Birželio 6–7 dienomis vyksiantis „Išmaniosios energetikos“ hakatonas – dviejų dienų išbandymas, kuriame skirtingų sričių entuziastai: programuotojai, dizaineriai, verslo vystytojai, energetikos profesionalai ir kiti ekspertai, bursis į komandas, dalinsis idėjomis ir kurs realius sprendimus bei produktus naujosios energetikos iššūkiams spręsti. Hakatono mentoriai renginio metu taip pat dalinsis įžvalgomis bei patirtimi.

Norintieji dalyvauti hakatone gali rinktis organizatorių siūlomus energetikos iššūkius: nuo naujų paslaugų, pasitelkiant elektromobilių baterijas, didžiųjų duomenų (angl. Big data) panaudojimo iki klientų įtraukimo į energijos rinką. Taip pat dalyviai gali siūlyti savo temą ar idėją, kuri prisidėtų prie šiandieninės energetikos modernizavimo.

Siūloma spręsti tokius energetikos sektoriaus iššūkius: energijos generavimo ir vartojimo šaltinių agregavimas ir valdymas; energijos vartotojų švietimas; gaminančių vartotojų skatinimas; sisteminės paslaugos, naudojant elektromobilių baterijas; elektromobilių krovimo sprendimų infrastruktūra; daiktų internetas ir didieji duomenys; tinklo plėtros optimizacija; P2P elektros mainų platforma.

Apie „Išmanios energetikos“ hakatoną pasakoja „Lietuvos energijos“ skaitmenizacijos ir robotizacijos vadovas bei hakatono iniciatyvos pradininkas Gediminas Buivydas.

– Hakatonų fenomenas „Lietuvos energijoje“ – kas tai?

– Iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti, kad tik dvi dienas trunkanti iniciatyva nekuria išliekamosios vertės, tačiau geriausi hakatonai per labai trumpą laiką parodo neįtikėtinų rezultatų. Suorganizuokite maisto, geros kavos, gerą interneto ryšį, pakankamai elektros lizdų ir pasodinkite žmones komandose prie stalų 48 valandoms. Tačiau tai tėra tik lengvoji dalis, nes svarbiausia – ką sudėsite į tas 48 valandas. Šiais metais organizuojame jau penktąjį hakatoną energetikos inovacijų tema.

– Kaip sugalvojote pradėti hakatonų iniciatyvą „Lietuvos energijoje“?

– Hakatonai atlieka labai aiškią paskirtį – jie sukuria naujų idėjų srautą „Lietuvos energijos“ Inovacijų centrui. Bendradarbiaudami su hakatonų dalyviais, tikimės, kad iš šių idėjų vėliau gims inovatyvūs verslo modeliai, paslaugos ar technologijos, kurias „Lietuvos energija“ galėtų diegti ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje.

Prieš kelerius metus pirmuosius hakatonus pradėjome organizuoti įmonės viduje, nes norėjome formuoti vidinę įmonės kultūrą išbandydami įvairias skaitmenines technologijas ir skatinti nestandartinius mąstymo ir problemų sprendimo būdus. Žinoma, taip pat siekėme parodyti, kad kurti idėjoms nereikia didelių biudžetų, nebūtina konstruoti kosminių laivų, galima minimaliais resursais kurti prototipus, pradedant nuo pieštinių ant popieriaus, baigiant skaitmeniniais, ir taip vesti idėją iki minimalaus veikiančio produkto, kurį galime testuoti. Kartu norėjome parodyti, kad energetikos sektorius gali būti išmanus bei inovatyvus.

– Kuo „Lietuvos energijos“ hakatonai skiriasi nuo kitų šiuo metu Lietuvoje labai populiarėjančių hakatonų?

– Mūsų hakatonų metu gimsta ne tik idėjos, bet ir realūs prototipai, kuriuos galima pamatyti, suprasti ir pačiupinėti. Jau nuo pat pirmo hakatono iškėlėme tikslą per minimalų laiką sukurti maksimalų rezultatą, t. y. prototipą. Hakatonus suskirstome sprintais, vadovaujamės dizaino mąstysena (angl. Design Thinking) ir tarsi imituojame realų darbą Agile principais. Viena iš mūsų vertybių ir siekiamybių yra rezultatas.

– Kaip atrodo hakatonų sprintai?

– Pirmiausia išsigryniname, kas yra mūsų idėjos klientas ir su kokiomis problemomis jis susiduria. Turime suprasti, kas mūsų idėja naudosis ir kuo ji pasitarnaus. Antra, surinkę pakankamai įvairios medžiagos, išsigryniname, kokią problemą norime spręsti. Čia svarbu ne patiems problemą projektuoti iš kliento perspektyvos, bet ją identifikuoti iš pačių klientų. Tada prasideda idėjų generavimas, kokiais būdais būtų galima problemą spręsti. Tada pasirenkame didžiausią galimą pokytį galimai darysiančią idėją, kuri reikalauja minimaliausių kaštų, ir bandome kurti jos prototipą.

Reikia suprasti, kad pirminis prototipas gali būti ir nupieštas eskizas, kuris vėliau bus perkeltas į skaitmeninę formą. Galiausiai testuojame prototipą su realiais klientais ir gauname grįžtamąjį ryšį, ar kuriamas sprendimas sprendžia įsivardintą problemą. Patirtis rodo, kad visa tai pavyksta padaryti per mažiau nei 48 valandas.

– Kas vyksta su surinktomis idėjomis po hakatono?

– Idėjos pristatomos hakatono komisijai ir mentoriams – energetikos, mobilumo sričių specialistams, ministerijų, verslo ir startuolių atstovams ir rizikos kapitalo fondų valdytojams. Geriausiai įvertintos ir didžiausią potencialą turinčios idėjos pretenduoja gauti „Lietuvos energijos“ įsteigtų, „Contrarian Ventures“ valdomų „Accelerator One“ ir „Smart Energy Fund“ programų finansavimą. Praeitų metų vidinių hakatonų patirtis rodo, kad yra įgyvendinama iki 41 proc. idėjų.

– Kokią vertę „Lietuvos energijai“ kuria hakatonai?

– Hakatonai yra puikus naujų idėjų šaltinis „Lietuvos energijos“ Inovacijų centrui, o dalyviams – tai galimybė rasti partnerį idėjoms realizuoti ir galimai finansuoti. Intensyvus hakatonų ir sprintų formatas užtikrina, kad per trumpiausią laiką pamatytume geriausią rezultatą.

Vienas svarbiausių „Lietuvos energijos“ įmonių grupės veiklos strategijos LE 2030 prioritetų – inovacijos ir naujosios technologijos, kuriant išmanią, žalią ir globalią energetiką. Šiam tikslui pasiekti yra įkurtas inovacijų centras, kuris vykdo Atviros kultūros programą, kuria siekiama skatinti naujų idėjų ir technologijų vystymą ir realizavimą.

Registracija į „Lietuvos energijos“ organizuojamą „Išmanios energetikos“ hakatoną vyksta iki gegužės 24 dienos čia.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją