Lopyti duobių atsiųstų kelininkų darbas pro šalį važiuojantiems vairuotojams labiau panašus į anekdotą. Panevėžiečiai kraipo galvas matydami, kaip į gatvėse telkšančias balas pilamas ir trombuojamas šaltas asfaltas.

„Tradicinis panevėžietiškas būdas užlopyti duobes – į balą supilti asfaltą. Po tokio remonto toje pačioje vietoje duobė vėl atsiveria po savaitės, o pinigai už tokį darbą iš mūsų visų kišenių sumokami. Gatvė po tokio remonto atrodo, švelniai tariant, keistokai“, – piktinosi taip remontuojamą Respublikos gatvę matydamas panevėžietis Jonas.

Praėjusiais metais po to, kai Savivaldybės įmonės „Panevėžio gatvės“ darbininkai buvo nufilmuoti duobę, užpiltą asfaltu, lyginantys užtrepsėdami kojomis, iš posto lėkė direktorius Gintaras Petrauskas.

„O šaltą asfaltą pilti į balas yra normalu?“ – tos pačios įmonės darbo kokybe stebėjosi Jonas.

M. Garucko nuotr.

Pernai lapkritį „Panevėžio gatvių“ direktore paskirta Viktorija Juodikienė sutinka, kad žmonės neklysta – duobių tvarkymo efektas jas užpilant šaltu asfaltu iš tiesų trumpalaikis.

„Tai yra tik gelbėjimasis iš padėties, laikinas sprendimas. Tikrai nėra duobės užtaisymas“, – aiškina naujoji vadovė.

Anot jos, toks metodas naudojamas laikinai užlyginant dideles, gilias duobes, kad čia važiuojanti technika išvengtų nuostolių. Pasak direktorės, taip gatvės taisomos esant nepalankioms oro sąlygoms: įšalui, drėgmei. Tikrasis remontas, kai duobės užliejamos karštu asfaltu, vyksta šiltuoju metų sezonu.

V. Juodikienė pripažįsta, kad kai kurias duobes tenka taisyti ne vieną kartą, kai pravažiavus sunkesniam transportu jos padidėja arba šalia atsiveria dar viena. Nors tai kainuoja, tačiau šiuo metu, pasak direktorės, lopymas šaltu asfaltu yra vienas greičiausių ir pigiausių problemos sprendimų.

Pasak V. Juodikienės, duobės gatvėse atsiveria ištisą žiemą. Tik dabar, mažėjant baloms, tokios kliūtys gatvėse tampa labiau matomos. Visgi direktorė tikina, kad šįmet Panevėžio gatvės mažiau duobėtos, nei būdavo anksčiau.

„Daug gatvių jau sutvarkytos, iš naujo asfaltuotos. Problemos mažesnės ir tai tikrai jaučiama“, – sako V. Juodikienė.

Panevėžio savivaldybė šiais metais miesto gatvėms tvarkyti jau yra numačiusi daugiau nei 4 mln. Eur biudžeto ir Lietuvos automobilių kelių direkcijos skirtų lėšų.