Šis atradimas – priežastis riboti vaikams skirtą greitojo maisto reklamą, tvirtina tyrimą atlikę mokslininkai. Bet jie taip pat pridūrė, kad galingas etikečių poveikis gali padėti parduoti daugiau sveiko maistingo maisto vis didėjančiai nutukusių vaikų kartai.

Johns Hopkins Bloomberg sveikatos mokyklos (JAV) mokslininkė Dina Borzekowski su kolegomis paprašė 63 ikimokyklinio amžiaus (3-5 metų) vaikų paragauti du patiekalų rinkinius. Kiekviename rinkinyje buvo vištienos kepsniukas, ketvirtis mėsainio, keptų bulvyčių, dvi mažos morkos ir mažas puodelis pieno.

Nors visi vaikams duoti rinkiniai buvo tiekiami „McDonalds“ restoranų tinklo, tik vienas iš rinkinių vaikams buvo tiekiamas jų tikrojoje pakuotėje. Mokslininkai kito rinkinio patiekalus pervyniojo į paprastas pakuotes, ant kurios nebuvo vaikams pažįstamos bendrovės logotipų.

Dažniausiai vaikai juto skonių skirtumą tarp patiekalų rinkinių ir didžioji jų dauguma teigė, kad skanesnis yra „McDonalds“ pažymėtas maistas.

Pavyzdžiui, 76 proc. vaikų teikė pirmenybę „McDonalds“ bulvytėms (tik 13 proc. vaikų manė, kad skanesnės yra nepažymėtos bulvytės). 60 proc. vaikų manė, kad vištienos kepsniukai „McDonalds“ pakuotėje yra skanesni už nepažymėtus, priešingai manė tik 10 proc. vaikų.

„Visai nestebina, kad prekės ženklo populiarumas yra veiksmingas. Įdomu tai, kad prekės ženklas taip stipriai paveikė 3-5 metų vaikus“, - sakė D.Borzekowski.

Tyrimo metu taip pat nustatyta, kad vaikai, gyvenantys namuose, kur daugiau televizorių, pirmenybę maistui su etikete teikia dažniau už kitus vaikus. Tai parodo reklamos įtakos stiprumą.

„Tai tik parodo, kaip tėvams vieniems sunku kovoti su šia problema“, - sakė vaikams skirtos žiniasklaidos žinovė Kathryn Montgomery, dirbanti American universitete Vašingtone (JAV).

Ekspertai paskaičiavo, kad maisto ir gėrimų pramonė kasmet vaikams skirtai reklamai vien JAV išleidžia daugiau nei 10 mlrd. JAV dolerių. „Tos bendrovės galėtų lygiai taip pat nesunkiai marketingo būdu padėti tėvams maitinti vaikus sveiku maistu“, - sakė Visuomenės interesų mokslo centro (JAV) mitybos politikos vadovė Margo Wootan.

D.Borzekowski nurodė, kad tyrime dalyvavę vaikai morkas „McDonalds“ pakuotėje rinkosi dukart dažniau nei morkas nepažymėtoje pakuotėje. Tai rodo, kad protinga marketingo politika galbūt įtikintų jaunimą rinktis sveikesnį maistą. Kai kurios bendrovės jau pradėjo eksperimentuoti su tokia taktika: Miki Mauso atvaizdai dedami ant pjaustytų vaisių pakuočių, o Smalsuolio Džordžo lipdukai klijuojami ant bananų.

Praėjusį mėnesį „McDonalds“ pranešė, kad vaikams iki 13 metų skirtą reklamą daugiausiai kreips į 375 kalorijų „Happy Meal“ rinkinį, kuris, pasak gamintojų, atitinka šiuolaikinius JAV vyriausybės nurodytus mitybos standartus.

Mitybos specialistai tikisi, kad apribojus greito maisto reklamas per televiziją galima bus pristabdyti nutukimo epidemijos plitimą tarp vaikų. Bet naujos interneto ir telefoninės reklamos formos reiškia, kad paaugliai greitojo maisto reklamas vis vien matys labai dažnai. „Spėju, kad reklamos poveikis su laiku netgi didės“, - sakė Stanfordo prevencijos tyrimų centro vadovas Thomas Robinsonas.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją