Raudona, mėlyna, oranžinė, juoda spalvos sumaišytos tarpusavyje, skaidrioje, nuo šalčio lašeliais pasidengusioje stiklinėje. Ryškaus šerbetinio gėrimo nuotraukos plinta žaibišku greičiu, jomis dalijasi tiek maži vaikai, tiek suaugę, ar net solidaus amžiaus ponai ir ponios. Jeigu naudojatės socialiniais tinklais tikrai turėjote pastebėti, kad „Coca Cola“ ir „Fanta“ logotipais paženklinti gėrimai „Frozen“ šią vasarą Lietuvoje muša populiarumo rekordus. O šį šerbetą maišantys ir pilstantys amerikietiški aparatai mėgaujasi šlove. Pasirodo, ne vien tik pas mus toks pamišimas. Danijoje, Airijoje, Estijoje ir eilėje kitų šalių vyksta tas pats.

Daugelyje Europos valstybių, kaip ir Lietuvoje šiuo gėrimu prekiauja tik „Circle K“ tinklas – „Frozen“ parduodami degalinėse, taip pat atskirose šio ženklo parduotuvėse, pavyzdžiui, Rygos senamiestyje, ir vieninteliame specializuotame pardavimų taške Palangoje, „Meilės terasoje“.

Foto: Orijus Gasanovas

„Šį gaivųjį gėrimą Lietuvoje pristatėme praėjusį rudenį. Rugsėjo 2-ąją, kaip bandomasis produktas, jis pasirodė vos dvejose sostinės degalinėse ir mes iškart pajutome didžiulį susidomėjimą. Jau po pirmojo mėnesio buvo aišku, kad atėjus pavasariui maksimaliai išplėsime šerbetinių gėrimų aparatų tinklą visoje Lietuvoje, daugumoje mūsų tinklo degalinių“, – sako „Circle K“ maisto ir gėrimų kategorijų vadovė Inga Galinienė.

Ji pati negali atsistebėti šitokia sėkme ir pripažįsta iš pradžių girdėjusi ir kritiškų nuomonių. „Kai kurie kolegos sakė, kad rudenį pristatyti ledinį gėrimą bus klaida, buvo manančių, kad jis nepasiteisins. Pasirodo, „Frozen“ niekas nebaisu – nei metų laikas, nei blogi orai. Pastebėjome, kad net lietingomis ir vėsiomis dienomis jų pardavimai nesustoja“, – džiaugiasi šio gėrimo krikštamotė Lietuvoje, I. Galinienė.

Inga Galinienė
Foto: Asmeninio albumo nuotr.

Gėrimų idėją lietuviai pasiskolino iš kolegų Airijoje, jie pirmieji Europoje degalinėse pristatė spalvotuosius šerbetus ir sulaukė didžiulio pasisekimo.

„Airiai svečiavosi Kanadoje, pagrindinėje „Circle K“ būstinėje, ten ir pamatė gėrimą, kuris kitoje Atlanto pusėje vadinamas kiek kitaip – tiek ant amerikietiškų, tiek ant kanadietiškų stiklinių parašytas „Froster“ pavadinimas. Vyko ilgi derinimai su kompanija „Coca Cola“, kad šie gėrimai atsirastų Europoje, galiausiai jiems pavyko suderėti visas sąlygas. Nepasigailėjo nė viena pusė, nes Airijoje naujieji šerbetai iškart tapo be galo populiarūs“, – pasakoja maisto ir gėrimų rinką daug metų tyrinėjanti I. Galinienė. Remdamasi kolegų pavyzdžiu ji tikėjo, kad panašiai nutiks ir Lietuvoje, tačiau, kad ažiotažas bus toks didelis – negalėjo nuspėti niekas.

Paklausta, kuo šie šerbetai skiriasi nuo kitų panašaus tipo gėrimų, kuriuos parduoda tiek kino teatruose, tiek pajūrio kurortų gatvėse, I. Galinienė sako, kad visų pirma tai puikiai visame pasaulyje atpažįstami skoniai.

„Bent jau man šis gėrimas yra sodresnis ir skanesnis, na čia tas pats, kaip ir su limonadais. Jų yra daugybė rūšių, tačiau lyderis vis tiek išlieka vienintelis – tai „Coca Cola“ gaminiai, - sako ji.

