Startuoliui reikia inovacijos

Pasak J. Pikelio, startuoliai yra apipinti įvairiomis sėkmės istorijomis apie dvidešimtmečius milijardierius, kuriems pavyko sukurti tokias kompanijas kaip „Snapchat“ ar Facebook“, todėl neretai daugelis galvoja, kad tai – lengvas kelias.

„Tačiau startuolių kūrimo kelias – pakankamai kalnuotas. Ir, skirtingai nei daugelis žmonių galvoja, startuolis nėra tiesiog naujas verslas Tai yra jaunas verslas, turintis milžinišką potencialą augti“, – sakė sėkmingą startuolį sukūręs vyras.

Jam antrino ir rinkodaros konsultantas D. Jonikas pridurdamas, kad startuoliui svarbu ne tik augimo potencialas – jame turime pritaikyti kažkokią inovaciją. Tai reiškia, kad startuoliu gali tapti net ir tradiciniais laikyti verslai, tereikia juos šiek tiek patobulinti bei pritaikyti prie šiuolaikinių pasaulio tendencijų.

„Kaip manote, ar avalynės taisykla gali būti startuolis ar ne? Jeigu mes batų taisymui pritaikysime dalijimosi ekonomikos principą – kodėl gi ne? Pavyzdžiui, galima sukurti platformą, kurioje visi, kuriems reikia batų taisymo paslaugos, galėtų užsisakyti, juos perduoti per paštomatą ar siuntos tarnybą, siųsti į centralizuoto paskirstymo punktą, o iš ten būtų išsiųsta artimiausiam meistrui. Pataisius batus, jie siunčiami atgal tokiu pačiu principu. Ar modelis turi potencialą greitai augti? Jeigu esate vienas batsiuvys – greičiausiai ne, tačiau jeigu tam sukursite specialią platformą, matysite, kad ji veikia Lietuvoje, galėsite pritaikyti ir kitose šalyse – štai jums startuolis, tereikia pridėti inovaciją. Startuolis turi spręsti kažkokią problemą“, – aiškino startuolių rinkodaros ekspertas.

Norintiems kurti startuolį reikia susirasti partnerį

Justas Pikelis išskyrė, kad kuriant startuolį gali tekti susidurti su įvairiais iššūkiais, mat visi šansai sėkmei – tiesiog ne tavo pusėje.

„Kuriant startuolį teks konkuruoti su dideliais verslais, taip pat jūsų verslo modelis turi būti dešimt kartų našesnis nei konkurentų, kurie, greičiausiai, turi didesnius resursus ir panašiai. Labai retai tenka sutikti žmogų, kurio pirmasis startuolis iškart susilauktų sėkmės“, – patirtimi dalijosi jis.

Pašnekovai sutiko, kad vienas pagrindinių iššūkių iš tiesų yra finansai, kurių reikia greitam startuolio augimui.

„Kai pradinėje stadijoje stinga finansų, startuoliui sunku greitai augti ir įgyvendinti tai, kas yra sumanyta. Kadangi mes tikime savo idėja, kol kas „sukamės“ iš savų pinigų. Vis dėlto, jeigu norėsime plėstis ir keliauti į kitas rinkas, teks ieškoti pagalbos“, – kalbėjo Laura Vagonė, sukūrusi virtualios vestuvių planuotojos platformą „Foxy Wedding“.

Džiugu tai, kad šiandien rinkoje pilna investuotojų, kurie pasirengę padėti jauniems ir norintiems augti startuoliams. Tačiau J. Pikelis pataria neskubėti jų ieškoti ir, jeigu turite galimybę, viską daryti iš savo pinigų.

„Startuolių nereikia bijoti net tiems, kurie neturi didelių sąsajų su technologijomis. Tiesa, labai svarbu, kad kurdamas nebūtumėte vienas – viena pagrindinių startuolio būtinybių yra turėti bendraįkūrėją, partnerį. Sakyčiau, kad auksinis skaičius yra trys, tačiau visų partnerių kompetencijos turėtų būti skirtingos. Pavyzdžiui, jeigu jūs esate marketingistas, kitas turėtų išmanyti technologijas, trečias – rūpintis dar kažkuo“, – aiškino Justas Pikelis.

Jam pritarė ir startuolių rinkodaros specialistas Donatas Jonikas, atlikęs tyrimą, kuriame apklausė beveik 1,5 tūkst. startuolių. Jo teigimu, tyrimai rodo, kad sėkmingiausi startuoliai yra tie, kuriuos kūrė du žmonės, antroje vietoje – trys, galiausiai trečioje – vienas.

„Tyrimas, kurį atlikau, parodė, kad nei vienas startuolis nepasiekė sėkmės su savo pradine idėja ir verslo modeliu. Pas visus buvo esminis pokytis, kai kažkas nepasisekė. Tai reiškia, kad negalima būti įsimylėjus savo idėjos. Tad kai yra antras ar trečias bendraįkūėjas, atsiranda ir visai kitas požiūrio kampas. Tai suteikia galimybę ne palaidoti savo startuolį plačiose jų kapinėse, o jas pasiekus ramiai praeiti ir išeiti pro kitas duris“, – sakė D. Jonikas.

Rinkodara – klientams, o ne investuotojams

Nors pinigai iš tiesų yra vienas pagrindinių startuolių variklių, nereikėtų aklai ieškoti investuotojų ir bandyti sužavėti tik jų. Vis dėlto, D. Joniko teigimu, pirmiausia reikia sužavėti klientus, pasiimti pinigų iš jų, o tada prie startuolio „durų“ pradės rikiuotis ir investuotojai.

Tiek sėkmingą startuolį sukūręs Justas Pikelis, tiek jaunų, inovatyvių įmonių marketingo specialistas Donatas Jonikas sutiko, kad norint sužavėti savo klientus gali tekti imtis netradicinių rinkodaros priemonių – būti „piratais“.

„Galiu užsiminti apie vieną triuką – apie tai detaliau kalbėsime ir „LOGIN 2020“ konferencijoje. Tai yra rinkodaros partnerystės. Nuo ko pradėti? Vienas iš paprastų patarimų – pasižiūrėkite, ką perka jūsų vartotojai iki įsigydami jūsų produktą ar paslaugą. Galbūt aš galiu su jais pradėti draugauti? Atsakykite sau į klausimą, kokio produkto ar paslaugos pirkimas indikuoja, kad tai – jūsų tikslinis klientas? Atsakę į jį, galėsite kreiptis į tą vieną paslaugos ar produkto tiekėją, pasiūlyti jam kažkokias specialias sąlygas. Taip jis jums atves pradinę vartotojų bazę. Lygiai taip pat turite pagalvoti, ko papildomai reikia jūsų vartotojams – ką įsigiję jūsų paslaugą ar produktą, jie dar perka. Taip galite uždirbti papildomus komisinius nuo pardavimų. Turite būti piratas ir galvoti – šiek tiek prisitrauksiu iš čia, šiek tiek – iš kitur ir matysite, kad jau neblogai išeina“, – aiškino D. Jonikas.

Jeigu norite pasiūlyti įdomią temą, būti savanoriu ar tapti „LOGIN“ partneriu, rašykite info@login.lt arba pildykite anketą www.login.lt.

Inovacijų ir technologijų festivalis „LOGIN“ kviečia rezervuoti GEGUŽĖS 28-29 d. ir didžiausioje Baltijos šalyse progreso konferencijoje susipažinti su pasaulio inovatoriais, kūrėjais ir įkvėpėjais. Bilietus galite pirkti jau dabar www.login.lt