Dar visai neseniai Telšiuose būta daug triukšmo dėl nelogiško atnaujintos Sedos gatvės ženklinimo. Projektuotojų valia, telšiškiai itin plačioje gatvės dalyje turi šiandien praktiškai nenaudojamą plotą, aštrialiežuvių kilimo taku pravardžiuojamą.

Tačiau keistų projektuotojų sprendimų ir kelininkų darbų galima aptikti ne tik mieste, bet ir užmiesčio keliuose. Štai skaitytojas laiške redakcijai rašo: „Kelias Telšiai-Alsėdžiai. Kaip dirba mūsų kelininkai? Tiesiog stebiuosi jų logika. Nesu gerai susipažinęs su tam tikrų kelių tarnybų samprata apie vairuotojų saugumo užtikrinimą, tačiau vienas dalykas mane verčia galvoti, kad iš didelio rašto, išeinama iš krašto. Aš suprantu, kad, siekiant užtikrinti saugumą, visokius ūkininkų pasidarytus įvažiavimus į laukus reikia naikinti, ypač, jei jie yra posūkyje.

Bet! Pasakykit man, kam reikia padaryti įvažiavimą į... kur nieko nėra, o vien tik medžiai, t.y., neįžengiamas miškas?“.

Klausimai kelininkams

Savo žodžius skaitytojas iliustruoja nuotraukomis. Jose matyti, kaip panaikintas įvažiavimas į ūkininko dirbamą žemės plotą, o štai tvarkingas, su pralaida, nauju asfaltu išpiltas įvažiavimas veda tiesiai po žaliaskarių šaknimis... „Šį vaizdelį užfiksavau pasibaigus skautų stovyklai, važiuodamas keliu Alsėdžiai–Telšiai link kavinės „7 kilometras“. Netikėdamas savo akimis, sustojau ir bandžiau nuėjęs įsitikinti, kad aš, ko gero, nematau tolimesnio keliuko pratęsimo miške. Deja, toliau tik neįeinamas miškas“, — laiške rašo skaitytojas ir kelia klausimą kelininkams: „Gal galite logiškai paaiškinti kam padarytas šis įvažiavimas? Gal kuris jūsų ten turite nusipirkę mišką ir ruošiatės pasidaryti įvažiavimą link būsimos savo sodybos valstybės sąskaita?“

Šiuos klausimus persiuntėme AB „Kelių priežiūra“ Komunikacijos skyriui bei Lietuvos automobilių kelių direkcijai prie Susisiekimo ministerijos.

„Norime atkreipti dėmesį, kad mūsų įmonė teikia paslaugą, t.y., prižiūri valstybinius kelius: žiemą juos valo/barsto, profiliuoja žvyrkelius, atstato stulpelius, šienauja pakeles ir kt. Gyventojas kreipiasi dėl asfaltuoto kelio projekto, tad pakomentuoti situacijos negalime“,— atsakė AB „Kelių priežiūra“ Komunikacijos skyrius.

Senosios nuovažos vietoje?

„Jūsų minima nuovaža į mišką yra įrengta buvusios, teisiškai registruotos nuovažos vietoje. Atliekant valstybinės reikšmės rajoninių kelių asfaltavimą, nuovažos nuo valstybinės reikšmės kelių yra įrengiamos esamų, teisiškai registruotų nuovažų vietose.
Laikantis šios nuostatos asfaltavimo metu pašalinamos savavališkai įrengtos nuovažos, legalios nuovažos įrengiamos buvusių nuovažų vietose, arba nežymiai koreguojant jų vietą, atsižvelgiant į matomumo ir kitas saugumo užtikrinimo sąlygas.

Pažymėtina, kad nuovažos patenka į valstybinės reikšmės keliui priklausantį statinį ir sklypą, o teritorijos už jos daugeliu atvejų yra privati nuosavybė. Jūsų minima nuovaža yra skirta patekti į privačios nuosavybės sklypą. Įstatymuose įtvirtinta pareiga įtvirtinti patekimą į privačią nuosavybę.

Už valstybinės reikšmės keliui priklausančių valdų esančią privačią nuosavybę (šiuo atveju, mišką) yra atsakingas jos savininkas“, — pakomentavo nuovažos į tankų eglyną įrengimą Evaldas Tamariūnas, Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus komunikacijos vadybininkas.