Liepa – rekordinė

„Bendrai kalbant, tokia statistika šiemet yra šiek tiek blogesnė nei pernai. Nors birželis šiemet buvo itin karštas, tai neatsispindėjo autobusų keleivių skaičiuje – matyt, dėl to, kad dar studentai, moksleiviai nebuvo baigę savo mokslų. O jau liepa – rekordinė, kaip, beje, ir kiekvienais metais,“ – sakė miesto komunalinio įmonės UAB „Palangos komunalinis ūkis“, kuris administruoja Palangos autobusų stotį, vadybininkė.

Pavyzdžiui, palyginus šių metų balandį ir liepą, keleivių srautas stotyje išaugo įspūdingus penkis kartus. Įdomu, kad birželio mėnesį, skaičiuojant ir tolimojo susisiekimo, ir vietinio susisiekimo, ir miesto autobusų įvažiavimus į stotį, „šlagbaumas“, kalbant lietuviškai, užkardas ar pakeliama kartis, kuris ne tik užtveria įvažiavimą į stotį, bet ir registruoja kiekvieną įvažiuojantį ir išvažiuojantį autobusą, buvo pakeltas 7 tūkstančius 200 kartų. O liepos mėnesį šis skaičius šoktelėjo gerokai virš 9 tūkstančių.

Vykdomas ir tarptautinis maršrutas

Ir liepą, ir rugpjūtį tolimojo susisiekimo autobusų, atvykusių į Palangos autobusų stotį, bus panašus - apie 2 200. Palyginimui, balandį buvo sulaukta 1200 tolimųjų reisų autobusų. Per Palangos autobusų stotį vykdomas ir vienas tarptautinis maršrutas – iš Liepojos per Palangą Marijampolę, o iš ten – į visą Europą.

„Gyvename iš to, kiek autobusų priimame – kiekviena tolimojo ar vietinio susisiekimo įmonė, vykdanti reisus į Palangą, mums moka mokestį – vidutiniškai po 1,45 euro nuo kiekvieno tolimojo susisiekimo autobuso vasaros metu, žiemą – mažiau. Tokią rinkliavą yra nustačiusi savivaldybės Taryba. Kaimynų, Kretingos ar Klaipėdos autobusų transporto įmonės, moka mažesnį įkainį – po 0,72 euro už kiekvieną autobusą visais metais“, – pasakojo I. Gagilaitė.

Anot jos, yra „pasvarstymų“ tarifus kelti, nes kitų miestų, ypač didmiesčių, panašūs tarifai yra gerokai didesni.

„Mūsų tarifas – toks pats, kokį turėjome senojoje autobusų stotyje prieš penkerius metus“, – pastebėjo pašnekovė.

Komplekse dirba apie 120 žmonių

Palangos autobusų stotis užima 545 kvadratinių metrų ploto, įrengta moderni laukimo salė, kurioje yra 70 sėdimų vietų, dengti peronai, bilietų kasos, tualetai, kompleksas pritaikytas žmonėms su negalia, kurorto svečių patogumui – ir informacinis centras.

Perone – 16 autobusų stovėjimo aikštelių, keleivių informavimo, bagažo bei smulkių siuntų tarnybos. Laukimo salėje ir lauke įrengtos vaizdo stebėjimo kameros, kurios padeda užtikrinti keleivių saugumą. Stoties pastate veikia kavinė.

Komplekso statyba truko mažiau nei devynis mėnesius, statybos ir įrangos darbai kainavo daugiau kaip šešis milijonus eurų. Naujajame komplekse, kartu su „Maxima“ dirba apie 120 žmonių.

Daugiausia autobusų – į Kauną ir iš jo

Didžiausi bilietų srautai yra išplatinami per didžiųjų vežėjų bendroves Kauno „Kautra“, Vilniaus „TOKS“, Šiaulių „Busturas“ ir kitas“.

„Pavyzdžiui, liepos mėnesį į mūsų stotį įvažiavo 368 Kauno autobusai ir 248 Vilniaus autobusai“, – sakė ji.

Pirmasis miesto autobusas iš stoties išvyksta vos po šešių, 5 val. 30 min., o, pavyzdžiui, į Klaipėdą paskutinis autobusas išvyksta prieš pat vidurnaktį, 23 val. 55 min.

