Be lašo vandens maždaug 100 tūkst. vartotojų palikusi strateginė Panevėžio savivaldybės įmonė pripažįsta esanti absoliučiai priklausoma nuo elektros tiekėjų ir nepasirengusi susitvarkyti su tokio masto avarijomis.

Šeštadienio vakarą viso Panevėžio ir priemiestinių „Aukštaitijos vandenų“ aptarnaujamų Dembavos, Piniavos, Vaivadų, Šilagalio, Staniūnų, Molainių, Paliūniškio gyvenviečių vandentiekio čiaupai nerodė gyvybės ženklų – gyventojai ir įmonės liko ir be geriamojo, ir be karšto vandens.

Socialiniuose tinkluose pranešimai apie nutrūkusį vandens tiekimą pradėjo plaukti po 19 val. Bandžiusieji skambinti į Savivaldybės įmonių „Aukštaitijos vandenys“ ir miesto daugiabučius administruojančio Panevėžio butų ūkio avarines tarnybas liko nieko nepešę – telefonai nuolatos buvo užimti.

Gyventojus ant kojų sukėlusi sausra Panevėžyje truko mažiau nei valandą – vanduo iš čiaupų pradėjo tekėti šiek tiek po 20 val.

Kartą per kelis dešimtmečius

Įmonės „Aukštaitijos vandenys“ ryšių su visuomene specialisto Svajūno Mikeškos teigimu, vandens tiekimas vartotojams – privatiems ir juridiniams klientams – maždaug valandai nutrūko kilus problemų dėl elektros energijos tiekimo.

„Nutrūkus elektros tiekimui, įmonės pagrindinėje vandenvietėje sustojo elektra varomos vandens kėlimo siurblinės, vanduo nebuvo tiekiamas į vamzdynus ir nepasiekė vartotojų. Elektros tiekimo gedimas fiksuotas ne „Aukštaitijos vandenyse“, o elektros tinkluose “, – aiškino S. Mikeška.

Anot jo, energetikai per 40 minučių likvidavo dvi avarijos elektros tinkluose. Viena įvyko 19.19 val., antroji, atliekant perjungimą, užfiksuota 19.52 val. Elektros tiekimas buvo atnaujintas 20.02 val.

Pasak S. Mikeškos, gedimas, kai tiek daug vartotojų paliekami ilgiau nei pusei valandos be vandens – retenybė. „Aukštaitijos vandenų“ atstovas teigia tokio atvejo neprisimenantis per visą savo darbo įmonėje praktiką – nuo 1998-ųjų.

„Ne visi per tą daugiau nei pusvalandį pasigedo vandens, bet tai nereiškia, kad buvo gerai“, – sako bendrovės ryšių su visuomene specialistas.

Spręs dėl generatoriaus

Šeštadienio vakaro incidentas parodė, kad „Aukštaitijos vandenų“ veikla absoliučiai priklausoma nuo elektros tiekėjų. S. Mikeškos teigimu, įmonė nėra apsirūpinusi elektros generatoriumi, kuris, gedimo tinkluose atveju, galėtų užtikrinti nepertraukiamą vandens tiekimą vartotojams.

Visgi po šio incidento įmonė svarstys dėl tokio pirkinio įsigijimo.

„Vartotojų poreikiams patenkinti reikalingas didelio galingumo generatorius. Reikia ekonomiškai pasverti, ar prasminga tokį įrengti. Pats generatorius kainuotų apie milijoną eurų, o kad jis nuolatos būtų „karinės parengties“, tektų numatyti lėšas jam eksploatuoti. Kol kas tokiam skaičiui vartotojų vandens tiekimas buvo nutrūkęs pirmą kartą per kelias dešimtis metų, bet klausimas dėl generatoriaus bus svarstomas“, – teigė S. Mikeška.

Jis pripažįsta, kad nutrūkus vandens tiekimui ilgesniam laikui visame mieste, aprūpinti juo vartotojus įmonei būtų iššūkis.

Pagrasino vogti

Nors vandens tiekimas buvo nutrūkęs visame mieste, „Aukštaitijos vandenys“ pretenzijų iš įmonių nesulaukė. Tačiau dušuose be vandens likę gyventojai nesusilaikė neišlieję nepasitenkinimo.

Be socialiniuose tinkluose kilusios pasipiktinimo bangos, bendrovę pasiekė emocingi gyventojų elektroniniai laiškai.

„Kodėl nė vienu telefonu neįmanoma susisiekti? To paties laukit, kai atkeliausit skaitiklių tikrinti. Reikės pradėti vogti vandenį. Nes jei avarinės iškviesti neįmanoma, nepagausit ir vagių“, – „Aukštaitijos vandenims“ pagrasino panevėžietis.

Anot S. Mikeškos, kadangi nutrūkus geriamojo vandens tiekimui, vartotojai masiškai puolė skambinti į bendrovės avarinę tarnybą, daugelis jų telefono ragelyje girdėjo ištisinį užėmimo signalą.

„Aš taip pat. O visa kita – emocijų protrūkis, kuris neturės įtakos tolesniam bendradarbiavimui“, – užpykusiam klientui atrašė S. Mikeška.