Tiesa, spaudimo neatlaikęs ministrų kabinetas galiausiai pasidavė ir pritarė Susisiekimo ministerijos siūlymui grąžinti Kelių eismo taisyklių (KET) nuostatą, numatančią galimybę ties raudonu šviesoforo signalu naudoti lentelę su žalia rodykle, leidžiančia sukti į dešinę, šalies keliuose. Taigi žaliosios rodyklės grįš ir į Kėdainių gatves.

Kėdainius taip pat palietė

„Atsižvelgdami į vairuotojų ir kitų eismo dalyvių prašymus bei siekdami užtikrinti kiekvieno saugumą, priėmėme svarbų sprendimą leisti naudoti lenteles su žaliomis rodyklėmis tose sankryžose, kur ypač svarbu užtikrinti eismo pralaidumą“, – sako susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius.

Ministerijos pranešime nurodoma, kad lentelės su žalia rodykle negalės būti įrengiamos naujai pastatytose ir rekonstruotose sankryžose, o dėl jų grąžinimo miestų savivaldybės turės konsultuotis su saugų eismą prižiūrinčiomis institucijomis.

Nors žalių rodyklių dingimas iš sankryžų daugiausiai įtakos turėjo didmiesčiams, tačiau Kėdainių rajono meras Valentinas Tamulis taip pat tvirtina, kad eismo intensyvumas Kėdainių gatvėse pasikeitus tvarkai sulėtėjo.

„Nors ir nežymiai, bet turime pasakyti, kad jaučiasi eilių padidėjimas prie šviesoforų“, – sakė meras.

Jau anksčiau buvo teigta, kad tokioms permainoms savivaldybės turėjo daugiau nei ketverius metus. Tačiau daugelis jų, taip pat ir Kėdainiai, anot mero, nesiruošė.

„Iki šių metų joks pasiruošimas nebuvo vykdytas, nes, norint gerai sutvarkyti eismą, reikia numatyti kelių sankryžų rekonstrukcijas, jose įrengiant papildomas eismo juostas posūkiui į dešinę. Be to, ne visose sankryžose tai įmanoma padaryti dėl techninių galimybių (siauros gatvės ir šaligatviai)“, – kalbėjo V. Tamulis.

Miestiečių atsiliepimai tik neigiami

Vis tik siekiant išvengti spūsčių ir organizuoti eismą kaip įmanoma geriau, Kėdainių rajono savivaldybės mero iniciatyva buvo kreiptasi į šviesoforus prižiūrinčią įmonę, kad ši pateiktų visą informaciją, kokios gi iš tiesų būtų galimybės Kėdainiuose grąžinti lenteles su žaliomis rodyklėmis, jei to prireiktų.

„Norime gauti iš jų visus įmanomus pasiūlymus dėl eismo tobulinimo po žaliųjų rodyklių nuėmimo. Taip pat labai aiškiai įsivertinti esamą padėtį ir žinoti visas galimybes, o rodyklės bus grąžintos, nes Eismo taisyklių pakeitimus jau atkūrė Vyriausybė“, – tikino V. Tamulis.

Meras pripažino, kad miestiečiai žalių rodyklių klausimu yra vieningos nuomonės.

„Iš Kėdainių gyventojų girdime tik neigiamus atsiliepimus ir, tiesą sakant, prašymus grąžinti žaliąsias rodykles, nes Kėdainiuose jos buvo sudėliotos labai gerai ir veikė efektyviai. Jokių nemalonumų vairuotojai nepatirdavo“, – kalbėjo miesto šeimininkas.

Paklaustas, kaip apskritai vertina tokią situaciją, kai nespėjus nuimti lentelių su žaliomis rodyklėmis, jau vėl buvo svarstoma jas grąžinti, V. Tamulis teigė, jog prieš darant reikėjo gerai pagalvoti ir įvertinti visas situacijas.

„Geriausia būtų, jei prieš teikiant įvairius pasiūlymus, pirmiausia, jie būtų gerai išanalizuoti, patikrinti ir įsitikinta, kad jie iš tiesų naudingi. Jeigu egzistuojanti sistema veikia gerai, nereikėtų jos keisti“, – savo nuomonę dėstė meras.

Išmesta beveik 400 eurų

Anot Kėdainių savivaldybės mero patarėjos viešiesiems ryšiams Jorūnės Liutkienės, toks neatsakingas Susisiekimo ministerijos blaškymasis savivaldybei kainavo beveik keturis šimtus eurų.

„Lentelių nuėmimas kainavo 394 eurus, papildomos šviesoforų sekcijos Kėdainių mieste nebuvo įrenginėjamos, todėl investuoti į tai nereikėjo, – sakė savivaldybės atstovė. – Iš viso Kėdainiuose buvo nuimta 13 vnt. lentelių su žaliomis rodyklėmis.“

Kėdainių mieste iš viso yra 9 šviesoforų sistemos, iš jų – 6 sistemos įrengtos J. Basanavičiaus g. sankryžose su Šėtos g., Birutės g., Tilto g., Gedimino g., Knypavos g., Rasos g. ir 3 sistemos ties pėsčiųjų perėjomis Kauno g., ties Ramybės skv., prie savivaldybės).

Vyriausybė sprendimą atsisakyti lentelių su žalia rodykle, kaip eismo saugumo neužtikrinančio ir jutikliniam šviesoforų valdymui ydingo eismo organizavimo būdo, priėmė 2014 m., o savivaldybės turėjo pasiruošti eismo organizavimo pokyčiams ir pritaikyti sankryžas sklandžiam eismui penkerius metus.