Vaido Labanausko, draudimo bendrovės BTA Lietuvos filialo vykdomosios valdybos nario, teigimu, draudimo sektorius šiuo metu išgyvena transformaciją – šie pokyčiai neturėtų aplenkti ir Lietuvos.

„Draudimo bendrovės visame pasaulyje investuoja į modernius technologinius sprendimus, bendradarbiauja, tačiau tuo pačiu ir varžosi su „insurtech“ įmonėmis – tokios šiandieninės tendencijos, kurias dar labiau išryškino COVID-19 pandemija. Draudimo bendrovės atsigręžė į technologijas siekdamos savo veiklą padaryti kuo efektyvesnę, taip pat kuo labiau personalizuoti klientų patirtį. Draudimo sektoriuje šiuo metu „ant bangos“ – dirbtinis intelektas ir nuspėjamoji duomenų analizė“, – sako V. Labanauskas.

Dirbtinis intelektas

Pasaulio ekonomikos forumas prognozuoja, kad dirbtinio intelekto poveikis gali stipriai transformuoti draudimo sektorių. V. Labanauskas taip pat įsitikinęs, kad dirbtinis intelektas neabejotinai keičia tradicinius draudimo bendrovių veiklos modelius ir konkurencijos rinkoje dinamiką.

„Siekiant pagerinti bei supaprastinti draudimo sutarties sudarymo procesą, gyvybės draudimo sektorius JAV ir Azijoje žvalgosi į nevienareikšmiškai vertinamą veido atpažinimo technologiją. Tokia programa susideda iš veidų atpažinimo technologijos, kuri padeda nuskaityti žmogaus asmenukę, ir žaidimų metodikos, kuri pasitelkiama iš nuotraukos nustatant žalingus žmogaus įpročius bei įvertinant apytikslę jo gyvenimo trukmę. Tokia programa naudojama siekiant apskaičiuoti asmens draudimo įmokos dydį“, – teigia specialistas.

Technologinių sprendimų įmonė „Servion Global Solutions“ prognozuoja, kad jau po penkerių metų 95 proc. komunikacijos su klientais bus vykdoma pasitelkiant dirbtinį intelektą – įskaitant ir susirašinėjimą internetu, ir netgi telefoninius pokalbius, kurių metu, kaip teigiama, klientai net nepastebės, kad bendrauja su robotu.

Dirbtinis intelektas padeda operatyviau komunikuoti su klientais. Pokalbių robotai (angl. chatbot) šiandien jau gali užtikrinti sklandžią bendravimo patirtį – su kiekvienu asmeniu bendraujama atsižvelgiant į jo geografinę padėtį ir kitus viešai prieinamus duomenis. Ši technologija padeda greičiau reaguoti į potencialių ir esamų klientų užklausas. Visgi V. Labanauskas ramina, kad gyvas bendravimas ir konsultacijos ir toliau lieka vienu iš draudimo sektoriaus prioritetų, siekiant suteikti visapusišką pagalbą savo klientams.

Vaidas Labanauskas
Foto: Bendrovės nuotr.

Nuspėjamoji duomenų analizė

Kasdien draudimo bendrovės visame pasaulyje generuoja didžiulį kiekį duomenų, kuriuos suvaldyti, analizuoti ir suprasti joms padeda pažangi analizė. Pasak V. Labanausko, ši technologija draudimo bendrovėms suteikia galimybę priimti būtent duomenimis grįstus sprendimus bei daryti tikslesnes prognozes.

„Analizuojant surinktus duomenis, galima gauti labai vertingos informacijos, kuri ypatingai naudinga vertinant galimas rizikas ir teikiant rekomendacijas, kaip pastarųjų išvengti. Pažangūs duomenų analizės metodai, tokie kaip nuspėjamoji analizė, padeda nustatyti draudikams pateiktus melagingus reikalavimus dėl patirtos žalos atlyginimo pasitelkiant teksto analizę ir paiešką duomenų bazėse“, – sako V. Labanauskas.

Jis priduria, kad duomenų analizė leidžia perprasti ir analizuoti savo klientų elgseną bei apibrėžti įprastus jų elgesio modelius, kuriais remdamiesi draudikai gali pasiūlyti tinkamiausius draudimo produktus, planus ir kainas.

Papildytoji arba virtuali realybė

Papildytoji arba virtuali realybė (VR) padeda kur kas patraukliau ir paprasčiau klientams suteikti visą reikiamą informaciją apie siūlomus draudimo produktus bei paslaugas.

„Šios technologijos supaprastina sudėtingos informacijos apie draudimo polisus pateikimą, be to VR vaizdo įrašai kur kas labiau įtraukia žmones. Tokioje vaizdo medžiagoje gali būti vaizduojamos tiek realios, tiek imitacinės situacijos, tokios kaip avarijos kelyje, siekiant atkreipti dėmesį, kokia svarbi yra žmogaus gyvybė ir sveikata. Papildytos realybės vaizdo įrašai gali būti kuriami ir apie skirtingus draudimo planus – pasaulinės draudimo bendrovės tokias priemones testuoja ir pradeda naudoti siekdamos padidinti draudimo polisų pardavimus, pagerinti klientų aptarnavimą bei pačius produktus“, – aiškina V. Labanauskas.

Kai kurios draudimo bendrovės pasaulyje bando virtualių vairavimo egzaminų galimybes. Pasak specialisto, draudikai savo naujiems klientams siūlo pasitikrinti vairavimo įgūdžius pasitelkiant VR technologijas – tai ne vien pramoga klientams, bet ir pagalba draudikams nustatant jų draudimo sąlygas.

Virtualų vairavimą draudikai pradeda naudoti ir darbuotojų mokymams. Pavyzdžiui, žalų administravimo specialistams vairavimas VR padeda perprasti eismo įvykius ir transporto priemonių žalų ypatumus.