Vasaros metu į Palangą kursuoja autobusai net iš tolimojo Visagino ar Utenos.

„Autobusų galime priimti dar daugiau – jiems aptarnauti turime vieną laisvą aikštelę. Tik kad tų važiuojančiųjų būtų daugiau“, – sakė vadybininkė.

Ingryda Gagilaitė

Liūto pajamų dalis – iš bilietų

Vis tik liūto dalį stoties pardavimų eilutėje sudaro pajamos gautos už parduotus autobuso bilietus. Tie, kas perka bilietus pas autobuso vairuotoją, tai pat neįmeta nė cento į Palangos miesto biudžetą.

Nuo kiekvieno bilietuko, parduoto autobusų stotyje ar internetu, Palanga gauna dešimt procentų“, – atskleidė vadybininkė.

Už bilieto pakeitimą imamas 0,58 euro centų mokestis. Jis imamas ir už bagažo saugojimą, bet daugiau pajamų generuoja siuntų siuntimas.

„Vasarą jų priimame dvigubai daugiau nei žiemą“, – sakė I. Gagilaitė.

Gerokai daugiau siuntų sulaukiama

Iš Palangos autobusų stoties siuntos keliauja į beveik 30 Lietuvos miestų. Vis tik gerokai daugiau sulaukiama siuntų į Palangą nei iš jos.

„Natūralu: negalime lenktyniauti su didmiesčiais, Kaunu ar Vilniumi“, – pastebėjo ji.

Autobusų stotis dirba pelningai, jos kaštus gerokai mažina priklausomybė „Palangos komunaliniam ūkiui.“

„Vien užtvarų pakeitimas mums neseniai kainavo apie 8 tūkstančius eurų. O kiek dar kainuotų kiekvieno laiduko, rozetės pakeitimas?“ – retoriškai klausė Ingryda.

Stotis minės penktąsias metines

Autobusų stotyje darbuojasi keturios darbuotojos, kurios dirba tiesiogiai su keleiviais ir siuntų siuntėjais, iš viso stotyje yra septyni darbuotojai.

„Stotis jau netrukus minės penktąsias metines. Mes iki šiol girdime daug komplimentų mūsų stočiai, vairuotojai turi jaukų poilsio kambarį“, – sakė ji.

„Tikrai, vairuotojams sudarytos labai geros poilsio sąlygos Palangoje“, – sakė užkalbintas vairuotojas, bet savo pavardės pasakyti nenorėjo.

Laukimo salėje ir lauke įrengtos vaizdo stebėjimo kameros, kurios padeda užtikrinti keleivių saugumą. Stoties pastate veikia kavinė.

„Stengiamės atsižvelgti į kiekvieno žmogaus norus. Keleiviai, jų gerovė – mums svarbiausia“, – pabrėžė vadybininkė.

Beje, laukimo salė yra ir aktyvi meno erdvė – čia nuolat eksponuojamos tapybos parodos. Beje, čia neseniai pradėjo dirbti ir laikrodininkas-juvelyras.

Svarbiausia, stotyje keleivius pasitinka rūpestingos ir kantrios darbuotojos. Kokių tik klausimų joms tenka išgirsti!

Palangiškiai keleiviai – nekantrūs

„Ypač vasarą tenka teikti pačią įvairiausią informaciją. Pavyzdžiui, neretai žmonės paskambina ir teiraujasi, ar Palangoje šviečia saulė, ar lijo, ar didelės eilės įvažiuoti į Palangą“, – pastebėjo pašnekovė.

„Žinoma, daugiausia skambučių dėl autobusų grafiko. Skambina dėl to ir vyresni, ir jaunesni. Nors jaunimas mobilių telefonų neišleidžia iš rankų, nemaža dalis, užuot ieškoję grafiko internete, mieliau skambina autobusų stoties telefonu“, – sakė Aldona Mickevičienė, bilietų pardavėja.

Jai antrino ir kolegė Edmonda Dmitrijeva: „Pasakyčiau, kad palangiškiai ypač nekantrūs ir nuolat skuba.“

„Abi darbuotojos – labai kantrios, ne juokas aptarnauti tiek daug keleivių, ypač vasarą“, – gerų žodžių savo darbuotojoms nestokojo I. Gagilaitė.