Jau ankstų rytą juos prikelia kieme užkurtų autobusų burzgimas ir prasidėję darbai, o vasarą apie atvertus butų langus žmonėms veikiausiai teks pamiršti. Staniūnų gatvės 78-ojo daugiabučio gyventoja Violeta sako pirmadienį specialiai skaičiavusi, kiek prieš jos langus, bendrovės kieme stovi autobusų. Suskaičiavo pririkiuotų dviem eilėmis daugiau nei keturias dešimtis. Namą ir įmonės teritoriją skiria vos pora trejetas šimtų metrų. Pasak Violetos, pirmieji autobusai užkuriami ankstų rytą – apie 4.30–5 val.: šildomi jų varikliai.

Autobusų parko kaimynystė gyventojams apkarto, kai iškilo įmonės naujas administracinis pastatas su pagalbinėmis patalpomis. Iki tol, pasak panevėžietės, ši aikštelė buvo mažai naudojama, o veiksmas vykdavo arčiau gatvės ir toliau daugiabučio. Net ir vasarą, jos teigimu, teritorijoje dar vyko remonto darbai ir didžioji dalis autobusų stovėjo kitoje pastato pusėje arba aikštelės gale, tad ir tokių didelių problemų nekildavo. O jau rudenį prasidėjo problemos dėl triukšmo ir taršos. Violeta nuogąstauja, kad sušilus orams langų nebus įmanoma atverti ne vien dėl triukšmo, bet ir dėl išmetamųjų dujų.

„Gyvenu ketvirtame aukšte. Nors langai uždaryti, bute vis tiek girdėti autobusų burzgimas. O kas bus vasarą? Autobusai naudoja dyzelį, tad bus ir kvapas, ir tarša“, – nuogąstauja panevėžietė.

Įmonės vadovams kaimynai nerūpėjo

Problema dėl autobusų kaimynystės aktuali ne visiems šio šimto butų namo gyventojams. Vienas namo galas, esantis arčiau kapinių, tokio triukšmo negirdi – jį užstoja garažų kooperatyvas. Likusios namo dalies gyventojai, pasak moters, susitikę pasikalba apie problemą, piktinasi, bet vėl susitaiko su padėtimi.

„Neįsivaizduoju, kur buvo Savivaldybės, įmonės ir projektuotojų akys“, – stebisi namo gyventoja.

Jai susidaro įspūdis, kad naują Autobusų parko pastatą stengtasi pastatyti kuo greičiau.

„Padarė, sutvarkė, gražu, tvarkinga, bet kad kas apie žmones, kurie gyvena šiame rajone, pagalvotų“, – apmaudą jaučia Violeta.

Ji piktinasi, kad prieš planuojant naują pastatą su teritorija autobusams nebuvo paklausta, ką apie tokį projektą mano šalia gyvenantieji. Violeta svarsto, kad galbūt būtų pakakę tiesiog pastatyti triukšmą slopinančią sienelę ir bėda būtų išspręsta.

Kieme turi baseiną

Violetos teigimu, lankydamasi Savivaldybėje dėl daugiabučio įvažos ir kiemo, yra minėjusi ir apie autobusų keliamą triukšmą, tačiau pagalbos nesulaukė. Ne itin didelė reakcija, jos teigimu, buvo ir dėl daugiabučio kiemo.

„Pas mus antys plaukioja, galima baseiną atidaryti. Bet pyksta, kai dalis automobilio stovi ant vejos“, – pasakojo panevėžietė.

Moters teigimu, dėl to Savivaldybei parašytas ne vienas raštas, lankėsi ir patys jos atstovai, tačiau gyventojai išgirdo, kad teks palaukti – pinigų nėra, o namas eilėje darbams atlikti maždaug keturiasdešimt trečioje vietoje. Dabar patys gyventojai papila atvežę kas skaldos, kas daužytų plytgalių, likusių po remonto.

Įlindę į paskolą

Panevėžio autobusų parko generalinio direktoriaus pareigas laikinai einantis Arnoldas Gražys sako, kad projektuojant naują įmonės bazę buvo gauti visi reikalingi leidimai, kurie atitinka taršos, ekologijos, keliamo triukšmo bei kitus galiojančių teisės aktų reikalavimus. Be to, pasak jo, įmonės eksploatuojami autobusai yra techniškai tvarkingi. Jiems periodiškai kas pusmetį atliekama techninė apžiūra.

„Aikštė autobusams statyti įrengta anksčiau nei pastatytas daugiabutis namas. Naujos bazės statybai įmonė paėmė paskolą, kurią privalo grąžinti, todėl dabartiniu metu įrengti triukšmo sienelę neketina“, – nuo triukšmo ir taršos kenčiantiems kaimynams pareiškė A. Gražys.