Kaip nurodoma „Kauno vandenų“ pranešime, gyventojų nusiskundimų dėl geriamojo vandens kokybės šį pavasarį ypač padaugėjo Domeikavoje, Romainiuose, Vijūkuose, dalyje Šilainių, nors anksčiau skundų pasitaikydavo retai, dažniausiai tik avarijų ar dėl želdinių laistymo gausiai padidėjusio vandens suvartojimo atvejais.

Statytojams vykdant savavališkus vandentiekio tinklų prijungimo darbus ar dėl nekokybiškai atliktų darbų pažeidžiant tinklus, UAB „Kauno vandenys“ praranda galimybę informuoti gyventojus apie vandens atjungimą ir galimus nepatogumus.

Mikrorajonuose, iš kur gaunami gyventojų pranešimai, problema sprendžiama plaunant magistralinius vandentiekio tinklus. Gyventojai teigia, kad po atliktų plovimo darbų situacija gerėja – vanduo skaidrėja. Susidrumstęs vanduo nuleidžiamas per priešgaisrinius hidrantus bei apskaitos mazgus.

„Kauno vandenų“ Eksploatacijos skyriaus inžinierių teigimu, mieste taip pat yra ir keletas taškų, kur jau buvo ankstesnių skundų dėl kokybės, tačiau bendrovė deda visas pastangas, kad tinkluose per daugelį metų susikaupusios natūralios geležies ir mangano nuosėdos būtų nuosekliai plaunamos.

Gyventojai apie vandens slėgio mažėjimą ar drumstumą gali pranešti kauniečių aptarnavimo centro „Mano Kaunas“ tel. 8 800 20 000. Dėl kilusių nepatogumų bendrovė atsiprašo klientų ir dėkoja už pilietiškumą, sąmoningumą ir supratingumą. Su gyventojais taip pat diskutuojama, ar pastaruoju metu buvo plauti jų namų vidaus tinklai, kadangi tuo rūpinasi ne vandentvarkos įmonė, o pastato administratorius.

Vykdomi tikrinimai. Kaip legaliai prisijungti ir negauti baudų?

Paprastai prie tinklų savavališkai prisijungiama turint nesąžiningų paskatų arba tiesiog nežinant, kaip reikia įteisinti naudojamas vandens ir nuotekų komunikacijas. Neteisėtu prijungimu laikoma, kai namo savininkas neturi vandentiekio įvado ir (ar) nuotekų išvado prijungimo sąlygų ir UAB „Kauno vandenys“ atstovai pajungime nedalyvavo.

Siekdama nustatyti neteisėtus prisijungimo atvejus, bendrovė nuolat atlieka atskirų vandentiekio tinklo zonų nuostolių ir infiltracijos duomenų stebėjimą bei analizę, rengia tinklų patikrinimus sauso garo generatoriumi.

„Kauno vandenų“ nuotr.

Vykdant patikras generatoriumi, pasirinktos gatvės atkarpoje į tinklą pučiami garai, kurie sklaidosi vamzdyne ir kyla pro šulinių liukus, paviršinių nuotekų groteles, namų lietvamzdžius. Tokiu būdu, iš rūkstančių garų galima lengvai pastebėti, kur nusidriekę tinklai ir yra savavališki prisijungimai.

Nustačius tokį pažeidimą, pranešama atsakingoms institucijoms, kurios skiria įspėjimus, o jų nepaisant, vartotojui paskaičiuojamas sunaudoto ir neapmokėto vandens bei pašalintų nuotekų kiekis „Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo infrastruktūros naudojimo ir priežiūros taisyklėse“ nurodytu būdu.

„Kauno vandenų“ nuotr.

Kviečiame namų ūkių savininkus, kurie naudojasi vandens tiekimo ir / ar nuotekų tvarkymo paslaugomis, bet nėra sudarę sutarčių su UAB „Kauno vandenys“, nelaukti patikrinimų ir įspėjimų, o kreiptis į kauniečių aptarnavimo centrą „Mano Kaunas“ tel. 8 800 20 000 arba tiesiai į „Kauno vandenų“ Techninį projektų skyrių ​(8 37) 30 1735. Susisiekus, bus aptartos prisijungimo sąlygos ir galimybės paslaugomis naudotis legaliai.

„Kauno vandenys“ nelegalų prisijungimą prie centralizuotų tinklų pastebėjusius gyventojus kviečia būti pilietiškais ir informuoti apie tai bendrovės Eksploatacijos skyrių telefonais (8 37) 362 512; (8 37) 363 180.