Ketvirtadienį atidarant rekonstruotą parduotuvę dėl saugumo atsisakyta didelių iškilmių, tačiau pirkėjai galėjo apsipirkti „saldžiau“ – prie įėjimo jie buvo vaišinami milžinišku tortu, prekybininkus, parduotuvės vadovus sveikino kolegos, bendradarbiai.

Permainas paskatino besikeičiantys standartai

Pasak UAB „Utenos prekyba“ direktoriaus Roberto Miliausko, poreikis atnaujinti ir išplėsti prekybines patalpas kilo atsižvelgiant į dabartinius standartus – parduotuvės didėja, modernėja, pirkėjai nori vis daugiau prekių rasti vienoje vietoje.

„Šis pastatas, kuriam jau daugiau nei 40 metų, paskutinį kartą buvo atnaujintas apie 1998 m. į vieną visumą sujungus buvusią maisto prekių parduotuvę ir mažesnes – kulinarijos, daržovių ir alkoholinių gėrimų parduotuves. Utenoje dar nebuvo nei „Maksimų“, nei „Rašės“ parduotuvės, kuri atsirado 2001 m., todėl „Aukštakalnio“ parduotuvė tuo metu atrodė labai graži. Bet laikas eina ir standartai pasikeitė. Kai atsidarė šiuolaikiški, jaukūs prekybos centrai, „Aukštakalnis“ atrodė morališkai ir fiziškai pasenęs, su sena įranga, todėl atėjo metas keistis“, – sakė R. Miliauskas.

Po rekonstrukcijos parduotuvės plotas padidėjo apie 140 kv. m ir dabar bendras prekybinis plotas sudaro apie 820 kv. m.

Investicijos į prekybos centro atnaujinimą siekia per 200 tūkst. eurų, iš jų statybos darbams, kuriuos atliko statybų bendrovė „Dauniškis ir Ko“, skirta 150 tūkst. eurų.

Atnaujinta šaldymo ir technologinė įranga – senuosius šaldytuvus pakeitė šiuolaikiškesni, gražesnio dizaino, ergonomiški ir ekonomiški įrenginiai, taip pat pakeistos prekių lentynos, įrengtas modernus apšvietimas.

Pasak bendrovės vadovo, nuo rugsėjo mėnesio vykę darbai atlikti sklandžiai, nors ir kiek ekstremaliomis sąlygomis – beveik neuždarant prekybos centro. Parduotuvė nedirbo tik pusantros dienos, kol buvo pertvarkomi skyriai.

„Utenos apskrities žnios“ nuotr.

Įrengtas mėsos cechas

Dabar pirkėjus pasitinka gerokai erdvesnės patalpos. Išplėtus skyrius, padidėjo ir prekių asortimentas, atsirado ekologinių prekių, pasaulio skonių skyreliai. Viena iš naujovių – vietoje įrengtas mėsos paruošimo cechas, kad uteniškiai kiekvieną dieną galėtų nusipirkti vietoje išpjaustomos šviežios mėsos.

„Iki šiol jau išpjaustyta mėsa buvo atvežama iš mūsų gamybos cecho, todėl ne visada pirkėjai galėjo rasti platų jos asortimentą. Dabar kas antrą dieną skerdiena atvežama iš kaimyninio Anykščių r. ūkio ir vietoje išpjaustoma Vietoje gaminame dešreles, šašlykus, kitus pusgaminius. Negaminame didelių kiekių, nuolat pildome vitrinas, todėl produkcija visada šviežia. Padidėjo marinuotų mėsos gaminių, tinkamų kepti grilyje, pasiūla, kas ypač aktualu vasarą. Taip pat sustiprintas mūsų gamybos (vyniotinių, salotų, pusgaminių ir karštų gaminių) skyrius. Dauguma uteniškių jau seniai žino, kad gamindami mišraines, vyniotinius nenaudojame prieskonių mišinių su sintetiniais priedais, kurie suvienodina visų gaminių skonį, renkamės natūralius prieskonius – žoleles, druską, pipirus ir pan. Tarp populiariausių šio skyriaus produktų – vištienos, kiaulienos vyniotiniai, pirkėjai puikiai įvertino ir neseniai pristatytą naujieną – keptą kiaulienos kepenų zuikį. Mėgstama ir „karšto kampo“ produkcija – kibinai, čeburekai. Tai nėra šaldyti masinės gamybos produktai, kurie tik pašildomi mikrobangėje , tai mūsų darbuotojų rankų darbas. Pirkėjai mėgsta pasmaguriauti mūsų gamybos spurgomis, žagarėliais, o balta mišrainė išlieka populiarumo viršūnėje.

