KU rektorius prof. dr. Artūras Razbadauskas sako, kad su laivais dirba ne tik mokslininkai, todėl ir kilo idėja rengti pažintines-edukacines ekskursijas.

„Laivas, galima sakyti, naujai gimęs – po remonto, su naujomis burėmis, kurios simbolizuoja ir Klaipėdos universitetą, ir Europos universitetą, kuriame mes esame kaip partneriai. Kapitonas galės papasakoti, parodyti laivo galimybes. Tai noras parodyti Klaipėdos universitetą, kaip jūrinį universitetą ir klaipėdiečiams, ir visuomenei. Manau, prisijungs ir tie, kurie atvyksta atostogauti, daugiau išgirs apie Klaipėdą, Klaipėdos universitetą, apie tai, kad Lietuva yra jūrinė valstybė“, – pasakoja rektorius.

Edukacinės programos palydovas – ilgametis „Brabander“ kapitonas Valdemaras Vizbaras – dalijasi, kad šia škuna keliauta visoje Baltijos jūroje, o ją plukdo jau keturiolika metų. Edukacinių kelionių metu smalsuolių laukia pažintis su Klaipėda iš vandens, bus atskleista legendinio burlaivio istorija ir dalijamasi buriavimo tradicijomis.

Iš Kupiškio kilęs vyras sako, kad jūros paviliotas įtraukė ir savo sūnus, kurie taip pat pamilo jūrą. Ne vieną audrą išgyvenęs V. Vizbaras sako, kad jūra neatleidžia aplaidumo, tad ne vienam kolegai liemenė išgelbėjo gyvybę. Kapitonas atskleidžia, kad jūra nemėgsta neblaivių, o nusprendus išbandyti savo jėgas jūroje, žmogus iš naujo atranda save – ekstremaliose situacijose atsiskleidžia ir geros, ir blogos žmogaus savybės.

„Aš šiame laive nuo pirmo jo atplukdymo, jau keturiolika metų. Kas laive sunkiausia? Laivo valdymas yra vienas iš sudėtingiausių darbų. Dvylika metų esu skraidęs lėktuvais, tad tikrai galiu pasakyt, kad laivą valdyt sunkiau nei lėktuvą. Kiti gabaritai, nors neplaukiojau su didžiuliais laineriais, tačiau laivas – tai didelė inertiška mašina. Laive kolektyvas turi dirbti kaip laikrodis. O sunkiomis sąlygomis labai išlenda visokie dalykais. Be to, laivas štorme gali būti ir savaitę, tai sunkus išbandymas žmogui. Čia dirbi ne 12 valandų ar 8 valandas. Čia gali dirbti ir 24 valandas. Nuovargis būna žiaurus. Baigę Jūreivystės mokyklą ne visi tampa kapitonais, reikia tam tikrų charakterio savybių, tam tikros valios, suvokimo“, – pasakoja ilgametis kapitonas.

Iš aviacijos į buriavimą atėjęs kapitonas juokauja, kad jo hobis tapo darbu, tad darbas ir hobis pasikeitė vietomis – laisvalaikiu jis prisimena aviaciją, nors pradinė pažintis tebuvo pramoga žiemai. Kapitonas pasakoja, kad buvo net pasidaręs laivą, kuriuo, kaip mėgėjas, Rubikių ežere sudalyvavo kelis kartus regatoje. Po truputį jūra tapo namais, o trys sūnus kone augo jo jachtoje.

Edukaciniai pasiplaukiojimai, tinkantys visai šeimai, truks apie 1,5 val. Tiesa, smalsuoliams yra keliama sąlyga laikytis saugos taisyklių ir nepamiršti, kad laive besąlygiškai turi paklusti laivo kapitonui.

Į edukacinį plaukimą būtina išankstinė registracija, mat laive vietų skaičius ribotas.

Apie laivą

„Brabander“ pastatytas 1977 metais Drimelene (Olandija). KU jūros moksliniams tyrimams ir mokomajai veiklai burlaivį „Brabander“ įsigijo 2006 m. Burlaivyje įdiegta moderni navigacinė įranga.

Lietuvos, kaip jūrinės valstybės garsinimas – vienas iš tikslų, kodėl buvo įsigytas laivas. Burlaivis su Lietuvos trispalve dalyvauja tiek mokslinėse povandeninėse ekspedicijose, tiek žymiausiose regatose visame pasaulyje.

Ekspedicijų metu vykdomi hidrografiniai, ornitologiniai, povandeniniai archeologiniai tyrimo darbai. „Brabander“ atstovauja Lietuvai tarptautinėse regatose „Tall Ships Races“, „Rostock Hanza Sail“, „Gdansk Old Timer“, „Szczecin Old Timer“, dalyvauja Klaipėdos miesto renginiuose.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (12)