrikimus“.

Nuo tokių sutrikimų kaip vidurių užkietėjimas, šlapimo nelaikymas, kenčia maždaug 25 proc. populiacijos.