„Omnitel“ klientai renkasi pagal operacinę sistemą

Rinkos tyrimai rodo, kad dabar jau kas antras parduodamas telefonas yra išmanusis. Esminis lūžis, simbolizuojantis paprastų, mygtukinių telefonų eros pabaigą, rinkoje įvyko praeitais metais. Kaip teigia „Omnitel“ ryšių su visuomene vadovė Daiva Selickaitė, dažniausiai telefoną klientai renkasi pagal sau priprastą ir patinkančią operacinę sistemą arba gamintoją.

Tarp bendrovės klientų populiariausi yra išmanieji telefonai su „iOS“ („iPhone“) ir „Android“ operacinėmis sistemomis, tačiau pastaruoju metu populiarėja ir „Windows Phone“. Daugeliui „Omnitel“ klientų taip pat svarbu, kad telefonas turėtų lietimui jautrų ekraną ir didesnę ekrano įstrižainę, palaikytų 3G technologiją, kuri reikalinga naršymui. Be to, kaip ir visais laikais, vartotojams svarbus funkcionalumas, pavyzdžiui, geras fotoaparatas bei ilgai laikanti baterija.

„Tele2“ klientams svarbiausia yra kaina ir patikimumas

Panašu, kad „Tele2“ klientai yra kitokie nei kitų operatorių. Šios bendrovės korporacinės komunikacijos direktorius Andrius Baranauskas bandė įtikinti DELFI, kad svarbiausias telefonų pirkėjų pasirinkimo kriterijus yra kaina. Antras pagal svarbumą dalykas - patikimumas. „Pastebime, kad lietuviai yra ypač praktiški ir racionalūs pirkėjai - jiems svarbu, kad telefonas būtų patikimas, kuo mažiau gestų“ – teigia „Tele2“ atstovas. Suprantama, didelė dalis pirkėjų vertina ir telefonų technines savybes: ekrano dydį, ryškumą, procesoriaus branduolių skaičių, operacinės sistemos ypatumus.

„Tele2“ daugiausia parduoda išmaniųjų telefonų su operacine sistema „Android“ - jie toli lenkia visus kitus aparatus. „Be to, pastebime, kad klientai ima rinktis galingesnius įrenginius ir skiria jiems daugiau pinigų: matome, kad pirmąjį šių metų ketvirtį klientai pradinei įmokai skiria 2-2,5 karto daugiau pinigų nei tuo pačiu laiku praėjusiais metais. Tai reiškia, kad jie renkasi galingesnius modelius, ne vien ekonominius variantus. Kartu tai rodo geras žinias visai ekonomikai: žmonės daugiau leidžia, vadinasi, jaučiasi labiau užtikrinti dėl ateities“ – sakė A.Baranauskas.

Moterys ir vyrai perka skirtingai

Bitė“ išskiria dvi telefonų pirkėjų kategorijas. Pirmieji išmanųjį telefoną yra pasirengę pirkti vien tik kaip prestižą demonstruojantį aksesuarą. Kita panašaus dydžio vartotojų grupė elgiasi priešingai – jiems daug svarbiau, kad išmanusis būtų galingas ir technologiškai pažangus.

Moterys daug dažniau telefoną renkasi pagal jo dizainą, o vyrams kur kas aktualiau yra išmaniojo surinkimo ir medžiagų kokybė, kad jis būtų tvirtas ir patikimas. Vyrai taip pat dažniau kreipia dėmesį į telefono dydį – ieško mažesnių telefonų, kurie telpa į kišenę ir gali būti patogiai valdomi viena ranka. Tiesa, rinkdamiesi išmanųjį telefoną vyrai dažniau linksta į kraštutinumus ir jį gali nusipirkti dėl vienos patikusios funkcijos. Šiuo atžvilgiu moterys elgiasi kiek racionaliau – perka universalesnius išmaniuosius telefonus. Moterys renkasi išmaniuosius, kuriuose įdiegta gera kamera, patogu naudotis socialiniais tinklais ir klausytis muzikos. Vyrai labiau domisi telefono ekrano galimybėmis, ar jame veikia GPS navigacija, kaip patogu skaityti ir atrašyti el. laiškus.

Jaunesni „Bitės“ pirkėjai ieško telefonų su dideliais ekranais, geromis vaizdo ir garso atkūrimo savybėmis. Jiems svarbu, kad išmaniajame būtų galima įdiegti daug žaidimų bei programėlių ir nori greitai ir patogiai bendrauti socialiniuose tinkluose. Šie vartotojai ieško galingų, patikimai veikiančių telefonų ir yra pasirengę daugiau į juos investuoti.

