Klaipėdos miesto Tarybos narys Audrius Petrošius socialinio tinkle „Facebook” paskyroje akcentavo, kad dar balandžio 28 dieną susirinkusi uostamiesčio Eismo saugumo komisija tokį greitį vairuotojams nustatė tik vasaros sezonui – nuo balandžio 1 iki spalio 31 dienos. Toks pat greitis leistas ne tik ant Mokyklos gatvės viaduko, bet ir P. Lideikio gatvėje nuo H. Manto g. iki Melnragės žiedo.

„Buvo išgirsti argumentai, kad taisykles turime priartinti prie nusistovėjusių visuomenėje normų ir tik tada taikyti griežtą kontrolę, t.y. pirmiausia numatyti adekvatų leistiną maksimalų greitį, o tuomet jau naudotis greičio matuokliais visiems, viršijantiems maksimalų leistiną greitį, fiksuoti”, - dėstė politikas.

A. Petrošius taip pat pabrėžė, kad metas atsikratyti nuo seno egzistuojančio įpročio, kad truputį laužyti normas yra nieko tokio.

„Taip pat bus galima galvoti apie tokį maksimalų leistiną greitį šiuose ruožuose ištisus metus, kuomet juose bus įrengti kintami kelio ženklai, suteikiantys galimybę reaguoti į pasikeitusias eismo sąlygas ir perjungti juos nurodant kitą saugų maksimalų leistiną greitį”, - įsitikinęs Tarybos narys.

Policija sprendimui nepritarė

Tuo metu Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos tarnybos viršininkas Mindaugas Džermeika, esantis eismo saugumo komisijoje, „Vakarų ekspresui” teigė prieštaravęs sprendimui padidinti Mokyklos gatvės viaduko ruože leistiną greitį iki 70 kilometrų per valandą. Tačiau dauguma komisijos narių vis tiek balsavo „už“.

„Miesto šeimininkas yra Savivaldybės administracija, jos iniciatyva ši komisija ir organizuojama. Komisija priėmė sprendimą. O mes, Kelių policija, suderinome kelio ženklus, kaip ir numato įstatymas. Šiandien matome, kad gana greitai atsirado nauji kelio ženklai”, - kalbėjo M. Džermeika.

Kelių policijos tarnybos viršininkas išdėstė poziciją, kodėl nepritarė leistino greičio padidinimui.

„Aš nesivadovauju savo subjektyvia nuomone – aš atstovauju savo institucijos nuomonę. Mes padarėme analizę ir įvertinome, kad 11 įskaitinių eismo įvykių, nutikusių per eilę metų, ant Mokyklos gatvės viaduko, rodo, kad toks sprendimas neturėtų būti priimtas. Tam tikri eismo įvykiai yra gana pavojingi”, - teigė M. Džermeika.

Jis dėstė, kad Mokyklos gatvėje vairuotojai, nuvažiuodami nuo viaduko, nuokalnėje prasilenkia su priešpriešine eismo juosta lekiančiais automobiliais, o būtent tame ruože yra ir staigus posūkis.

„Vairuotojai išties suklaidinami. Jie pasirenka didelį greitį ir tokiu būdu suklysta. Yra automobilių susitrenkimai vienas į kitą važiuojant priešais. Žinome, kad jie yra patys skaudžiausi”, - dėmesį atkreipė Kelių policijos tarnybos viršininkas.

Anot M. Džermeikos, Kelių policijos iniciatyva neseniai ant viaduko atsirado ir stacionarus greičio matuoklis, leidžiantis kontroliuoti vairuotojų pasirenkamą leistiną greitį. Esą anksčiau Savivaldybės pastatytas greičio matuoklis Mokyklos gatvėje prie autobuso stotelės nedavė didelės naudos.

Vieni – nesupranta, kiti siūlo didinti ir kitose vietose

Sprendimą padidinti leistiną greitį ant Mokyklos gatvės viaduko net iki 70 kilometrų per valandą kritikavo ir kai kurie miestiečiai.

Socialiniuose tinkluose užvirus diskusijai, vienas vartotojų skaičiavo, kad šios atkarpos ilgis siekia apie 640 metrų, o pravažiuoti ją 50 kilometrų per valandą greičiu užtenka 46 sekundžių, o tuo metu 70 kilometrų per valandą greičiu atkarpa būtų įveikta per 33 sekundes. „Laimėjimas – 13 sekundžių. Kiek laiko ir miesto pinigu buvo išleista komisijos analizei, svarstymams, naujų ženklų įrengimui? Pridėkime dar, kiek teršalų bus papildomai išmesta į orą dėl akseleravimo iš 50 iki 70 km. Ar tai galima pavadinti sveiko proto pergale?”, - klausė klaipėdietis.

Tačiau kai kurie miestiečiai ragino žengti dar toliau.

„Galėtų komisija pagalvoti ir apie greitį nuo Jūrininkų pr. – Taikos pr. Sankryžos tilto link per geležinkelį. Ten tai tikrai niekas 50 km/h nevažiuoja, o kelias platus, tiesus ir dažniausiai tuščias”, - ragino kita klaipėdietė.