„Apie planus plukdyti šiuo maršrutu skelbėme dar vasaros pradžioje, - pasakoja Mindaugas Žiedelis bendrovės „Nemuno turas“ vadovas. – Šiam tikslui pernai lapkritį įsigijome laivą, kurio remontas, kaip ir reikiamų dokumentų paruošimas, užtruko šiek tiek ilgiau nei planavome. Tačiau šiandien turime visus leidimus ir galiu patvirtinti, kad jau suplanuoti maršrutai ir pradėta bilietų prekyba.“

Pasak M. Žiedelio, kai kuriuos dokumentus (įvairius techninius brėžinius, laivo stovumo, kitus projektinius dokumentus) teko siųsdintis iš Archangelsko srityje (Rusija) veikiančios laivybos įmonės.

Laivas atsiėjo 80 tūkst. eurų

„Nemuno turas“ Zaria tipo laivą „Deima“ įsigijo praėjusių metų lapkritį. Šio tipo laivai dėl savo techninių ypatybių gali be vargo plaukti sekliais vandenimis – užtenka vos 40-60 cm gylio. Laivo greitis siekia apie 40 km per valandą. Laivas talpina 50 keleivių.

„Zaria tipo laivams nėra būtina prieplauka, nes gali stoti tiesiai į krantą. Kadangi sraigtas yra įtaisytas viduje, o ne išorėje, laivas gali be jokio vargo atbuline eiga ir atsistumti nuo kranto“, - naujo pirkinio privalumus vardina M. Žiedelis.

Laivo „Deima“ įsigijimas ir restauravimo darbai siekia apie 80 tūkst. eurų.

Daugiausiai investicijų, pasak „Nemuno turas“ vadovo, pareikalavo laivo apdaila bei laivo pritaikymas šiuo metu taikomiems saugumo reikalavimams. Mat išorė buvo bene idealios būklės dėl savo techninių savybių: vientisa aliuminio konstrukcija, kuriai įtakos neturi nei laikas, nei erozija.

„Laive nenaudojama nei viena kniedė. Zaria tipo laivams taip pat nėra būtina prieplauka, nes gali stoti tiesiai į krantą. Kadangi sraigtas yra įtaisytas viduje, o ne išorėje, laivas gali be jokio vargo atbuline eiga ir atsistumti nuo kranto“, - naujo pirkinio privalumus vardina M. Žiedelis.

Keleivių patogumui laive naujai įrengta vėdinimo ir kondicionavimo sistema, sumontuota garso įranga bei LED apšvietimas, sudėti tamsinto stiklo langų paketai, sudėtos reguliuojamos orlaivio „Airbus A319“ sėdynės, kurios tinkamos ir patogios ilgesnėms išvykoms. Siekiant sumažinti triukšmą – laivo korpusas izoliuotas specialiomis medžiagomis.

„Šis greitaeigis laivas savo išore nesiskirs nuo pastatymo 1979 metais, tačiau keleivių patogumas bus nepalyginamai didesnis. Laive taip pat įdiegtos šiuolaikinės saugos priemonės bei techniniai sprendimai“, - sako M. Žiedelis.

Vykdys du maršrutus

„Šiais metais startuojame su nauju maršrutu, kurį pavadinome „Kruizas į Rusnę“, - pasakoja M. Žiedelis. – Tai visos dienos kelionė Nemunu nuo Kauno iki Rusnės salos. Šį sezoną suplanuoti du maršrutai: rugpjūčio 17 bei 31 d.“

Viena grupė ryte į Rusnę bus išplukdoma laivu, o parvežama autobusu, kita grupė išvežama autobusu, o popiet parplukdoma iš Rusnės į Kauną laivu. Pasak M. Žiedelio, tokį maršruto planavimą lemia kelios priežastys, tačiau pagrindinė – maršruto trukmė ir kaina.

„Kelionė laivu trunka apie 6 valandas, plaukiame 220 km. Be to, norime keleiviams pasiūlyti kiek įmanoma mažesnę kainą, mat šis maršrutas nėra tiesiog nuvykimas iš vieno taško į kitą. Tai visos dienos trukmės pramoginė ir pažintinė išvyka.“, - sako „Nemuno turas“ vadovas.

Šiuo maršrutu keliausiantiems paruošta ekskursinė programa, kurios metu aplankomas Rusnės miestelis, Rusnės etnografinė žvejo sodyba – muziejus, Uostadvario vandens kėlimo stotis bei senasis švyturys. Keleivius nuolat lydės kvalifikuoti gidai, kurie supažindins su mūsų krašto istorija bei lietuviškąją Venecija vadinamu Lietuvos pamariu.

Tokiu pačiu principu organizuojama ir pirmoji po bene 10 metų kelionė laivu į Nidą.

„Į bilieto kainą įskaičiuotas plaukimas Kaunas – Nida arba Nida – Kaunas bei ekskursija laive. Vieniems ši kelionė primins vaikystę, kitiems padės pažinti mūsų istoriją, o tretiems galbūt bus patrauklu tai, kad išvengs eilių į keltą ar spūsčių autostradoje“, - sako M. Žiedelis.

Šiais metais suplanuoti tokie maršrutai:

Kaunas – Rusnė – Kaunas. Rugpjūčio 17, 31 d. Bilieto kaina 45 EUR. Įskaičiuota kelionė laivu, ekskursinė programa laive, ekskursija pėsčiomis bei autobusu po Rusnės salą, grįžimas į Kauną autobusu.

Kaunas – Nida. Rugpjūčio 24 d. Bilieto kaina 39 EUR. Nida – Kaunas. Rugpjūčio 25 d. Įskaičiuota kelionė laivu, ekskursinė programa laive. Bilieto kaina 39 EUR

Kitais metais kelionės į Rusnę nei Nidą turėtų startuoti nuo keleivinės laivybos sezono pradžios gegužę – birželį.

Be šių naujų maršrutų „Nemuno turas“ jau šešerius metus plukdo turistus į Birštoną. Ilgiausią Lietuvoje reguliarų maršrutą jau išbandė apie 20 tūkst. žmonių. Taip pat plukdo keleivius Kauno mariomis į Kadagių slėnį bei Rumšiškes.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (33)