Dėl laukiančių iššūkių sunerimę neringiškiai kreipėsi į redakciją: „Keltas mums nėra romantiška pramoga, tai vienintelis būdas grįžti į savo namus“. Neretai dėl nepatogumų į darbą vėluojantys neringiškiai baiminasi, kad dabar situacija dar labiau pablogės.

Sprendimas šokiravo

Klaipėdoje dirbančių ir vaikus į darželius vedančių neringiškių teigimu, jie kasdien keltu naudojasi bent 2-4 kartus, tad tai užima daug asmeninio laiko.

Neringos gyventojai viliasi, kad šioje situacijoje bus rastas kompromisas ir konkretūs sprendimai padės užbėgti įvykiams už akių.

„Kitos alternatyvos neturime. Kėlimasis keltu ir taip kainuoja papildomų laiko sąnaudų, esame įpratę. Ateinantį penktadienį prasideda festivalis „Sveika, Neringa“. Tai bus pirmasis didysis išbandymas, kurio metu Neringą aplankys kelios dešimtys tūkstančių turistų. Paaiškinkite, kaip penktadienį grįžti po darbo namo? O gal penktadienį į darbą jau nebevažiuoti?

Eilėse stovėti mes nenorime ne todėl, kad greičiau norime patekti į savo prabangius atostogų apartamentus ar kad norime kojas į jūrą greičiau įmerkti. O todėl, kad skubame į darbus, o vakarais skubame pasiimti savo vaikų iš darželių“, - pasipiktinimo neslėpė Neringos gyventojai.

Dirbs be grafiko

Sprendimas panaikinti pirmenybines eiles besikeliantiems su leidimais įsigaliojo nuo birželio 3 d. „Smiltynės perkėlos“ teigimu, šiuo metu galiojantys teisės aktai, t. y. Kelių priežiūros ir plėtros įstatymas bei Lietuvos automobilių kelių direkcijos bilieto kompensavimo tvarkos aprašas, nenumato perkėlimo be eilės.

Pagal naująją tvarką pirmenybinė teisė persikelti dabar taikoma tik specialiajam transportui, pažymėtam skiriamaisiais ženklais. Pavyzdžiui: policijai, greitajai medicinos pagalbai ir kt.

„Iki 2019-ųjų sausio 1 dienos savivaldybės rinko, tikrino duomenis ir pagal juos pateikdavo sąrašus, kam išduoti leidimus. Vadovaujantis nustatytu tvarkos aprašu leidimus turintys asmenys buvo keliami be eilės. Tačiau nuo šių metų šią funkciją iš savivaldybių perėmus Lietuvos automobilių kelių direkcijai, buvo patvirtinta nauja tvarka, kuri panaikino anksčiau buvusias“, - sakė „Smiltynės perkėlos“ atstovas spaudai Jevgenijus Bardauskas.

Nuo birželio 1 d. „Smiltynės perkėla“ padidino savo pajėgumus - šiuo metu keleivius kelia trys keltai. J. Bardauskas patikino, kad, esant poreikiui, bus dirbama be grafiko - keltai kursuos nuolat be pertraukų.

„Tikimės, kad jau kitais metais perkėlimas dar labiau paspartės. Planuojama, kad bus užbaigta Naujosios perkėlos infrastruktūros rekonstrukcija. Jau šį rudenį bus pradėta krantinių ir keltų rekonstrukcija, o tai reiškia, kad jau kitais metais eismas vyks 12 juostų. Per ateinančius dvejus metus visų transporto keltų aparelės bus paplatintos, į juos transportas važiuos dviejomis juostomis, kas taip pat gerokai paspartins visą procesą“, - sakė J. Bardauskas.

Kuršių nerija, Smiltynės g. ties II perkėla, 2010-06-28. 17.52 val.

LAKD savo kaltės neįžvelgia

„Vakarų ekspresui“ susisiekus su Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) buvo sulaukta atsakymo, kad kelių tinklo valdytoja savo veiklą vykdo vadovaudamasi teisės aktų nuostatomis.

LAKD Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vedėjos Aušros Ramoškaitės teigimu, LAKD nereguliuoja „Smiltynės perkėlos“ paslaugų teikimo tvarkos

„LAKD atsakinga už perkėlimo per Klaipėdos valstybinio jūrų uosto akvatoriją į Kuršių neriją ir iš Kuršių nerijos bilietų kompensavimą keleiviams ir jų transporto priemonėms. Už paslaugų teikimą atsakinga pati AB „Smiltynės perkėla“, - tikino A. Ramoškaitė.

Kreipiasi į Susisiekimo ministrą

Šios savaitės pradžioje „Smiltynės perkėlos“ atstovų vizito sulaukęs Neringos meras Darius Jasaitis neslėpė pasipiktinimo. Jo teigimu, Susisiekimo ministerijoje klausimas dėl pirmenybinės eilės panaikinimo buvo gvildenamas daugiau nei prieš dvejus metus.

Nelaukdamas, kol bus priimtas Tarybos sprendimas, meras paruošė raštą premjerui ir Seimo pirmininkui.

„Siekiame išsiaiškinti tokio sprendimo motyvus. Jau anksčiau pateikiau daug argumentų, kodėl tokio sprendimo priimti nereikėtų. Kalbamės ir šiandien, siūlome sprendimo būdus.

Sako, kad važiavimas be eilės yra sovietinė atgyvena. Pritariu. Tačiau pridėčiau ir tai, kad tas pats stovėjimas eilėje yra sovietinė atgyvena - eilėje prie deficito stovėjome.

Susisiekimo ministras giriasi, kad „Smiltynės perkėla“ sumoka daug dividendų valstybei. Puiku. Bet ar pirmumas turi būti teikiamas dividendams, ar užtikrinti, kad visi klientai būtų patenkinti? Dabar nepatenkinti visi. Tai gal tuos dividendus, kurie atėjo į valstybės kasą, reikėtų sumokėti kapitonams, keltininkams, pasamdyti dar vieną pamainą?“ - klausė D. Jasaitis.

Jo manymu, gyventojai valandą stovėti eilėje neturėtų - žmonės jau dabar masiškai vėluoja nuvykti į darbą Klaipėdoje.

„Eilės klausimą išspręsti yra būtina. Pakartosiu, ką sako ir Neringos gyventojai: mums stovėti eilėje ir netilpti į keltą romantikos nekelia. Daugybę kartų teisės aktų pakeitimai buvo daromi vienašališkai, neinformuojant mūsų, kas jau apskritai yra pažeidimas savivaldoje. Visa tai turi būti derinama.

Asmeniškai susisiekti su Susisiekimo ministru yra labai sudėtinga. Jis laikosi savo pozicijos. Tikiuosi, kad autobusai su turistais taip pat nevažiuos be eilės. Jeigu nesugebame susitvarkyti, tegul visi važiuoja bendra tvarka“, - sakė D. Jasaitis.