Ir toliau siūlome didelės paklausos sulaukusius mūsų pačių gamintus dienos pietus, kurie parduodami nuo 11 iki 14 val. ne tik prekybos centre „Aukštakalnis“, bet ir kituose – „Rašėje“, „Vyturiuose“ ir „Santakoje“.

Kalbant apie asortimentą, Utenos prekybos specialistų buvo peržiūrėtas ir praplėstas mėsos, pieno gaminių, daržovių ir vaisių, bakalėjos, konditerijos prekių, alkoholinių ir kitų gėrimų, taip pat pramoninių prekių asortimentas“, – naujoves bei pirkėjų įpročius pristatė UAB „Utenos prekyba“ direktoriaus patarėja Jurgita Miliauskaitė-Merkienė.

Vienas iš pranašumų – vietinių gamintojų produkcija

Vienas iš „Utenos prekybos“ pranašumų, padedantis išlikti konkurencingais – gausus lietuviškos produkcijos, taip pat vietos ir aplinkinių rajonų gamintojų produktų pasirinkimas. Pirkėjai vertina natūralesnį nei standartizuotų masinės gamybos produktų skonį. Vaisių ir daržovių skyriuje taip pat gausu vietinių ūkininkų užauginamo derliaus. Jis saugomas bendrovės turimuose žemės ūkio produktų sandėliuose ir pagal poreikį paskirstomas po parduotuves.

Šaldytos, sūdytos, rūkytos ar vytintos žuvies uteniškiams parūpina Rokiškio rajone įsikūrusi individuali įmonė „Bajorų žuvis“, UAB „Vasaknos“. Obuoliai ir sultys, į Uteną atkeliaujantys iš Anykščiuose įsikūrusios akcinės bendrovės „Ažuožerių sodai“, jau seniai yra perkamiausių produktų sąraše. Kone ištisus metus „Utenos prekybos“ parduotuvėse galima įsigyti daržovių, užaugintų ūkininko iš Užpalių Ramūno Milio, taip pat UAB „Anykščių daržovės“.

Iš Rokiškio į Uteną taip pat atkeliauja „Lašų duona“ gaminiai. „Antalgės paukštynas“, „Jara Jums“ kepyklėlė, „Internava“ kepykla, ŽŪB „Sparnai“, „Gamtos namai“ – tai tik nedidelė dalis Utenos krašto gamintojų ir kepyklėlių, kurių gaminiais gali pasimėgauti uteniškiai.

Per keletą pastarųjų metų UAB „Utenos prekyba“ daug investavo į prekybos vietų atnaujinimą ir naujų steigimą – vietoj ūkinių prekių parduotuvės pastatytas modernus baldų centras, neatpažįstamai pasikeitė centrinė miesto turgavietė, atsirado elektroninė „Utenos prekybos“ parduotuvė, pristatanti maistą į namus Utenoje, viena po kitos atsinaujina kaimų ir miestelių parduotuvės. Permainų bus ir ateityje.

Šiuo metu statybos darbai vyksta Anykščių r. Viešintų miestelyje, kuriame planuojama dar 2020 m. gruodžio mėn. pirkėjams atverti visiškai naują ir modernią parduotuvę. Ir toliau planuojama plėtra Utenos apskrities ribose, kad Utenos krašto žmonės turėtų galimybę rasti būtiniausių prekių savo mieste ar kaime, galėtų ne tik apsipirkti, bet ir susimokėti mokesčius, gauti draudimo paslaugas ir pan.

„Mūsų tikslas – tolesnis prekybos organizavimo ir suteikiamų paslaugų gerinimas bei prekybos ir nekilnojamojo turto objektų modernizavimas. Esame vietiniai Utenos krašto prekybininkai, todėl galime įvertinti uteniškių poreikius ir investuoti savame mieste, sukaupto kapitalo neišvežame svetur“, – sakė UAB „Utenos prekyba“ direktorius R. Miliauskas.