Pagaliau po ilgos pertraukos Klaipėdoje statomas laivas ne užsieniečiams. Paskutiniai du laivai, pastatyti Lietuvai tuometinėje „Baltijos“ laivų statykloje prieš beveik 20 metų, buvo AB „Lietuvos jūrų laivininkystė“ motorlaiviai „Vytautas“ ir „Gediminas“, rašo VE.lt.

KU ir AB Vakarų laivų gamyklos antrinė bendrovė Vakarų Baltijos laivų statykla sutartį dėl mokslinio laivo statybos pasirašė dar pernai. KU rektorius Vaidutis Laurėnas atkreipia dėmesį į tai, kad šis laivas reikalingas ne tik universitetui, bet ir visai Lietuvai, galėsiančiai geriau pažinti Baltijos jūrą.

„Tai unikalus, modernus mokslinis laivas, kuris, manau, gali tapti tokio tipo laivų standartu. Jis nedidelis, bet inovatyvus ir technologiniu atžvilgiu gana sudėtingas laivas“, - ceremonijos metu sakė Vakarų laivų gamyklos generalinis direktorius Arnoldas Šileika.

Statomas laivas skirtas okeanografiniams tyrimams. Jis daugiafunkcis - bus galima atlikti įvairius tyrimus pradedant jūros biologija ir baigiant jūros geologija. Laivas turės dvi stacionarias laboratorijas, skirtas geologiniams, biologiniams, fizikiniams ir cheminiams tyrimams. Jo įgulą sudarys 6 nariai, jame galės dirbti 18 mokslininkų.

Pasak KU Baltijos pajūrio aplinkos ir tyrimų planavimo instituto direktoriaus pavaduotojo Sauliaus Gulbinsko, unikalus dalykas jame - bus pastatytas gręžimo agregatas ir bus galima atlikti hidrogręžimą.

Iki šiol KU galimybės atlikti mokslinius tyrimus buvo, švelniai tariant, labai ribotos. Universitetas naudodavosi kitų institucijų paslaugomis arba nuomodavo užsienio laivus.

Naujojo laivo statyba kainuos apie 33,5 mln. Lt, o jo įranga - dar apie 10 mln. Lt. Dalis įrangos jau yra įsigyta, ji pradėta komplektuoti.

Projektas finansuojamas 85 proc. iš Europos Sąjungos lėšų, 15 proc. - Lietuvos valstybės.

Bendras laivo korpuso ilgis - 38,7 m, plotis - 12 m, maksimali grimzlė - 2,8 m. Jis turės du elektrinius mažo triukšmo ir mažos vibracijos varytuvus, dedveitas užtikrins galimybę gabenti visas reikalingas atsargas ir iki 40 tonų technologinės įrangos.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (19)