Vyresnio amžiaus ir senjorai pirmenybę teikia paprastiems, nesudėtingiems telefonams už kuo mažesnę kainą. Didelis ekranas yra jiems yra privalumas, tačiau daug svarbiau – klasikinė klaviatūra su įprastais mygtukais.

O kaip reikėtų rinktis telefoną?

Kuo didesnis išmaniojo telefono ekranas, tuo daugiau informacijos jame telpa ir tuo didesnius ir raiškesnius paveiksliukus jis gali rodyti. Dažniausiai nurodoma krano įstrižainė (atstumas tarp diametraliai priešingų kampų), kuri išreiškiama coliais. 1 colis lygus 2,54 cm
Vienas dalykas, kaip žmonės renkasi telefonus ir kitas – kaip reikėtų tai daryti. Anot „Bitės“ rinkodaros direktoriaus Prano Kuisio, renkantis telefoną svarbiausia yra ne funkcijų gausa, o keliomis iš jų vartotojas realiai naudosis. Juk jei klientas įsigis brangiausią telefoną salone, bet naudos tik paprasčiausias funkcijas – jis jausis permokėjęs.

„Bendraudami su vartotojais dalinamės savo įžvalgomis ir kitų vartotojų patirtimi. Pavyzdžiui, nesiūlome pirkti pigiausių išmaniųjų telefonų su labai mažais ekranais. Tokiuose telefonuose diegiamos pigiausios dalys ir procesoriai, kurie vos patenkina šiandienos lūkesčius“ – teigia P. Kuisys. Greitai tobulėjant programėlėms ir augant vartotojo poreikiams, pigiausi telefonai jau po pusės metų pradeda veikti erzinančiai lėtai, neatidaro programų. Tai ne gamyklinis brokas, o tiesiog prastas pasirinkimas renkantis išmanųjį telefoną – geriau truputėlį daugiau investuoti jį įsigyjant nei po pusmečio pirkti naują.

„Konkrečius modelius siūlome tik gerai susipažinę su vartotojų lūkesčiais, norais ir planais, kaip jis išmanųjį naudos. Kartais vartotojai per smarkiai remiasi savo draugų patirtimi ir tikisi, kad tas pat modelis atitiks ir jų lūkesčius, o į realius savo poreikius neatsižvelgia“ – pažymi „Bitės“ atstovas.

Kodėl žmonės vis dar perka mygtukinius telefonus?

Šiuo klausimu operatorių nuomonės iš dalies išsiskiria. „Omnitel“ teigia, kad mygtukiniai telefonai anksčiau buvo pigesni nei išmanieji telefonai, todėl tam tikra dalis vartotojų juos vis dar renkasi dėl kainos. Kita vertus, pastaraisiais metais ir išmanieji telefonai nustojo būti prabangos preke, atsirado daug tikrai nebrangių telefonų su operacinėmis sistemomis ir lietimui jautriais ekranais. Kita dalis vartotojų mygtukinius telefonus renkasi tiesiog iš įpročio, nes jiems tokie telefonai yra patogesni bei įprastesni.

„Tele2“ irgi pateikia kelias priežastis. Pirmoji, mygtukiniai telefonai yra pigesni. Antra, jų baterija laiko ilgiau. Tai ypač svarbu, jei dėl kokių nors aplinkybių vartotojas negali pasikrauti telefono ilgiau nei dieną. Galiausiai - dalis vartotojų tiesiog įpratę prie tokių aparatų; ne visi, ypač vyresnio amžiaus žmonės, lengvai keičia įpročius.

„Bitės“ nuomone, mygtukinius telefonus žmonės vis dar perka iš įpročio ir vedini asmeninių įsitikimų. Kartais telefonų su mygtukais prašo vairuotojai ar daug el. laiškų rašantys verslininkai. Tačiau šios grupės renkasi ne paprastus mygtukinius telefonus, o išmaniuosius su visų raidžių QWERTY klaviatūra. Pačius paprasčiausius telefonus su mygtukais perka nebent senjorai arba tėvai mažiems vaikams. „Pažvelgus į Lietuvos ir pasaulio vartotojų įpročių tendencijas yra aišku, kad mygtukinių telefonų era baigėsi ir ji nebesugrįš. Taip nutiko taksofonams – juos išstūmė mobilieji, kurie leido kalbėti bet kur. Šiuos išstums išmanieji, kurie leidžia ne tik kalbėti, bet ir pasiekti norimą informaciją kada reikia ir kur nori“ – teigia „Bitės“ rinkodaros direktorius Pranas Kuisys.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (53)