„Tikiuosi, kad sėkmingas Naujamiesčio atsinaujinimo virusas persimes ir į Stoties teritoriją, kuri turi potencialo tapti ne tik šiuolaikišku transporto mazgu, bet ir daugiau miestietiškų funkcijų – darbo, paslaugų, rekreacijos – sutraukiančia teritorija. Numatomi pokyčiai iš esmės pakeis stoties įvaizdį ir paskatins platesnės teritorijos, pirmiausia, Naujininkų, atsinaujinimą. Darni, interesus subalansuojanti plėtra šiuo atveju yra pagrindinis mūsų tikslas“, – sakė pristatymo renginį moderuosiantis vyriausiasis miesto architektas Mindaugas Pakalnis.

Savivaldybei kartu su bendrove „Lietuvos geležinkeliai“ inicijavus teritorijos pertvarką, vėliau prie pokyčių prisijungus Autobusų stoties valdytojams, šiuo metu vyksta planavimo darbai. Pagrindinis pertvarkos akcentas – Vilniaus geležinkelio stoties teritorijos atnaujinimo projektas „Vilnius Connect“, kuriuo siekiama įkurti modernų daugiafunkcį mobilumo, verslo ir laisvalaikio centrą su viešosiomis erdvėmis.

Stoties rajono plėtros perspektyvos sudėliotos atsižvelgus į praėjusių metų lapkritį vykusio pirmojo SPAV schemų pristatymo renginio metu nuskambėjusius visuomenės lūkesčius ir gautus pasiūlymus. Šias alternatyvas drauge su detalia teritorijos informacija, kuria pateikė planuotojai, analizuoja ir ekspertai – konsultacijų ir tyrimų įmonė bendrovė „Civitta“ ir jos partneriai. Ekspertai įsipareigoję galutines rekomendacijas konkrečių sprendinių ir ataskaitos forma pateikti liepos pabaigoje arba rugpjūčio pradžioje.

Teritorijos modernizavimo alternatyvos

1 VARIANTAS – IŠSKAIDYTOS STOTYS

Pagal šį scenarijų išlaikomas esamas pagrindinių susisiekimo paslaugų objektų (tarpmiestinių autobusų stoties, geležinkelio stoties) išdėstymas Stoties aikštės perimetre. Siūloma naujos kokybės rekreacinė ir kartu jungiančioji erdvė tarp esamų paslaugų objektų – aplink ją perimetru išsidėsto autobusų stotis, geležinkelio stotis ir viešojo transporto terminalas. Viešojo transporto terminalą siūloma perkelti į rytinę aikštės dalį, dabartinio skvero vietą. Pelesos g. trasa nekeičiama, o ties esama gatvės trasa, šiaurinėje gatvės pusėje siūlomas mažesnio mastelio, apimties ir intensyvumo užstatymas. Vyraujantis užstatymo tipas – laisvas, miesto vilų, įterpiant mažo mastelio viešąsias erdves – skverus tarp privačios nuosavybės kvartalo dalių. Šiaurinėje teritorijos dalyje ties Geležinkelio g. siūlomas mažesnio mastelio, apimties ir intensyvumo užstatymas. Vyraujantis užstatymo tipas – miesto centrui būdingas perimetrinis užstatymas.

Per geležinkelio teritoriją formuojama papildoma rekreacinio tipo jungtis pėstiesiems ir dviratininkams Algirdo gatvės trasos tęsinyje.

2 VARIANTAS – NUOSAIKUS ATNAUJINIMAS

Stoties aikštėje kuriamas naujas susisiekimo paslaugų mazgas, kuriame sutelkiamos pagrindinės funkcijos ir sukuriama galimybė miesto iniciatyva organizuoti vieningą keleivių aptarnavimo centrą, kuris turėtų tiesioginę jungtį su pietine miesto dalimi – Naujininkų rajonu. Pelesos g. trasa keičiama, esamoje trasoje kuriama linijinė rekreacinė erdvė, kurioje išlaikomas visuomeninio transporto eismas. Šiaurinėje gatvės pusėje siūlomas didesnio mastelio, apimties ir intensyvumo užstatymas. Vyraujantis užstatymo tipas – atviras perimetrinis, formuojantis nedidelio mastelio kvartalus su viešosiomis erdvėmis, kurios jungiasi su Pelesos g. rekreacine teritorija.

Vizualizacija

Šiaurinėje teritorijos dalyje ties Geležinkelio g. siūlomas didesnio mastelio, apimties ir intensyvumo užstatymas. Vyrauja uždaro perimetrinio užstatymo tipo pastatai, formuojantys Naujamiesčio istoriniam užstatymui būdingas viešųjų-privačių erdvių charakterį.Vakarinėje dalyje siūloma išskirtinai rekreacinio tipo papildoma jungtis per geležinkelio teritoriją – pėsčiųjų ir dviračių eismui skirtas viadukas, atkartojantis buvusią istorinę miesto gatvių trasą.

3 VARIANTAS – MAKSIMALUS ATNAUJINIMAS

Į naują vietą keliamas pagrindinių susisiekimo paslaugų mazgas, kuriame sutelkiamos pagrindinės funkcijos ir lokalizuojama pagrindinė jungtis su Naujininkų rajonu. Tai galimybė turėti visiškai naujos kokybės ir architektūrinės išraiškos transporto ir keleivių aptarnavimo centrą. Esamas geležinkelio stoties pastatas pritaikomas naujai funkcijai, stoties aikštės teritorijoje labiau dominuotų rekreacinė funkcija.

Pelesos g. trasa keičiama, esamoje trasoje kuriama linijinė rekreacinė erdvė nenumatant visuomeninio transporto galimybės. Šiaurinėje gatvės pusėje siūlomas maksimalaus mastelio, apimties ir intensyvumo užstatymas. Vyrauja horizontalūs pastatų tūriai.

Tarp numatomo užstatymo siūloma formuoti didesnės apimties viešųjų erdvių tinklą. Rytinėje teritorijos dalyje siūloma nauja, išimtinai pėsčiųjų ir dviračių eismui skirta pralaida, atkurianti istorinį gatvių ryšį tarp Pylimo ir Tyzenhauzų gatvių.

Vizualizacija

Birželio 3 dieną, 17.30 val., su minėtomis Stoties rajono modernizavimo alternatyvomis nuotolinio renginio metu bus supažindinti visi, besidomintys šių pokyčių planavimu.