Kaip nuspėti orus?

Pranešime spaudai rašoma, kad Aleksandro darbas – paskirstyti darbus Vilniaus Karoliniškių ir Lazdynų mikrorajonuose šaligatvius valantiems darbuotojams, prižiūrėti techniką, suplanuoti kitą dieną. Pabaigęs sausumos transporto inžinerijos studijas, A. Komorovskis ilgą laiką vairavo traukinius, mokėsi geležinkelio remonto ir eksploatavimo. Visgi akis užkliuvo už „Ecoservice“ darbo pasiūlymo – Aleksandrui pasirodė įdomu dinamiškas darbas, reikalaujantis empatijos, planavimo, leidžiantis bendrauti su žmonėmis. Svarbiausi darbai priklauso nuo sezono – rudenį daugiausia rūpinamasi krentančiais lapais, gatvių švara, o žiemą svarbiau tampa stebėti orus, nes jie ir lemia, kokia bus darbo diena.

„Šiais metais jau lapkričio pradžioje pradėjome stebėti orus, nes artėjant žiemai bet kada gali pašalti ir pasnigti. Kasdien dešimtis kartų peržiūrime svarbiausius orų prognozių šaltinius – patys patikimiausi šaltiniai yra „Windy“, „Gismeteo“, „Meteo“, „BBC“, „Weather Underground“, „Yr.no“ tinklalapiuose pateikiamos orų prognozės. Stebint orus neužtenka pasižiūrėti, kokia bus temperatūra. Situacija keliuose priklauso ir nuo kritulių, vėjo greičio, santykinės drėgmės. Pavyzdžiui, nors termometras rodo nulinę temperatūrą, bet stiprus šiaurinis vėjas ir aukštesnė santykinė drėgmė gali lemti, kad šaligatvis apsitrauks plonu ledo sluoksniu“, – paaiškina A. Komorovskis.

Pasitaręs su kolegomis, A. Komorovskis pagal orų prognozes sudaro kitos dienos darbų planą, tačiau net ir vakare grįžęs namo visiškai atsipalaiduoti negali – toliau stebi orų prognozes, įvertina realias oro sąlygas, apvažiuodamas rajoną automobiliu ar išeidamas pasivaikščioti, žinutėmis apie sąlygas kituose rajonuose jį informuoja kolegos.

„Šį darbą dirbu jau penkerius metus, o su patirtimi ateina ir nuojauta, kokie bus orai, kaip jie gali pasikeisti, kokios sąlygos nulemia prastesnę kelių būklę. Nuojauta, kolegų patarimai leidžia greičiau įvertinti situaciją, todėl nėra labai sudėtinga visą laiką stebėti orus. Mes turime užtikrinti, kad keliai ir šaligatviai nebūtų slidūs visą parą, todėl nuolat budime ir įspėjame vienas kitą. Bendraujame net tarp miestų, pavyzdžiui, jei Šiauliuose stipriai sninga ir oro srautai keliauja į Vakarus – įspėjame kolegas Klaipėdoje“, – sako A. Komorovskis.

Planus keičia akimirksniu

Rytais A. Komorosvkis pasitinka darbuotojus, jiems nurodoma, kur reikės važiuoti valyti kelių ir šaligatvių. Svarbiausius maršrutus kartu su vairuotojais aptaria ir apžiūri dar prieš prasidedant žiemos sezonui – įvertina, kur galės pravažiuoti technika, o kur reikės ieškoti kitų sprendimų, kaip geriausia valyti teritoriją. Kartais pavyksta planus numatyti net keletui dienų į priekį, tačiau dažnai būna, kad orai viską koreguoja akimirksniu.

„Pasitaiko, kad pagal prognozę numatome tik barstyti kelius, o ryte paaiškėja, kad iškrito smarkiai didesnis kritulių kiekis – tuomet keičiame padargus, permontuojame techniką ir skubame valyti gatves bei šaligatvius. Planuojame iš anksto, bet darbų imamės pagal realią tos dienos situaciją. Taigi, nors darbą pradedame įvairiai – pirmą ar ketvirtą valandą ryto, visada turime ateiti bent pusvalandžiu anksčiau ir pasiruošti dienai. Vis dėlto darbas man patinka – jis įdomus, nemonotoniškas, kasdien pateikia įvairių iššūkių“, – dalijasi A. Komorovskis.

Kaip dirba technika, A. Komorovskis gali stebėti ir nuotoliniu būdu – į kiekvieną traktorių įdiegta speciali technologija leidžia pasitelkus programėlę matyti, kur yra mašina, kada ji juda arba stovi, ar dirba padargai. Vis dėlto geriausiai, anot Aleksandro, situaciją galima matyti tik būnant vietoje ir įsitikinus, kad tinkamai nuvalomas visas šaligatvio plotas, kad keliai tikrai tapo puikiai pravažiuojami.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją