Lapkričio 12 dieną, 17–18 val., sostinės gyventojai ir svečiai laukiami projekto pristatyme Vilniaus miesto savivaldybėje, Konstitucijos pr. 3, Administracijos tarybos posėdžių salėje. Projektą pristatys projekto autoriai: KILD architektai Petras Išora, Dominykas Daunys, Ivane Ksnelashvili ir Ona Lozuraitytė, TEC Infrastructure projektų vadovas Vilius Karieta ir Vilniaus miesto savivaldybės atstovai.

Su projektu galima susipažinti ir iš anksto – jis nuo lapkričio 4 d. bus viešinamas Vilniaus miesto savivaldybės ekspozicijoje II aukšte. Planuojama, kad projektas čia bus pristatomas iki lapkričio 15 d., rašoma pranešime žiniasklaidai.

Pasak projekto autorių, Užvingio salos tiltas yra ir jungtis, ir rekreacinė erdvė. Jo išskirtinumas – daugiafunkcis naujų viešų erdvių charakteris, suformuotas atsižvelgiant į gamtines ir istorines vietovės vertybes. Naujasis tiltas sujungs krantus ir vilniečiams bei miesto svečiams pasiūlys patogias ir patrauklias rekreacines viešąsias erdves virš upės ir jos prieigose. Taip siūloma praplėsti Vingį nauju buvusios Užvingio salos parku, pėsčiųjų tilto ir Vingio prieigų žaliojo skvero ansambliu. Šis naujas ryšys Lazdynų ir aplinkinių „Litexpo“ teritorijų gyventojus priartins prie Vingio parko ir Centro, viso miesto bendruomenei sukurs naują žaliąją erdvę.

„Idėja šioje vietovėje praplėsti žaliąją erdvę kilo išanalizavus istorinius ir gamtinius šios teritorijos sluoksnius, jų charakterį ir atradus, jog iki pat XX a. pradžios dešiniajame Neries krante buvo Užvingio sala (ansamblyje su buvusiu Jėzuitų kompleksu, dabartiniu botanikos sodu). Įrengus viešąją erdvę buvusios salos vietoje, Vingio parko gamtovaizdis praturtėtų istoriškai svarbiu komponentu, o naujas tiltas taptų šio ansamblio architektūriniu akcentu. Tiltas ir siūlomos viešosios erdvės Užvingio saloje sudarys ansamblį – Vingio parko satelitą, kuris darniai pratęs žaliąją Vingio parko zoną, papildys ją aktyvios rekreacijos elementais prieigose ir kartu sudarys galimybę toliau tausoti ramų paties Vingio miško charakterį. Tilto parkiškos prieigos abiejuose krantuose išskaidys žmonių srautus į keletą takų, tokiu būdu funkcionaliai, minimaliai integruojantis į landšaftą ir tausojant kraštovaizdį, bus sukurtas maksimalus naujų ir lokalių, ir bendramiestinių jungčių kiekis“, – idėją pristato KILD architektai.

Vizualizacija

Pasak TEC Infrastructure projekto vadovo Viliaus Karietos, išskirtinė tilto vietovė ir sudėtingas upės krantų reljefas reikalavo architektūrinės ir inžinerinės išmonės, siekiant atrasti integralų ir aplinkai draugišką sprendinį. „Architektūrinei idėjai įgyvendinti turėjome ieškoti nestandartinių inžinerinių sprendimų, kurie leistų išsaugoti estetinę idėją ir užtikrintų saugos ir tinkamumo ribinių būvių reikalavimus. Labai džiaugiamės, kad šioje išskirtinėje, pokyčiams jautrioje vietoje pavyko optimaliai išspręsti pėsčiųjų ir dviratininkų judėjimo klausimą“, – pasakoja V. Karieta. Rengiant techninį darbo projektą itin didelis dėmesys bus skiriamas tilto konstrukcijų ilgaamžiškumo ir nesudėtingos eksploatacinės priežiūros aspektams.

Tai ne pirmasis „Užvingio salos tilto“ projekto pristatymas visuomenei. Gegužės 13 d. Vilniuje TEC Infrastructure ir KILD architektai su pradėtu rengti projektu supažindino visuomenę, architektų bendruomenę, Vilniaus dviratininkų, savivaldybės atstovus, kitus specialistus. Pagal jų gautas įžvalgas, pačių atliktus papildomus istorijos tyrimus projektas patobulintas, kad maksimaliai atsižvelgtų į visuomenės poreikius ir lūkesčius.

Planuojama, kad „Užvingio salos tiltas“ bus pastatytas per ketverius metus.

Susipažinti su projektiniais pasiūlymais taip pat galite čia.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)