Dar neseniai pagal laikinus kelio ženklus ratu avarinės būklės viaduką kelyje Panevėžys–Šiauliai (A17 – Lietuvos magistralinis kelias) aplenkti turėjusius vairuotojus dabar ties šie vieta pasitinka betono atliekų kalnas. Netrukus po Lietuvos nepriklausomybės atgavimo statytas objektas užpernai rekonstravus aplinkkelį pasirodė esąs nebetinkamas eksploatuoti. Sutvarkius jo dalį ir paklojus naują asfalto dangą paaiškėjo, jog viaduko sijos gerokai pažeistos.

Kainą aiškinasi teismas

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) dar 2019 m. pasirašė rangos darbų sutartį su vilniečių bendrove „Tilsta“ dėl Nausodės viaduko, esančio virš kelio Panevėžys–Šiauliai, kapitalinio remonto. Tačiau darbai iš mirties taško pajudėjo tik praeitų metų rudenį.

Projekto rangovė įmonė „Tilsta“ nesusitarė dėl rekonstrukcijos finansavimo su užsakove LAKD. Šioji nuo pat pradžių aplinkkelio tiltui tvarkyti – sijoms sustiprinti, naujai dangai pakloti – skyrusi 3,8 mln. eurų, paaiškėjus, kad tiltą teks iš naujo statyti, naujoms išlaidoms dar pridėti lėšų nebenorėjo.

„Šį klausimą išspręs teismas, o mes toliau dirbame. Valdžiai niekada nerūpėjo verslas“, – rėžia „Tilstos“ direktoriaus pavaduotojas Eduardas Grinaveckas.

Anot jo, kita linkme pasisukęs projektas pabrango 10–15 proc.

Visam viadukui naujai perstatyti, anot rangovės atstovo, papildomai reikalinga apie 0,5 mln. eurų.

„Pagal pirminę direkcijos užduotį griauti šito statinio nereikėjo – tik pakeisti sijas, perdangą. Kai pradėjome darbus, paaiškėjo, jog viadukas nelaiko apkrovų, kaip priklauso pagal europinius standartus. Taigi, teko jį projektuoti ir statyti iš naujo“, – aiškino E. Grinaveckas.

Beveik metus „Tilsta“ su užsakove Lietuvos kelių direkcija derino kainos klausimą ir netgi tam samdė papildomus specialistus.

Pabaigtuvės vasarą

Nausodės „įžymybė“ nugriauta praėjusią savaitę. Pasak E. Grinavecko, griovimo darbai daug nekainavo – didesnę dalį lėšų atsiims statyba.

Aplinkkelio tiltas jau šiomis dienomis turėjo būti pradėtas statyti, tačiau spustelėję šalčiai rangovą verčia imti pertrauką. Pasak E. Grinavecko, kai tik orai leis, bus pradėtos montuoti tilto kolonos.

Jos turėtų stovėti jau vasario pabaigoje, o visas viadukas pagal optimistinį planą – liepą.

Kelias praplatės

„Nausodės viaduko rekonstravimo darbai atliekami pagal sutartį, kurią dar 2019 m. rugpjūtį pasirašė LAKD ir bendrovė „Tilsta“, – anksčiau „Sekundei“ yra sakęs LAKD Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vadybininkas Evaldas Tamariūnas.

Vadinamasis Nausodės viadukas, direkcijos duomenimis, bus rekonstruotas perstatant esamo statinio laikančiąsias konstrukcijas, keisis ir statinio išorės matmenys – jis bus išplatintas.

Planuojama ties rekonstruojamu viaduku kelio važiuojamosios dalies plotį padidinti iki 17 metrų, papildomai įrengiant 2 eismo juostas bei 2 persirikiavimo juostas skirtingomis kryptimis. Po rekonstrukcijos paties viaduko plotis sieks 20,1 metro. Bus įrengta 4 eismo juostų važiuojamoji dalis ir techniniai šaligatviai. Taip pat bus naujai įrengtos vandens nutekėjimo sistemos, apsauginiai atitvarai, vertikalusis ir horizontalusis kelio ženklinimas.

Nuo praeitų metų lapkričio 6-osios eismas ties viaduku kreipiamas sankryžos jungiamaisiais keliais, žiedinės sankryžos principu.