Lietuvoje troleibusai pirmiausiai pasirodė Vilniuje, 1956 metų lapkričio 5 dieną. Tuomet tebuvo vienintelis maršrutas Antakalnis-Stotis. Šiuo maršrutu pradėjo kursuoti į Vilnių iš Rusijos Engelso miesto atvežti 8 troleibusai MTB-82D (rus. МТБ-82Д). Vilniaus troleibusų parke buvo įrengta pirmoji traukos pastotė, 7,8 km ilgio kontaktinis kabelinis tinklas, remonto dirbtuvės 25 troleibusams, rašoma pranešime spaudai.

Pirmąjį Vilniaus troleibusą Anykščių rajone, ties Kavarsku atrado asociacijos „Retromobile“ kolektyvas. Kaip pavyko išsiaiškinti, jis čia pakliuvo iš Panevėžio apie 1980-uosius. Kiek laiko pastovėjęs vietinėje metalo supirkimo aikštelėje ir niekaip nesudominęs metalistų, troleibusas buvo perleistas Anykščių rajono gyventojui. Jis prisikabinęs troleibusą prie traktoriaus atsivilko jį į Kavarsko apylinkes. Troleibusas buvo paverstas sandėliuku.

Apie 1989–90 metus troleibusą-sandėliuką iš kaimynystėje gyvenusio asmens įsigijo Alvydo tėvai. Kaip pasakojo Alvydas, jo tėvai jį įsigijo už 4 kilogramus lašinių. Alvydo tėvai troleibusą-sandėliuką atsivarė į kiemą, ties namu ir pavertė jį pradžioje lauko virtuve, po kiek laiko lentų džiovykla, kol galiausiais Alvydas troleibuso priekyje ir gale įsirengė balandinę. Taip troleibusas prastovėjo vienoje vietoje arti 30 metų.

Troleibusą asociacijos nariai perpirko iš Alvydo už tuos pačius 4 kilogramus lašinių, taip netiesiogiai atstatydami istorinę tiesą. Atlikus defektavimo darbus bus sprendžiamas troleibuso likimas.

MTB-82D duomenys


Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (121)