Kaip „Kas vyksta Kaune“ pateiktame komentare nurodė LAKD Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vedėja Aušra Ramoškaitė, atlikus paruošiamuosius darbus, kelininkų laukia trumpas atokvėpis, iki kovo 15 d. – statybų sustabdymo laikotarpis.

Nuo kovo 16 d. turi būti pradėti sankryžų mazgo su valstybinės reikšmės magistraliniu keliu A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai (6,67 km), valstybinės reikšmės krašto keliu Nr. 140 Kaunas–Zapyškis–Šakiai (6,04 km) ir valstybinės reikšmės rajoniniu keliu Nr. 1903 Akademija–1–asis fortas (0,23 km) rekonstravimo darbai.

A. Ramoškaitės žiniomis, laikini eismo apribojimai bus pradėti taikyti nuo kovo 15 d. ir galios iki rugsėjo pabaigos, vyks rekonstrukcijos darbai. Daugiau apie Akademijoje taikysimus eismo ribojimus skaitykite čia.

„Projektas bus įgyvendintas trimis etapais. Pirmasis prasidės kovo 15 d. ir baigsis liepos viduryje – jo metu bus atliekami paruošiamieji darbai, inžinerinių tinklų atnaujinimas bei vienas pagrindinių darbų – žiedų bei jungiamųjų kelių rekonstrukcija, – sakė LAKD atstovė.

– Antrasis ir trečiasis etapai truks iki rugsėjo pabaigos: antrajame bus toliau tęsiamas žiedų ir jungiamųjų kelių rekonstrukcijos darbai, trečiajame liks tik sutvarkyti apdailą. Rekonstrukciją numatoma baigti rugsėjo gale.“

Remiantis atliktais sankryžų laidumo modeliavimo rezultatais, padarytos išvados, jog vidutinė vieno automobilio, važiuojančio per sankryžų mazgą, patiriama gaištis („prastovos“) rytinio piko metu lyginant su esama situacija sumažės nuo 72 s iki 5 s, o vakarinio piko metu – nuo 35 s iki 4 s.

Rekonstrukcijos darbai Akademijoje
Foto: R. Tenio nuotr.

Pagal dabartinę situaciją, anot A. Ramoškaitės, dėl šviesoforinio eismo reguliavimo ir netolygaus eismo srautų pasiskirstymo sankryžoje didžiausios transporto priemonių spūstys rytinio piko metu susidaro kryptimi Ringaudai–Vilnius. Čia, LAKD duomenimis, nutįsta apie 1050 m ilgio kamštis.

„Skaičiuojama, kad pertvarkius sankryžos mazgą, šios krypties transporto priemonių spūstys sumažės ir turėtų siekti ne daugiau kaip 71 m arba kitaip 9 transporto priemones, kurios turės sustoti ties pirmąja, turbožiedine, sankryža dėl periodinio pėsčiųjų eismo per kelią“, – aiškino LAKD Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vedėja.

Kaip anksčiau skelbė „Kas vyksta Kaune“, grandiozinio projekto metu bus rekonstruotos dvi Akademijos transporto mazgą sudarančios sankryžos. Valstybinės reikšmės krašto kelyje Nr. 140 Kaunas–Zapyškis–Šakiai reguliuojama šviesoforu keturšalė sankryža (šiaurinė) bus pertvarkyta į turbožiedinę, o valstybinės reikšmės rajoniniame kelyje Nr. 1903 Akademija–1-asis fortas reguliuojama kelio ženklais sankryža (pietinė) – į vienos eismo juostos žiedinę sankryžą.

Sankryžas jungiančiame viaduko ruože numatomos trys eismo juostos, o pietinėje sankryžoje atsiras galimybė sukant į dešinę išvažiuoti į magistralinį kelią A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai.

Saugų pėsčiųjų eismą greta žiedinių sankryžų užtikrins suprojektuoti šaligatviai su saugumo salelėmis ir apšvietimas. Šalia pietinės planuojama įrengti transporto triukšmą slopinančią užtvarą.