Rinkosi iš kelių priemonių

Imtis papildomų saugumo priemonių inicijavo Kretingos rajono policijos komisariatas, iš gyventojų ne kartą gavęs nusiskundimų, kad P. Vileišio–Šiaulių g. ir P. Vileišio–Taikos g. sankryžose įvyksta daug eismo įvykių. Nors šalutinėse Šiaulių ir Taikos gatvėse įrengti pirmumo ženklai STOP, jų nepakanka užtikrinti šių sankryžų saugumui, nes, kaip teigė komisariato viršininkas Arūnas Pužauskas, pagrindinė eismo įvykių priežastis – reikalavimo duoti kelią nevykdymas. Pareigūnai fiksuoja tik tuos eismo įvykius, kurių metu vairuotojai tarpusavyje nesutaria dėl kaltės arba kuriose yra sužaloti asmenys, o statistikos, kiek avarijų įvyksta, kai eismo dalyviai dėl kaltės sutaria ir užsipildo deklaracijas, policija neturi. Komisariatas siūlė kelias priemones, galinčias padėti išspręsti problemą: klijuojamus ženklus, iškiliąją sankryžą, struktūrinio ženklinimo triukšmo juostas bei greičio mažinimo kalnelius.

Komisijos narys Antanas Puodys ir Savivaldybės Civilinės saugos ir Viešosios tvarkos skyriaus specialistė Angelė Ubartienė atkreipė dėmesį, kad, be kita ko, matomumui gali trukdyti dar ir užaugusios gyvatvorės privačiose gyventojų teritorijose bei pro tvoras išsikišusios pušų šakos. Vicemero Dangiro Samaliaus nuomone, gal, gerinant eismo saugumą, pakaktų uždėti papildomas informacines lenteles apie tai, kad sankryžos – avaringos. Tačiau Klaipėdos apskrities policijos komisariato atstovas Aurelijus Jankauskas neabejojo, kad lentelėms ar skydams įrengti – per mažai erdvės.

Komisijos pirmininkas Povilas Černeckis įsitikinęs: situacija šiose sankryžose pablogėjo po to, kai buvo pakeistas gatvių pirmumas – esą iš svetur atvažiavę žmonės ženklus dar stebi, o vietiniai, pažįstantys vietovę, tiesiog lekia nepaisydami. Anot P. Černeckio, vienas geresnių variantų būtų įrengti iškilias juostas. „Bet tai kainuotų nemažai, o ir ne visiems aplinkiniams gyventojams patiktų mašinų keliamas triukšmas“, – svarstė jis. A. Jankausko nuomone, tiktų arba iškili, arba žiedinė sankryža. Anot P. Černeckio, žiedinei sankryžai gatvė – per siaura.

Avarijos kad ir skardinės, bet jų daug

D. Samalius svarstė, ar situacija, įrengus iškiliąją sankryžą, pasidarys geresnė, juolab kad čia veikia STOP ženklai. Ar nebus pinigai paleisti vėjais? Tačiau jis sutiko su P. Černeckiu, kad vietoj buvusių triukšmingų greičio ribojimo kalniukų prieš metus Tiekėjų ir Palangos g. sankirtoje įrengta iškilioji sankryža pasiteisino.

Kol kolegos diskutavo, kokią geriausią išeitį radus, Klaipėdos apskrities policijos komisariato atstovas patikslino duomenis: per 10 metų P. Vileišio g. sankryžose su šalutinėmis gatvėmis įvyko tik dvi avarijos, kuriose nukentėjo žmonės. P. Černeckis pridūrė, kad daugiausia čia pasitaiko vadinamųjų metalinių avarijų: tai automobilis į tvorą bus įlėkęs, tai į elektros apšvietimo atramą. Tokių eismo įvykių niekas neregistruoja. „Vis dėlto šios komisijos tikslas yra ne pinigus, kiek kainuos, skaičiuoti, o, svarbiausia, užtikrinti saugų eismą“, – akcentavo policijos pareigūnas.

