Vietoj aplinkiniams kvartalams būdingo sodybinio užstatymo, statytojai čia siekia pastatyti tegu ir geros architektūros, tačiau net 64 butų daugiabučių kompleksą, sudarytą iš 4 triaukščių daugiabučių namų po 12 butų, bei 4 daugiabučių po keturis butus, kurie projekte vadinami sublokuotais dvibučiais.

„Atidžiai išanalizavę detaliojo plano sprendinius bei urbanistinį kontekstą, šių sprendinių visumą suvokiame kaip aplinkinio užstatymo charakteristikas atitinkančią užstatymo tipologiją, atitinkamus tai tipologijai būdingus rodiklius bei kvartale susiformavusią gyvenseną. Šiuo metu Trakų Vokės gyvenamųjų namų kvartalas baigiamas užstatyti vienbučiais ir dvibučiais gyvenamaisiais namais. Gretimuose sklypuose parengti detalieji planai numato tik vienbučių ir dvibučių gyvenamųjų namų statybą. Galiojančiame detaliajame plane kalbama apie namų valdas, nurodyti 4 sklypai su atskirais įvažiavimais, užstatymas numatytas tik neužimtoje elektros linijos apsaugos zonos sklypo dalyje. Todėl manome, kad, nekoreguojant detaliojo plano sprendinių, čia galimi tik vienbučiai ir dvibučiai pastatai“, – komentuoja Vyriausiasis miesto architektas Mindaugas Pakalnis.

Per visus keturis šio projekto sklypus praeina 110 kW elektros linija, kurios apsaugos zona pagal detalųjį planą apima beveik pusę visos projektuojamos teritorijos. Numatoma šią elektros liniją perkloti į kabelį ir visą atsilaisvinusią teritoriją panaudoti gyvenamųjų namų statybai. Statytojas skaičiavo, kad visos investicijos į šios teritorijos ir artimiausios aplinkos infrastruktūros pagerinimą gali siekti iki 0,5 mln. eurų, rašoma Vilniaus miesto savivaldybės pranešime.

Pasak Vyriausiojo miesto architekto skyriaus specialistų, galimybė statyti daugiabučių kompleksą išties egzistuoja, tačiau tam būtina tiek visavertė teritorijų planavimo dokumentų korektūra, tiek platesnė diskusija su bendruomene, kurios gyvenimo sąlygos, įgyvendinus tokį projektą, reikšmingai keistųsi.

„Projekto plėtotojas deklaravo, jog sukabeliuos (oro liniją pakeis požemine) aukštos įtampos liniją, įrengs papildomą inžinerinę ir susisiekimo infrastruktūrą, kuria galės naudotis ir gretimų kvartalų gyventojai, tad taip kompensuos neigiamą poveikį dėl išaugsiančių transporto srautų bei viršytų aplinkai būdingų užstatymo rodiklių. Tačiau projektas viešintas formaliai, reali diskusija su bendruomene neįvyko – viešame projektinių pasiūlymų aptarime dalyvavo tik vienas šios teritorijos gyventojas ir todėl negalima daryti prielaidos, kad aplinkinės teritorijos gyventojams tokia konteksto charakteristikas bei teritorijoje susiklosčiusį gyvenimo būdą viršijanti plėtra yra priimtina“, – sakė Vyriausiasis miesto architektas Mindaugas Pakalnis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (6)