Šilutės rajono savivaldybės taryba prieš mėnesį apsisprendė dėl uosto valdymo, o birželio 22 dieną vykdytos visos perdavimo procedūros. Taigi jau gera savaitė, kai beveik šešerius metus tuščias stovėjęs uostas, pradėtas reklamuoti kaip teikiantis paslaugas visiems laivininkams. Apie 30 valčių, katerių ir laivų Pakalnės senvagės uoste gali stovėti, kas mėnesį sumokant, priklausomai nuo laivo ilgio, nuo 80 Eur iki 120 Eur.

Europinis projektas

Vietos veiklos grupės „Žuvėjų kraštas“ pirmininkas Remigijus Budrikas, kuris yra ir Savivaldybės administracijos Planavimo ir plėtros skyriaus vedėjas, „Šilutės naujienoms“ pasakojo, kad Pakalnės senvagėje esantis uostas buvo rekonstruotas pasinaudojus ES paramos lėšomis per Žemės ūkio ministerijos Žuvininkystės priemonę. Tad penkerius metus uostu nemokamai galėjo naudotis tik žvejai savo laivams.

Tačiau realiai žvejai uostu negalėjo naudotis, nes Pakalnės upės žiotys (tiksliau Rusnaitės upės žiotys) į Kuršių marias nuseko. Užsitęsė upės žiočių farvaterio valymo darbai, dėl upės kairiosios pakrantės rezervato statuso ir kitų Aplinkos apsaugos ministerijos reikalavimų.

Praėjus penkerių metų terminui, naujuoju Rusnės uostu jau gali naudotis ne tik žvejai, bet ir kiti pramoginių laivų savininkai. Todėl Savivaldybė ir sprendė kam perduoti administruoti uostą.
Pasak R. Budriko, naujuoju uostu niekas nesiekia komercinės veiklos. „Žuvėjų kraštui“ yra svarbu, kad lėšų už jo naudojimą būtų surinkta tiek, kad užtektų išlaikyti samdomus prižiūrėtojus.
Savivaldybei uosto statyba beveik nekainavo – buvo gautas 100 procentų projekto įgyvendinimo finansavimas – apie 1,73 mln. Eur.

Rusniškiai ypač džiaugiasi sutvarkyta savojo miestelio vieta. Uoste yra pastatytas naujas dviejų vietų vandens garažas, kurio antrame aukšte – administracinės patalpos. Šiame pastate yra įsikūrusi „Žuvėjų krašto“ būstinė.

Nors apie vietų laivams nuomą yra paskelbta vos prieš savaitę, tačiau susidomėjusių laivininkų yra nemažai.

Šiuo metu, kol dar nėra pasamdytas uosto kapitonas, nuomos sutartimis rūpintis yra įgaliotas „Žuvėjų krašto“ valdybos pirmininkas Saulius Bukantas, kuris yra ir Rusnės bendruomenės pirmininkas.

Asociacijos „Žuvėjų kraštas“ vadovai R. Budrikas ir S. Bukantas tiki, kad Rusnės uostą pavyks padaryti patrauklų visiems laivininkams.

Pirmosios nuomos sutartys ir darbuotojas

Asociacijos valdybos pirmininkas S. Bukantas sako, kad jau turi vieną parinktą kandidatą, kuris pretenduoja tapti etatiniu uosto tvarkytoju. Jo pavardės minėti negali, nes dar nesudaryta darbo sutartis. Asociacijos valdyboje apsispręsta, kad etatinis darbuotojas bus priimtas tik tuomet, kai bus sudarytos bent 7 sutartys dėl laivų vietos nuomos. Šiuo metu sudarytos tik 5 sutartys, tačiau akivaizdu, jog ilgai laukti nereikės.

Visgi yra ir nemažai tvirtinančių, kad naujame uoste nuomos kaina laivams laikyti yra didoka. Tačiau tokios pat ar panašios kainos yra visuose aplinkiniuose uostose. Beje, nė viename kitame uoste laisvų vietų laivams statyti nėra.

Rusnės uoste yra suplanuotos ir dvi vietos žvejų laivams, kurioms bus taikoma 50 proc. paslaugos nuolaida.

Rusnės Pakalnės upės senvagėje uostas turi viską, ko reikia laivininkams: jis aptvertas, turi laivų nuleidimo ir iškėlimo vietą ir įrengimus. Uostas stebimas vaizdo įrašymo kameromis, yra automobilių stovėjimo aikštelė ir t.t.

S. Bukanto nuomone, salos uostą pavyks padaryti veikliu ir rentabiliu.