Kaip pasakojo portalui parašęs kaunietis, dalis senųjų „Škoda 14Tr“ troleibusų po savaitgalį vykusios parodos atsidūrė S. Dariaus ir S. Girėno aerodrome. Vyras užfiksavo Kauno visuomeninio transporto veteranus kiek neįprastoje orlaivių kaimynystėje.

Troleibusams jau paskelbtas aukcionas


„Kauno autobusų“ viešųjų ryšių specialistė Patricija Zarankaitė patvirtino, kad dalis senųjų troleibusų – šiuo metu 10 – yra apsistoję S. Dariaus ir S. Girėno aerodrome, kadangi bendrovės parkas nėra didžiulis, o vis atvyksta naujo transporto.

„Kol spalvingosios senienos neparduotos, dalį jų vežame ten. Techniškai tvarkingi, tinkamiausi teikti vežimo paslaugą troleibusai vis dar yra kelyje – tie, kurie ruošiami parduoti nuo penktadienio paskelbtame aukcione, sustatyti aerodrome“, – sakė P. Zarankaitė.

Ji kvietė aktyviai dalyvauti aukcione, „Kauno autobusai“ laukia susidomėjusiųjų, o netrukus paaiškės, koks bus tolesnis troleibusų likimas. „Aukcionas yra ilgas procesas, iš pirmo ar antro karto gali ir neįvykti“, – pridėjo įmonės viešųjų ryšių specialistė.

Foto: Kas vyksta Kaune skaitytojų nuotr.

Viliasi, kad bus panaudoti originaliai


Pradinė vienos transporto priemonės vertė atvirame aukcione siekia 3-3,5 tūkst. eurų. Dalis jų, kaip nurodoma „Kauno autobusų“ dokumente, vis dar eksploatuojami, kiti dėl didelio susidėvėjimo eksploatacijai jau netinkami. Persiskaitę taisykles, nurodyta tvarka visi gali dalyvauti aukcione.

„Labai tikimės, kad tie troleibusai pavirs kokiomis nors kūrybinėmis idėjomis. Būtų puiku pamatyti įdomesnių sprendimų. Pajūryje yra pastatytas vagonas, kuriame žmonės susimokėję nakvoja. Galvojame, troleibusai irgi įkvėps sukurti kažką įdomaus“, – sakė P. Zarankaitė.

Paruošti užtrunka apie savaitę


Pašnekovė nurodė, kad naujųjų troleibusų per savaitę į Kauną vidutiniškai atvyksta 6-8. Atvežus naują transporto priemonę, ji yra pritaikoma mūsų viešojo transporto sistemai: įmontuojami komposteriai, prijungiami kasos aparatai, pajungiama multimedijos sistema, į ją perkeliama informacija apie kryptis, stoteles.

„Tik tada, praėjus gal net savaitei, troleibusai išvažiuoja į gatves. Paleidus vieną naują „Solaris“, atitinkamai vienos senosios „Škodos“ dalyvavimas eisme sustabdomas. Po truputį atsinaujiname ir iki metų pabaigos senienoms jau bus visiškai atia“, – konstatavo P. Zarankaitė.

Jos teigimu, tuo atveju jei troleibusais aukcionuose niekas nesusidomės, „Kauno autobusai“ rūpinsis, kad jie būtų parduoti į metalo supirktuvę.

Naujajam pirkiniui – beveik 30 mln. eurų


„Kas vyksta Kaune“ primena, kad rugsėjo pabaigoje į pirmuosius maršrutus išvykę naujieji „Solaris“ troleibusai turi 33 sėdimas vietas, iš viso juose telpa iki 85 keleivių. Taip pat įrengta vieta neįgaliajam, efektyvus salono kondicionavimas ir šildymas, informavimo sistemos, ratų slėgio ir temperatūros davikliai. Vairuotojus prieš pradedant kelionę ir jos metu tikrina alkoblokai.

Keleivių patogumui naujuose troleibusuose sumontuotos penkios USB jungtys, saugumą užtikrina dvi vidaus ir viena lauko kameros, o pageidaujantieji keliauti su dviračiu jį gali pasistatyti specialiai tam skirtoje vietoje. Troleibusuose įrengti du aukštos kokybės multimedijos ekranai ir LED apšvietimo sistema.

85-iems „Solaris“ troleibusams savivaldybės įmonė „Kauno autobusai“ išleis 29,4 mln. eurų, iš jų apie 20 mln. eurų skolinsis, 1,6 mln. eurų skiria Kauno savivaldybė, o 7,9 mln. eurų – Europos Sąjunga.

Daugiau Kauno naujienų.