Ragavę panašių šerbetų pastebėjo ir tai, kad „Frozen“ gėrimai yra karbonizuoti – specialios technologijos pagalba išlieka lediniai ir su gazu. „Tai unikalus produktas, kiekvienas šerbeto burbuliukas yra karbonizuotas, todėl jį labai smagu gerti“, – komentuoja I. Galinienė.

Foto: Orijus Gasanovas

Tiek maisto ir gėrimų kategorijos vadovė, tiek „Circle K“ degalinėse dirbantys darbuotojai sako pastebėję, kad tarp visų keturių rinkoje esančių gėrimo spalvų ir skonių lyderiauja ryški mėlyna, tai yra mėlynųjų aviečių gėrimas. „Be jokios abejonės – mėlynas šerbetas yra numeris vienas, ne daug atsilieka ir raudonas“, – sako Giedrė Urnikytė, Palangos „Meilės terasoje“ šiuos gėrimus pilstanti ir parduodanti mergina.

Ji sako iš ne vieno kliento girdėjusi atsiliepimus, kad būtent šių skonių gėrimai yra mažiausiai saldūs, todėl juos užsisako ir figūras prisižiūrinčios sportiškos merginos.

„Esame įsikūrę netoli teniso kortų, kasdien pro mus praeina labai daug sportininkų, tiek garsių krepšininkų, tiek tenisininkų. Iš ne vieno žmogaus girdėjau, kad gėrimą jie perka ne tik dėl patrauklių spalvų, bet ir todėl, kad jis gerai gaivina“, - sako pardavėja.

Ji pastebėjo, kad skonio pasirinkimui didelę įtaką daro ir garsūs influenceriai, kurių socialiniuose tinkluose nuolat šmėžuoja „Frozen“ gėrimai. „Kai tik kuris nors nuomonės formuotojas parodo sumaišęs įdomų derinį – po jo iškart ateina eilė sekėjų, kurie nori tokio pačio. Pavyzdžiui, vakar kažkodėl visi gėrė juodą maišytą su raudonu, matyt, kažkas prieš tai parodė arba pasakė, kad tai skanu. Kitaip būtų keista, kad daugelio žmonių norai sutampa“, – pasakoja G. Urnikytė. Pardavėja taip pat pastebėjo, kad garsūs žmonės savo pavyzdžiu įkvepia skirtingas gėrimo spalvas sumaišyti kuo originaliau. „Vyksta tarsi konkursas, kas susimaišys gražiausiai“, - pastebi mergina, ir teigia dažnai pagirianti pirkėjus už kūrybiškumą.

Foto: Orijus Gasanovas

Prie jos pardavimo taško Palangoje saulėtomis dienomis driekiasi nemažos eilės. „Per patį piką stovi po 8-10 žmonių, pagrinde tai jaunimas“, - sako G. Urnikytė.

I. Galinienė atskleidžia, kad iš 8 Europos šalių, kuriose šiuo metu parduodami šerbetiniai gėrimai – pardavimų lyderė yra būtent mūsų šalis. „Lietuviai visada su dideliu susidomėjimu priima naujoves, jiems norisi išbandyti, o po to pasidalinti nuomone su draugais ir giminaičiais. Todėl apie naujus produktus dažnai reklama sklinda iš lūpų į lūpas, taip manau nutiko ir šįkart“, – spėja naujojo gėrimo pardavimus analizuojanti specialistė.

Ji atskleidė, kad daugiausiai „Frozen“ stiklinių parduodama vakarų regione. Klaipėdoje, Palangoje, o taškas numeris vienas yra Plungėje. „Žinokite ir mums patiems tai didelė staigmena. Niekaip Vilniaus biure negalime patikėti, bet skaičiai kalba patys už save – rekordas yra užfiksuotas Plungėje, liepos 19-ą dieną, sekmadienį. Parduota 500 stiklinių šerbeto“, – sako pašnekovė. Įdomus ir dar vienas faktas, kad šio gėrimo daugiau parduodama regionuose nei didžiuosiuose šalies miestuose. Mažesnių vietovių gyventojai išsiilgę naujovių!