O šią savaitę žadama pratęsti jos statybos darbus.

„Pašalas jau išėjęs, netrukus į vietą turėtų atvykti laboratorija patikrinti grunto pagrindo. Kitą savaitę planuojama kloti asfalto sluoksnį. Paskui bus įrengiamos triukšmą mažinančios atraminės garso barjerinės sienelės, kurios projektą ir užbaigs“, – vardijo Panevėžio savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjo pavaduotojas Darius Linkonas.

Šiuo metu nuo triukšmo šalia Šiaurinės gatvės gyvenančius žmones saugo kai kuriose atkarpose supilti pylimai. Vėliau bus sumontuotos 3–4 m. garsą sulaikančios sienos.

Viena tokių numatyta ties Jurginų gatve, kur prie važiuojamos dalies arčiausiai stovi namai, kita – Šiaurinės gatvės pabaigoje, ties Pramonės gatvės galu.

Naujoji gatvė kol kas eismui atverta nuo Pramonės iki Amerikos gatvių. Planuojama, kad jau birželį arba liepą ja bus galima važiuoti ir nuo Smėlynės gatvės.

„Beveik iki pat Smėlynės gatvės šalia Šiaurinės gatvės ves ir pėsčiųjų bei dviračių takas. Po tokių pokyčių dviratininkai praktiškai miestą galės apvažiuoti nuo vieno krašto iki kito. Pernai dviračių takas atnaujintas visoje Pramonės gatvėje“, – teigia D. Linkonas.

P. Židonio nuotr.

Gyvenimas pasikeitė

Savivaldybės atstovo teigimu, Šiaurinės gatvės projektą palaikę šios miesto dalies gyventojai liko patenkinti, o kurie skundėsi nuo pradžių, ir dabar turi pretenzijų.

„Būna kurį laiką nieko, bet pravažiuoja koks krovininis transportas, kad pasiektų prie tos pačios gatvės gyvenančius klientus, ir pasipila skundai“, – pripažįsta D. Linkonas.

Nors krovininio transporto eismas Šiaurine gatve uždraustas, greta gyvenantis Eugenijus Ušinskas tvirtina dažnai matantis draudžiamojo kelių ženklo nepaisančius sunkiasvorius, kartais net miškavežius.

Anot jo, dabar tokių drąsuolių vienas kitas, bet atvėrus kelia tranzitiniam eismui gyvenimas gali apkarsti.

„Mūsų gyvenimą šiame kvartale nauja gatvė pakeitė iš esmės. Nors dar anksti spręsti, kaip bus užbaigus projektą, bet jau dabar kas rytą žadina triukšmas nuo gatvės. Nuo kitoje pusėje esančio miško garsas ataidi atgal, nuo transporto kyla dulkės“, – piktinasi panevėžietis.

Anot jo, kalneliai nuo triukšmo sudėti ne ten, kur žmonėms labiausiai reikėjo. Bendruomenė esą prašė daugiau tokios apsaugos, bet projektuotojai tikino, kad tam nebuvo poreikio.

„Kalbu ne kaip paprastas piktas žmogus. Esu baigęs transporto inžineriją, todėl vardiju faktus“, – teigia pašnekovas.

Dėl nebaigtos gatvės atkarpos eismą nukreipus per senas Rožyno gatveles, anot jo, jau gerokai apgadinta Amerikos gatvė.

P. Židonio nuotr.

Su kaimynais E. Ušinskas ruošiasi statyti šalia Šiaurinės gatvės atitvarus ir varlėms, žalčiams, kitiems smulkiems gyvūnams apsaugoti.

Laukia net išsižioję

Tačiau arčiausiai Šiaurinės gatvės, Rėklių sodininkų bendrijoje gyvenanti Renata mato didžiulę šio projekto naudą. Anksčiau šios miesto dalies gyventojams namo tekdavo dardėti duobėtu Rėklių gatvės žvyrkeliu. Jame pavasariop klimpdavo automobiliai. Renata sako, kad apie geresnę mašiną nebūdavo ir minčių. O dulkės nuo gatvės nuguldavo ne tik namų terasas, bet ir kambarių užuolaidas.

„Laukiame net išsižioję, kada baigs visą gatvę. Dabar tik ja ir važinėjame. Visur apšviesta, kelias – europinio lygio. O pažiūrėkite, kiek čia pėsčiųjų – žmonės labai pamėgo nutiestais takais pabėgioti, pasivaikščioti“, – pasakoja Renata.

Nors jos sodyba Rėklių sodininkų bendrijoje yra arčiausiai Šiaurinės gatvės, moteris tvirtina triukšmo negirdinti – ją ir kaimynus nuo garsų saugo tiesiant gatvę supiltas pylimas.

Sankryžos teks palaukti

Šįmet Šiaurinę gatvę baigus tiesti iki Smėlynės gatvės, jų sankirtoje suprojektuota žiedinė sankryža. Tačiau ji – Smėlynės gatvės rekonstrukcijos dalis. O planus šįmet imtis šios arterinės gatvės kapitalinio remonto kol kas sustabdė Vyriausybės sprendimas neskirti tam lėšų. Dar šią vasarą minėtos tranzitinės gatvės atkarpa nuo geležinkelio pervažos iki miesto ribos turėjo būti uždaryta kapitaliniam remontui. Per trejus projekto metus šioje atkarpoje buvo numatyta įrengti pėsčiųjų ir dviračių takus, modernų gatvės apšvietimą, atnaujinti autobusų stoteles. Bet Panevėžio savivaldybės prašymas tam iš valstybės rezervo skirti 1,2 mln. eurų Vyriausybės posėdyje atmestas.

Remonto šiemet nesulauks ir daugiau numatytų tvarkyti gatvių. Miesto kelių ir gatvių priežiūrai 2021-aisiais iš valstybės kišenės atseikėta kur kas mažiau lėšų nei pernai. Iš Lietuvos automobilių kelių direkcijos bei valstybės rezervo praėjusiais metais Panevėžio piniginė keliams tvarkyti svėrė 6,2 mln. eurų, šiemet jau tik – 4,8 mln. eurų.

„Tas milijonas reiškia labai daug, su juo būtume galėję pradėti Smėlynės gatvės remontą. Mano žiniomis, Savivaldybės administracijos vadovui susisiekimo ministras lyg ir pažadėjo metų viduryje bent iš dalies kompensuoti negautų pinigų trūkumą“, – teigia D. Linkonas.

Kainos auga

Nepaisant sumažėjusio finansavimo, šiemet eismui bus atidarytos atnaujintos Vasario 16-osios, Elektros gatvės. Pastarojoje ruošiamasi kloti šaligatvius.

„Šitie projektai numatyti baigti iki lapkričio. Kol kas juos vilkina archeologiniai rūpesčiai: perkami detalieji archeologiniai tyrimai nuo A. Smetonos iki pat J. Urbšio gatvių teritorijai ištirti“, – sako D. Linkonas.

Leidus eismą Elektros gatve, numatyta remontui uždaryti Kranto gatvę.

Kelininkus panevėžiečiai šįmet matys ir pramoninėje miesto dalyje – Ekonomikos ir inovacijų ministerija skyrė finansavimą J. Janonio, Vakarinės ir Pramonės gatvių žiedinei sankryžai įrengti. Šiuo metu rengiamas rekonstrukcijos projektas.

„Planus sunkina ir augančios kainos – viskas brangsta. Tas pats bitumas brango, jis juk iš naftos, o šios kainų svyravimus kiekvienas dabar matome degalinėse“, – riziką išaugti remonto išlaidoms mato D. Linkonas.