Profesorius Johnas Parnellis kartu su mokslų daktaru planetų geologu Josephu Michalski iš Gamtos istorijos muziejaus sukūrė teoriją, pagal kurią Marso paviršiuje esantis McLaughlin krateris byloja apie gyvybę šioje planetoje.

Žurnale „Nature Geoscience“ publikuojamame straipsnyje aprašoma, kaip mokslininkai įvertino kraterį, susidariusį į Marso paviršių atsitrenkus meteoritui, išsvaidžiusiam uolienas didžiuliu spinduliu aplinkui. Paaiškėjo, kad šios uolienos susiformavusios iš molio ir mineralų, kuriuos pakeitė vanduo – esminis gyvybės palaikymo elementas.

Kalbėdamas savo laboratorijoje Aberdino universitete (Škotija), geochemikas J. Parnellis teigė: „Mes galime būti labai priartėję prie atradimo, kad Marse yra ar buvo gyvybė. Mes žinome, kad žymi visos Žemės gyvybės dalis yra po jos paviršiumi, o tyrinėdami McLaughlin kraterį, meteorito smūgio iškeltų uolienų dėka galime pastebėti panašias sąlygas ir po Marso paviršiumi“.

„Marso paviršiuje dėl radiacijos ir visiško užšalimo gyvybės gali ir nebūti. Vis dėlto, gyvybė po paviršiumi nuo to galėtų būti apsaugota. Nėra jokių argumentų, kodėl mažuose įtrūkimuose žemiau Marso paviršiaus negalėtų gyventi bakterijos ar kiti mikrobai, - toliau dėsto J. Parnellis. - Dar vienas dalykas, apie kurį kalbame savo straipsnyje – šios bakterijos galėtų maitintis vandeniliu, visiškai taip pat, kaip ir mikrobai po Žemės paviršiumi“.

Mokslininkas tvirtina, kad Marse neaptiksime įrodymų apie gyvūnų – sudėtingiausios gyvybės formos – egzistavimą, tačiau tikrai galima tikėtis įrodymų apie grybų buvimą čia.

„Grybai nėra taip stipriai nutolę nuo augalų ar gyvūnų, tad manau, galima būtų pasakyti, kad gyvybė Marse galėtų būti sudėtinga, nors ir menka“, - reziumuoja geochemikas.

Profesorius J. Parnellis mano, kad nors kitos misijos į Marsą metu numatomas gręžimas gilyn į Marso vidų, kad galima būtų išnagrinėti gyvybės po Marso paviršiumi galimybes, tačiau jo naujasis tyrimas rodo, jog kraterio pakraščių apžiūrėjimas būtų ne tik lengvesnis, bet ir veiksmingesnis metodas. „Iš tikrųjų mes norime pabrėžti, kad jeigu ketiname tyrinėti gyvybę Marse, turime leistis žemiau jo paviršiaus“, - konstatavo J. Parnellis.