Daugelį metų panevėžiečius gąsdinusio, ne kartą degusio ir benamių prieglobsčiu tapusio uždaryto vaikų darželio vietoje Trumpojoje gatvėje jau kitąmet turėtų prasidėti statybos. Panevėžio savivaldybės internetinėje svetainėje panevėžiečiai jau gali susipažinti su kelių šimtų vietų automobilių aikštelės projekto pasiūlymais.

Projekto rengėja iš Vilniaus – bendrovė „Atamis“ numačiusi, kad šalia senųjų miesto kapinių, laisvame valstybinės žemės sklype – beveik 6000 kv. m (60 arų) teritorijoje galėtų sutilpti 219 automobilių. Aštuonios vietos būtų pritaikytos neįgaliesiems, 4 – elektromobiliams.

Smėlynės gatvėje – gelbėjimosi ratas vairuotojams

„Vairuotojų problemos ieškant vietos automobiliams prie ligoninės Smėlynės gatvėje sumažėjo, kai čia buvo apmokestintas transporto priemonių stovėjimas. Dabar jau nebėra taip sunku rasti laisvesnį tarpą palikti mašiną. Bet Smėlynės gatvėje vietų vis tiek trūksta, todėl ir projektuojama nauja automobilių stovėjimo aikštelė visai prieš ligoninę, buvusio darželio teritorijoje“, – teigia Panevėžio savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjas Dalius Vadluga.

Rekonstruos ir gatvę


Naujas nesudėtingo tipo statinys turėtų sujungti keturias želdynų juostomis perskirtas aikšteles maždaug po 50 vietų.

Kartu su šiuo objektu projektuojama ir Trumposios gatvės rekonstrukcija. Atnaujinti planuojama 91 m kelio atkarpą ir šalia jos įrengti šaligatvį.

„Sutvarkyta gatve bus patogiau įvažiuoti į aikštelę tiesiai iš Smėlynės gatvės, nei sukti ratus pro netoli esantį vienuolyną“, – sako D. Vadluga.

Smėlynės gatvėje – gelbėjimosi ratas vairuotojams

Pagal projektą Trumpojoje gatvėje ir naujoje automobilių stovėjimo aikštelėje turės būti įrengtas lietaus nuotekų tinklas bei apšvietimas.

Prieš prasidedant statybai, sklype bus iškirsti pavieniai trukdantys medžiai, raunami kelmai ir šalinami krūmai. Griovimo darbai laukia ir buvusio darželio pastato.

„Pateikti projekto pasiūlymai – tai tik viso laukiančio darbo pradžia“, – sako Miesto infrastruktūros skyriaus vadovas.

Anot jo, dabar bus laukiama gyventojų pasiūlymų ir tik tada baigiamas techninis projektas. Ši procedūra, pasak D. Vadlugos, gali užtrukti iki metų pabaigos ar kiek ilgiau.

Nuo greitosios pagalbos stoties iki senelių namų


Pasak D. Vadlugos, apie naujos aikštelės Smėlynės gatvėje statybas bus galima kalbėti kitais metais. Jų finansavimo klausimus, vedėjo teigimu, svarstys miesto Taryba.

„Taip pat bus sprendžiama, ar stovėjimą šioje aikštelėje apmokestinti“, – sako vedėjas.

Smėlynės gatvėje – gelbėjimosi ratas vairuotojams

Dėl automobilių aikštelei užleidžiamos buvusio vaikų darželio teritorijos anksčiau kurta ne viena vizija.

Bene ketverius metus brandintas planas, kaip nuniokotą pastatą prikelti naujam gyvenimui, į jį iš Smėlynės g. perkėlus Panevėžio greitosios medicinos pagalbos stotį.

Dar 2013 metais Sveikatos apsaugos ir Finansų ministerijos sutarė, kad per trejus metus Panevėžiui iš valstybės biudžeto bus skirta 4 mln. 429 tūkst. eurų įrengti naujai Greitosios medicinos pagalbos stočiai. Statybos bendrovė, spėjusi nugriauti du darželio vienaaukščius pastatus, sujungtus koridoriumi, išardyti dviaukščio pastato vidų, pakloti lietaus kanalizaciją, vandentiekio įvadus, nutiesti dalį ryšių linijos ir pradėjusi rengti automobilių stovėjimo aikštelę, bankrutavo. O galiausiai ir pati Savivaldybė dėl menko valstybės finansavimo nebematė galimybių statybas išjudinti iš mirties taško – vietoje žadėtųjų milijonų Panevėžiui per metus šiam projektui tekdavo vos po 100 tūkst. eurų.

Galiausiai nauja Greitosios medicinos pagalbos stotis iš ankštų patalpų Smėlynės gatvėje išsikėlė į rekonstruotas Sietyno gatvėje, į apleistą statybvietę sugrįžo benamiai, atsirado verslininkų, pradėjusių kurti planus pusiau nugriautame „Saulutės“ darželio pastate įrengti dienos centrą seneliams, bet ir ši vizija pasirodė esanti tik idėjinė.

Praeities sprendimai


Panevėžiečiams piktinantis dėl sudėtingo automobilių statymo Smėlynės gatvėje ties ligonine, sovietmečiu Panevėžio vyriausiuoju architektu dirbęs Jonas Nebilevičius yra sakęs, kad šią problemą buvo galima numatyti iš anksto.

Smėlynės gatvėje – gelbėjimosi ratas vairuotojams

Planuojant Panevėžyje tokios ligoninės statybas, jis šiai įstaigai siūlė vietą miesto pakraštyje, Klaipėdos gatvės gale. Anot architekto, pagal tokį principą tada buvo statomos Santaros, Kauno klinikos.

Tačiau architekto idėjai pasipriešinus ligoninės vadovybei, naujas jos pastatas iškilo kone miesto centre ir dabar automobilių stovėjimo vietų stygius ligoninės prieigose virtęs didžiausiu tiek vairuotojų, tiek Savivaldybės galvos skausmu.