Keturių aukštų pastate įsikursiantis „Mažasis Klaipėdos licėjus“ nuo šio rugsėjo kviečia vaikučius į ikimokyklinio (2-5 m.) ir į priešmokyklinio (5,5-6,6 m.) ugdymo grupes. Iki šiol „Mažasis Klaipėdos licėjus“ veikė Melnragėje.

„Siekį keisti patalpas padiktavo mūsų mažųjų ugdytinių ir jų tėvelių poreikiai: iki Dragūnų kvartalo, kitaip nei vykstant į Melnragę, yra puikiai išvystyta infrastruktūra, kvartalas yra patogiai pasiekiamas tiek Klaipėdos miesto, tiek ir aplinkinių rajonų gyventojams, vykstantiems į darbovietes ar iš jų, nesusidaro automobilių spūstys. Darželio prieigose įrengtos automobilių stovėjimo aikštelės darbuotojams ir atvykstantiems tėveliams bei privažiavimo (drive-in) vieta, kur tėveliai, neišlipę iš automobilio, galės mažylius saugiai išleisti darželio teritorijoje ir perduoti personalui“, – komentuoja Klaipėdos licėjaus direktorė dr. Regina Kontautienė. Pasak jos, Dragūnų kvartalas itin patrauklus vaikų darželio veiklai ir tuo, kad, kaip ir Melnragėje, yra šalia natūralios gamtos – miško, kas itin svarbu darželiui, turinčiam akredituotą sveikatos gerinimo programą ir vykdančiam žaidybines-patyrimines veiklas.

Vaikų darželyje – amfiteatras ir dėmesys vaikų saugumui

Vilija Gerazimienė, UAB „Pamario troba“ direktoriaus pavaduotoja komercijai, pažymi, kad pastato architektai, ilgametę patirtį sukaupę „A405”, įkvėpimo sėmėsi iš geriausių pasaulinės architektūros pavyzdžių švietimo srityje. Pastatas atitinka visus naujiems darželiams keliamus saugumo, techninius ir kitus reikalavimus, čia investuota ir į papildomus, išskirtinius sprendimus.

„Projektuojant ir statant darželį ieškota įdomių, netradicinių sprendinių. Vienas tokių – natūralaus medžio amfiteatras, kuris jungia trečiąjį ir ketvirtąjį pastato aukštus. Tai atvira, laiptų principu įrengta patalpa, skirta renginiams ir kūrybiniams užsiėmimams, po ja atsiveria erdvė su vaizdu į mišką puikiai pritaikyta bibliotekai ar skaitymui. Tokie architektūriniai sprendimai kaip amfiteatras įrengti geriausiose pasaulio ugdymo institucijose, pavyzdžiui, Harvardo universiteto Vadovų mokymo centre. Daug dėmesio pastate skiriama vaikų saugumui: įrengta perimetrinė apsauga su praėjimo kontrole, saugaus užrakto ir vandens padavimo sistemos, kad mažyliai neužsitrenktų ar neapsiplikytų, o visos sporto ir žaidimų erdvės (sporto salė, lauko žaidimų aikštelė, bėgimo takelis) – išklotos specialiomis, sertifikuotomis dangomis. Visa tai – visapusiškam asmenybės ugdymui“, – sako V. Gerazimienė.

Darželyje veiks liftas, pritaikytas judėjimo negalią turintiems vaikams, specialios prausyklos mažiausiems „gyventojams“, rekuperacija su oro vėsinimo funkcija.Pastato statybos užtruko apie dvejus metus.

Vakarietiška aplinka ir žaidybinis ugdymas

Dr. R. Kontautienė įsitikinusi, kad kokybiškam ugdymui labai svarbi aplinka, kurioje vaikas auga. Ji, pasak direktorės, turi maksimaliai tenkinti ne tik būtinuosius vaiko poreikius, bet ir įkvėpti, skatinti kūrybiškumą bei norą pažinti, išbandyti, patirti. Moksliniais tyrimais įrodyta, kad vaiko intelektinė raida net 60 procentų priklauso nuo aplinkos, kuri jį supa.

„Naujojo darželio aplinka pritaikyta mūsų atsidavusių pedagogų puoselėjamai filosofijai – žaidybiniam ugdymui, nes vaikai geriausiai mokosi žaisdami. „Mažojo Klaipėdos licėjaus“ pedagogai nuolat gilina žinias ir mokosi iš geriausių užsienio darželių praktikų, autorinė ugdymo programa paremta britiška sistema. Taikome naujausias metodikas, kurios naudojamos Oksfordo lygio vaikų darželiuose“, – akcentuoja Klaipėdos licėjaus vadovė, vaikų darželio ugdymo programos autorė.

Pasak jos, remiantis britišku ugdymo modeliu „Mažajame Klaipėdos licėjuje“ vaikai jau nuo 3-jų metų žaisdami noriai mokosi skaitymo, rašymo, skaičiavimo pradmenų, anglų kalbos, vyksta teatro, šokio, konstravimo, įvairios meninės veiklos pamokėlės.

Vaikams nuo 5-erių – dvikalbio ugdymo programos

Vaikams nuo 5-erių metų yra galimybė pasirinkti dvikalbio ugdymo (lietuvių-anglų arba rusų-lietuvių) programas, pagal kurias taip pat bus galima mokymąsi tęsti ir Klaipėdos licėjaus pradinio ugdymo pakopoje, o vėliau – ir pagal tarptautinio bakalaureato (IB, MYP, DP) programas.

„Mūsų tikslas, kad kiekvienam vaikui darželyje būtų saugu, gera, jo smalsumą ir laimės pojūtį skatintų daug įtraukiančios, žaidybinės veiklos. Svarbu, kad vaikai darželyje patirtų tikras laimingos vaikystės dienas. Siekiame, kad kiekvieno vaiko asmenybė skleistųsi pagal jo įgimtus ar įgytus gebėjimus ir talentus, todėl daug dėmesio skiriame imlių, gabių ir talentingų vaikų ugdymui ir individualiems vaiko poreikiams. Kiekvienas vaikas yra skirtingas ir mūsų tikslas – padėti jam augti ir pasiekti geriausių jo rezultatų“, – tikina Klaipėdos licėjaus vadovė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (41)