Kauno marių įlanka pasitinka rimtus pokyčius, pirmieji po 12 tonų sveriantys laivybai skirti infrastruktūros elementai jau pasiekė įlanką. Iš viso į krantinę bus atvežta kone pusšimtis specialių betoninių pontonų, skelbiama Kauno savivaldybės pranešime žiniasklaidai.

Pagal projektą naujosios laivų laikymo vietos turės vadinamuosius švartavimosi pirštus ir serviso kolonėlę, nuo kurios į prisišvartavusius laivus bus teikiama elektra bei vanduo. Skaičiuojama, kad po rekonstrukcijos priekrantėje tilps iki 200 laivų.

Kaip skelbia savivaldybė, Neptūno įlankoje taip pat numatytas vaikų buriavimui skirtas pastatas ir erdvės jaunųjų sportininkų užsiėmimams. Ateityje planuojama sudaryti reikiamas sąlygas laivų transportavimui šiltuoju ir šaltuoju metų laiku – tam numatyta tvirtinti krantinę.

Tolesniuose etapuose laukia elingų statybos, slipo įrengimas laivų nuleidimui bei iškėlimui iš vandens, kapitonatas ir net laivų remonto dirbtuvės, kuriomis naudotųsi vandens transporto priemonių savininkai.

Projekte yra ir laisvalaikio parko įrengimas gyventojams, mėgstantiems ramų poilsį ir pasivaikščiojimą vaizdingose Kauno marių įlankos vietovėse.

Skaičiuojama, kad iš trijų etapų susidedančio uosto atnaujinimas kainuotų apie 10 mln. eurų. Jo įgyvendinimui greta miesto skiriamų lėšų bus siekiama pritraukti ir fondų finansavimą.

Konkursą, pontoninėms prieplaukoms įrengti, laimėjo ir darbus atlikti įsipareigojo Estijos bendrovė „Top Marine Infra OÜ“.

„Kas vyksta Kaune“ primena, kad Kauno savivaldybės rengiamas prieplaukos atnaujinimo Neptūno įlankoje projektas nuo pradžių nedavė ramybės čia įsikūrusiems buriuotojams.

Svarbiu lūžiu, perkėlusiu nesutarimus į teismo sales, tapo valdžios sprendimas apmokestinti sklypą ir reikalavimas iš teritorijos išvežti laivams laikyti skirtą įrangą.