Vienas iš paskutinių sėkmingiausių bendrovės kūrinių – interaktyvus detektyvinis žaidimas „Murder in the Alps“. Žaidimas jau yra laimėjęs tris apdovanojimus Lietuvoje, o „Google“ jį išrinko vienu geriausių praėjusių metų „casual“ žanro žaidimu. Šis „Nordcurrent“ kūrinys pretenduoja ir į dar vieną apdovanojimą: jis nominuotas į „Žaidimų kultūros“ apdovanojimą birželio mėnesį vyksiančios konferencijosLogin“ apdovanojimuose.

Vaizdo žaidimus kuriančios „Nordcurrent“ bendrovės atstovas Kęstutis Baltaduonis dalijasi savo pastebėjimais apie tai, kur slypi sėkmingo žaidimo paslaptis ir kokios mados šiuo metu dominuoja žaidimų pasaulyje.

– Kokius pagrindinius kriterijus turi atitikti šiandieninis kompiuterinis žaidimas, kad taptų sėkmingas?

– Žaidimas, kaip ir kiekviena pramoga ar meno rūšis, šiuolaikiniame pasaulyje turi išsiskirti savo išpildymo kokybe.

Mes, kaip didžiausia vaizdo žaidimų studija Lietuvoje, esame įsitikinę, kad kokybiškas produktas turintis išskirtinę vaizdo grafikos kokybę, naratyvą, nuostabų garso takelį, pasieks daugelį vartotojų visame pasaulyje ir kvies jį sugrįžti į žaidimą bei tęsti pradėtą nuotykį. Patyrę žaidėjai tai vertina ir su malonumu mėgaujasi šia pramoga.

– Kaip manote, ką turi „Murder in the Alps“ ko neturi kiti žaidimai?

– „Murder in the Alps“ žaidimas išsiskiria savo 1930-ųjų laikotarpio atmosfera. Žaidime susipina labai daug medijų. Tai ir animacija, itin realistiška dailė, garso takelis, scenarijaus autoriai, ir pilnai aktorių balsais įgarsinti dialogai. 

Pagal įdėtą laiką ir darbą, jaučiamės lyg sukūrę Holivudo filmą. Ir be galo džiaugiamės, gimusiu išskirtinės kokybės kūriniu.

Norcurrent žaidimas Murder in the Alps

– Kokią dalį žaidimo kūrimo sudaro psichologija ir jos pritaikymas?

– Iš pradžių yra nustatoma, kokiai žaidėjų grupei bus pritaikytas kuriamas žaidimas. Ši analizė atliekama būtent tada, kai yra dėliojamas žaidimo stuburas, naratyvas, o tik po to eina grafinis išpildymas ir kitų medijų prijungimas.

Skirtingos žmonių grupės domisi skirtingais dalykais. Tad reikia žinoti tą vartotojų grupę, kurioje žaidimas pasieks vartotojų susidomėjimą ir liks jų mintyse ilgam.

– Kaip keičiasi kompiuterinių žaidimų tendencijos?

– Žaidimų tendencijos keičiasi taip pat sparčiai kaip ir bet kurios kitos medijos ar mados. Vos tik atsiranda nauja technologija, kurią gali naudotis paprasti vartotojai, visada toje nišoje atsiranda ir žaidybinių elementų.

Mobilieji žaidimai buvo primityvūs ir su lengvais galvosūkiais. Po kurio laiko visi žaidėjai peršoko iš savo krėslo ir išbėgo gaudyti Pokemonus po gatves ir kitas vietas.

Patys mobilieji telefonai bei planšetės tapo galingesnės. Tokiu būdu buvo sukurta daugybė vienu metu žaidžiančių žaidėjų palaikantys žaidimai su trimate grafika bei galingais serveriais.

– Neretai apie kompiuterinių žaidimų žaidėjus beveik nieko negirdime, nes dažniausiai jie žaidžia vieni, įlindę į kompiuterius ar telefonus. Kokio dydžio Lietuvoje ši rinka?

