Žaidimą per metus sukūrė „Gluk Media“ komanda. Šis projektas buvo viena iš „Kaunas 2022“ iniciatyvų, skirtų garsinti miestą. Jį žaisti galima lietuvių, anglų, rusų ir lenkų kalbomis.

Nurungė 12 varžovų

„Naujasis Hanzos kelias“ varžėsi žaidimų išmaniesiems įrenginiams kategorijoje, kur rungėsi 13 žaidimų. Didžiausią konkurenciją sudarė žaidimai „Happy Clinic“ bei „Murder by Choise“ iš „Nordcurrent“, taip pat kauniečių „Tuto TOONS“ žaidimas „Pocket Town“.

„Vienas iš pranašumų prieš konkurentus – švarus, reklamomis ir pigiais triukais netrikdomas žaismas bei išskirtinis kūrėjų dėmesys Kauno miestui, jo istorijai ir viso to perteikimas žaidime. (…) Teisėjai galėjo vertinti ir pilną turinio paketą, ateinantį kartu su žaidimu – interaktyvų komiksą, papildytos ir virtualios realybės sprendimus, nes šie elementai gali būti patirti tiek atskirai, tiek kaip žaidimo dalis“, – teigė Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacijos vadovas Gediminas Tarasevičius.

Jis pažymėjo, kad žaidėjo valdomas veikėjas patiria Kauno miesto istoriją bei anekdotines situacijas savo pasirinkta tvarka. Žaidėjas gali keliauti laiku ir erdve, tokiu būdu įvykių seką kiekvienas kuria individualiai.

„Įveikę šį žaidimą sužinosite daug vertingos, įdomios istorinės informacijos apie Kauno miestą, jo priemiesčius, žymiuosius miestelėnus, prekybos partnerius, architektūros ir urbanistikos paminklus ir t.t. Žaidimas puikiai tinka ir pažintiniam turui po Kauną bei jo apylinkes, kai kuriuose žaidimo lygiuose net paslėptos papildomos nuorodos į video ar virtualiai realybei skirtą turinį, kuris gali būti patirtas tik lankantis konkrečiose Kauno vietose“, – sakė G. Tarasevičius.

Pakeliauti po XIII-XX amžius

Žaidimo prodiuseris Vaidas Gecevičius atkreipė dėmesį į mobiliojo žaidimo mastą ir spalvingų veikėjų gausą.

„Žaidėjas sudalyvaus Kauno pilies gynyboje, išgelbės Zapyškio bažnyčią nuo potvynio, susprogdins Aleksoto tiltą, pamatys, kaip kyla Pažaislio vienuolynas, kaip nusenka Kauno marios pastačius hidroelektrinę, susidurs su XVI a. intrigomis Kauno valdžioje ir pateks į kitas istorines peripetijas“, – intrigavo V. Gecevičius.

Žaidime yra beveik 100 lapų tekstų, o iliustratoriai parengė net 1 tūkst. iliustracijų. Projektą konsultavo istorikai.

„Iki šiol tokio didelio, vientiso interaktyvaus kūrinio, aktualus švietimo ar kultūros sektoriui, nebuvo“, – pabrėžė žaidimo prodiuseris V. Gecevičius.

Istorija prasideda XIII a. ant Pyplių piliakalnio, o baigiasi XX a., kai pastatoma Kauno hidroelektrinė. Per visą nuotykių kelionę žaidėjas susiduria su realiais ir fiktyviais Kauno gyventojais. Jis veikia ne tik ant žemės, bet ir Kauno požemiuose, taip pat Kauno upėse.

Anot žaidimo kūrėjų, virtuali realybė leis apsilankyti ir pamatyti slapčiausias Pažaislio vienuolyno vietas, kartu su grafu Tiškevičiumi Raudondvario dvare peržiūrėti jo sukurtų nuotraukų albumą, pamatyti, kokia galėjo būti Kauno pilis, ginti ją nuo kryžiuočių ir net pasikalbėti su Vytautu Didžiuoju.

Reikės gyvai nuvykti į lokacijas

Atsitiktinai į praeitį patekęs žaidimo veikėjas sudalyvaus devyniuose pagrindiniuose istoriniuose nuotykiuose. Kiekvienas jų trunka apie 15-20 min.

Daugiau interaktyvaus turinio norintys žaidėjai galės atlikti dešimt antrinių užduočių. Jas pasiūlys kelionėse sutikti veikėjai: „Vienas pasiųs lobio ieškoti, kitas dokumentus po medžiu užmigęs praganė, kitam vagis plytas išnešiojo, dar kitas nori tapti pagonių kariu, bet nei ginklų, nei šarvų neturi. Visi šie ir kiti daiktai išsimėtę po tikrąjį Kauną ir jo apylinkes. Juos surasti galima žaidime įsijungus papildytos realybės sluoksnį“, – aiškino V. Gecevičius.

Tuomet žaidėjas žemėlapio ir kameros pagalba bus nukreiptas tinkama linkme, o gyvai atvykus į reikiamą vietą, pamesti objektai bus randami aplinkui – surinkus juos galima grąžinti personažams. Už tai lauks ne tik pagyros, bet ir įvairūs suvenyrai pagrindinio veikėjo krepšelyje.

Yra ir kelios unikalios papildytos realybės patirtys, jas žaidėjams paliekama surasti patiems.