A. Puodys pritarė D. Samaliui: pirmiau įrengti mirksinčius ženklus ir stebėti, ar bus efektas. Jeigu nebus, tik tada įrengti iškiliąją sankryžą. Balsavimui buvo pateikti du pasiūlymai: arba įrengti iškiliąją sankryžą, arba – apie eismo pavojų įspėjančius mirksinčius kelio ženklus. Dauguma komisijos narių pritarė iškiliajai sankryžai.

Kelio ženklus pastatys, dėl veidrodžio – neaišku

Komisija pritarė pastatyti du greičio ribojimo ženklus „40“ Tolių gatvėje, už Jauryklos upelio ir prieš Alyvų g., tikslesnę vietą suderinus su policija. Ženklų prašė gyventojai. Šioje gatvėje nėra nė vieno ženklo, identifikuojančio gyvenvietę, todėl didžioji dalis automobilių viršija greitį, kuris yra ne daugiau kaip 50 km/h, bei kelia pavojų pėstiesiems.

Patenkintas kretingiškės Daivos Zigmantės prašymas Melioratorių g., daugiabučių namų gyvenamojoje teritorijoje, įrengti kelio ženklus „Gyvenamoji zona“. Kelio posūkyje tarp Melioratorių gatvės namų 75–77 ši gyventoja dar pageidavo sferinio veidrodžio.

„Tikros nuomonės kol kas neturiu, kartais sferiniai veidrodžiai daugiau klaidina negu padeda. Kai baigsis karantinas, komisijai reikėtų nuvažiuoti į vietą pasižiūrėti ir tik tada nuspręsti“, – siūlė P. Černeckis. Pritarė visi komisijos nariai.

Išnagrinėtas Darbėnų seniūnijos, Daubėnų kaimo gyventojos Agnės Bajorinienės prašymas Miško g. įrengti kelio ženklą „Gyvenamoji zona“. Ši gatvė – pagrindinė buvusių sodų gatvė, į kurią sueina visos šalutinės gatvelės. Pagrindinėje gatvėje mėgsta žaisti vaikai, kai kurie važinėja dviračiais, grįžta iš mokyklos. Gyventojų teigimu, ne visi vairuotojai supratingi, važiuoja per greitai, keldami pavojų pėstiesiems.

Tačiau kelias, kuriame gyventoja prašo įrengti kelio ženklą – ne Savivaldybės, savo keliais rūpinasi pačios sodininkų bendrijos. Seniūnas Alvydas Poškys paaiškino, kad Daubėnų sodininkų bendrija yra išregistruota, gyventojai – nebe sodininkų bendrijos, o Daubėnų kaimo. Tad ir kelias dabar „kabo ore“. Komisija vienbalsiai nusprendė šį klausimą atidėti iki kito posėdžio, per tą laiką reikės išsiaiškinti niuansus.

Iki kito posėdžio paliktas ir Kretingos policijos komisariato pagal kompetenciją Saugaus eismo komisijai persiųstas gyventojo reikalavimas informuoti, ar Kretingoje, Melioratorių g. 55, įrengta automobilių stovėjimo aikštelė atitinka teisės aktuose nustatytus reikalavimus, ar buvo tam gautas leidimas. Atsakymas bus suformuluotas aplinkybes išsiaiškinus išsamiau.

Trims nariams susilaikius, 7 balsavus prieš, komisija nepatenkino senjorų vardu besikreipusios Kęstučio gatvės gyventojos prašymo dėl keliamo triukšmo ir teršiamo oro uždrausti statyti automobilius ties namu Nr. 15.

Komisijos pirmininkas Povilas Černeckis paviešino porą informacijų, gautų iš Automobilių kelių direkcijos: artimiausiu metu bus priimti atitinkami sprendimai dėl taisytino eismo ties Rožyno ir Topolių gatvių sankryžomis, taip pat pritarta kelio Kretinga–Skuodas projektiniams sprendimams įrengiant vienpusius miesto vartus.

Saugaus eismo komisija gavo laišką, kuriame kretingiškė išreiškė nepasitenkinimą dėl sprendimo visuomeninio transporto eismo Savanorių gatvėje nebeatnaujinti. Tačiau posėdyje apie tai daugiau nebebuvo diskutuojama.