Firmos "Sun Microsystems" paskutinį XX amžiaus dešimtmetį interneto reikmėms sukurta programa "Java" leidžia NASA specialistams pigiai ir paprastai vairuoti robotą "Spirit", kuris ketvirtadienį jau nuriedėjo nuo platformos ant tikro Marso grunto.

Tris mėnesius, tokiam laikui planuotas roboto "Spirit" darbas Marse, NASA personalas Pasadenos reaktyvinių variklių laboratorijoje (JPL) valdys marsaeigį kompiuterine programa "Java" pagrįsta sistema "Science Activity Planner", kuri veikia panašiai kaip skaitmeninė vaizdo žaidimų "Gran Turismo" sistema.

Pasak JPL mechaniko Judžino Čalfanto (Eugene Chalfant), sistema naudojasi Marso misijos duomenų bazėje esančiais duomenimis, iš kurių sukuriamas erdvinis Marso paviršiaus vaizdas, kurį galima sukioti, didinti.

Pritaikę patyrimą, įgytą, pavyzdžiui, apsiperkant interneto parduotuvėje, NASA personalo atstovai robotui "Spirit" planuos kiekvienos dienos darbą, vairuos jį.

"Ką gi, mums tai tartum smėlio dėžė, kurioje išbandome įvairiausias idėjas", - pridūrė J. Čalfantas. "Pasirenki uolą, kurią nori tirti, siunti įsakymą robotui važiuoti ten, robotas pats pasirenka geriausią kelią", - aiškino jis.

NASA specialistai naudojasi beveik nepakeista interneto žaidimų programa "Maestro", kuri leidžia mėgėjams kaip tikriems mokslininkams "vaikščioti" po panoraminius spalvotus vaizdus, tikrinti marsaeigio fotokameras, planuoti marsaeigio misiją.

Šio žaidimo svetainė (http://mars.telascience.org) nuo pat jos paleidimo pradžios sausio 2 dieną, labai išpopuliarėjo. Firma "Sun" turėjo skirti papildomų pajėgumų, kad atlaikytų ir galėtų veikti NASA valdantieji kompiuteriai, pasakojo J. Čalfantas. Žaidėjai "varinėja" marsaeigį po erdvinį Marso kraštovaizdžio modelį lygiai kaip ir NASA misijos personalas.

Šaltinis
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją