Nors minėtos diskusijos, regis, aprimo, Žeimių apylinkės gyventojai ragina nebelaukti kitos nelaimės ir imtis veiksmų, padėsiančių sutramdyti neatsakingus vairuotojus.

Prašo atkreipti dėmesį

„Kiekvieną dieną važiuoju per Žeimių sankryžą nuo Kulvos pusės. Per nepilnus metus šioje sankryžoje jau matėme keturis eismo įvykius, vieno iš jo metu neseniai žuvo 19-metis vaikinas. Šią savaitę kelio ženklai sankryžoje vėl buvo nuversti – kažkas neįsiteko kelyje. Toks vaizdas čia nėra retas. Galbūt atsakingoms institucijoms jau būtų pats laikas atkreipti dėmesį į šios sankryžos saugumą? Darosi akivaizdu, kad vien kelio ženklo „Stop“ čia neužtenka. Be to, šaltojo sezono metu, kai yra ilgas tamsus paros metas, ši sankryža net nėra apšviesta. Tada sunku iš tolo pamatyti ją“, - toks laiškas šią savaitę pasiekė portalo jonavoszinios.lt elektroninio pašto dėžutę (laiško autorės vardas ir pavardė redakcijai žinomi).

„Gyvenu Žeimiuose. Mane neramina sankryža, kurioje neseniai žuvo jaunas žmogus. Vairuotojams nusispjaut į „Stop“ ženklą, jie lekia kaip išprotėję. Seniau buvo kalbėta, kad ten bus įrengta žiedinė sankryža. Kodėl planai nebuvo ištesėti? Gal problemą išspręstų ir greičio ribojimo kalneliai, tačiau aišku viena - atsakingos institucijos turi apsvarstyti visas įmanomas galimybes“, - teigė Petras V., savo klausimą išdėstęs telefonu.

Neįtraukė į nesaugių sankryžų sąrašą

Susisiekus su Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD), paaiškėjo, kad minėtos sankryžos rekonstravimo į žiedinę sankryžą projektas buvo parengtas 2012 metais. Nepaisant to, kol kas kalbėti apie realius darbus – gerokai per anksti. LAKD nepateikė konkretaus atsakymo ir dėl galimybės sankryžoje įrengti apšvietimą.

„Valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 144 Jonava–Kėdainiai–Šeduva esančiai sankryžai su valstybinės reikšmės krašto keliu Nr. 232 Vilijampolė–Žeimiai–Šėta 2012 m. buvo parengtas rekonstravimo į žiedinę sankryžą projektas. 2018 m. buvo sudaryta nesaugių vieno lygio sankryžų pertvarkymo prioritetinė eilė, kuri patvirtinta Kelių direkcijos direktoriaus 2018 m. liepos 19 d. įsakymu Nr. V-164. Vieno lygio sankryžų pertvarkymo prioritetinė eilė yra sudaryta vadovaujantis Vieno lygio sankryžų pertvarkymo prioritetinės eilės sudarymo metodika, patvirtinta Kelių direkcijos direktoriaus 2018 m. birželio 14 d. įsakymo Nr. V-134. Į minėtą eilę įtrauktos 1342 sankryžos, kurias numatoma rekonstruoti atsižvelgiant į skiriamą finansavimą. Jus dominanti sankryža tarp 1342 nesaugių vieno lygio sankryžų įtraukta nebuvo. Vadovaujantis minėta metodika, prioritetinę vieno lygio sankryžų pertvarkymo eilę LAKD peržiūrės iš naujo“, - rašoma LAKD pateiktame oficialiame atsakyme.

Perduota ir Saugaus eismo komisijai

Vieša paslaptis, kad LAKD planų keitimas bei įgyvendinimas dažniausiai trunka itin ilgą laiką. Dėl to gyventojų skundai perduoti ir Jonavos rajono savivaldybės saugaus eismo komisijai. Nors pastaroji ir neturi galios spręsti gyventojų iškeltas problemas dėl LAKD priklausančios sankryžos, Saugaus eismo komisijos pirmininkas Erlandas Andrejevas patikino, kad komisija paragins LAKD imtis realios situacijos analizės.

Jei bus nuspręsta, kad nei greičio ribojimo kalnelių, nei žiedinės sankryžos įrengimas neatneš realios naudos, gyventojai džiaugtųsi sulaukę bent jau apšvietimo įrengimo.