– Kai mobilieji žaidimai tapo pasiekiami kiekvienam ir juos taip paprasta turėti savo mobiliajame telefone, šiais laikais kiekvienas yra žaidėjas.

Lietuva nuo šio reiškinio neatsilieka nuo pasaulio. Vaizdo žaidimų entuziastų Lietuvoje skaičius siekia beveik 1 milijoną.

– Kaip manote, ar Lietuvos rinka yra pakankama kurti kompiuterinius žaidimus lietuvių kalba ir lietuviška tematika?

– Visada yra gera kurti savo šaliai, suteikti šalies žaidėjams privilegiją suprasti pasaulinio pripažinimo sulaukusius žaidimus.

Manome, kad kurti žaidimą vien lietuvių kalba yra finansiškai neprotingas dalykas. Nes žaidimų rinka Lietuvoje sudaro tik labai mažas procentas visos pasaulio rinkos.

Tad, kaip ir esame padarę su mūsų hitu „Cooking Fever“, jį išvertėme į visas pagrindines pasaulio kalbas, žinoma, ir į lietuvių. Kadangi žaidimą jau yra išbandę virš 200 mln. vartotojų, lietuviškai prabilusiu žaidimu gali mėgautis ne tik lietuviai, bet ir visas pasaulis.

Kita vertus, kurti žaidimus tik lietuvių kalba yra visiškai įmanoma – tai galėtų būtų edukaciniai, linksmi, ikimokyklinio amžiaus vaikams skirti žaidimai, skatinantys vaikų fantaziją bei aplinkos pažinimą savo gimtąją kalba.

– Kaip vertinate Lietuvos kūrėjų potencialą kompiuterinių žaidimų rinkoje?

– Iš mūsų ilgametės patirties, kurios jau yra daugiau nei 17 studijos gyvavimo metų, drąsiai galime teigti, kad mes jau esame pasaulinėje žaidimų rinkoje. Prieš keletą metų išleistas mūsų hitas ir pagal naudotojų skaičių neaplenkiamas „Cooking Fever“ neleidžia nuobodžiauti visam pasauliui. Net Holivudo žvaigždės jį yra pamėgę.

Taip pat neseniai prestižiniuose pasaulio geriausių mobiliųjų žaidimų konkurse nominuotas, mūsų naujausias kūrinys „Murder in the Alps“, kurio išpildymo kokybė nepaliko abejingų milijonus žmonių visame pasaulyje.

– Kaip manote, po kiek laiko papildytos ar virtualios realybės žaidimai bus kasdienybė?

– Ta ateis jau yra dabar. Ir virtualios realybės, ir papildytos realybės, ir vaizdo grafikos žaidimai koreliuoja tarpusavyje ir yra atsigriebę savo rinkos dalį. Nors virtuali ir papildyta realybė daug kam yra smagus vienkartinis išbandymas su šiek tiek įdomaus turinio, kuris trunka neilgai.

Kol kas papildytos ar realios realybės žaidimų grafinis atvaizdavimas nėra tokios pat kokybės kaip vaizdo grafikos žaidimų, o ir pati auditorija dar tik pratinasi prie papildomų prietaisų ant savo kūno žaidžiant šiuos žaidimus. Manome, kad, kai tik ateities technologijos ir patogumas sukirs rankomis, žaidimų industrijos prietaisai taip pat žymiai pasikeis.

LOGIN interneto apdovanojimai – tai darbų skaitmeninėje Lietuvos erdvėje įvertinimas. Renginio metu apdovanojami reikšmingiausi Lietuvos interneto pasiekimai ir inovatyviausi sprendimai. Darbus atskirose kategorijose galima nominuoti iki 2019 m. gegužės 24 dienos – https://login.lt/internet-awards.

Birželio 6–7 dienomis vyksiantis technologijų ir inovacijų festivalis LOGIN 2019 šiais metais sugrįžta į „Litexpo“ erdves. Daugiau informacijos: www.login.lt

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (10)