„Nesuspėjome ištęsėti pažado ir įveiklinti Žaliakalnio funikulieriaus praėjusių metų pabaigoje. Darbai tebevyksta. Pokraninis kelias pilnai paruoštas – atlikti paskutiniai patikrinimai bei užpilta skalda. Šiuo metu kaip ir kasmet remontuojami sudilę funikulieriaus mazgai. Manau, kad iki kovo mėnesio tikrai vėl atversime jį visuomenei“, – žadėjo bendrovės „Kauno liftai“ vadovas.

Planuojama, kad šiai senovinei transporto priemonei pavasarį vėl pradėjus veikti, metus pavyks apsieiti be remonto darbų. „Kitais metais tokio didelio atstatomojo remonto nedarysime, veikiausiai jį pakartosime po trejų metų. Tačiau mėnesiui kitąmet vis tiek privalėsime stabdyti Žaliakalnio funikulieriaus veiklą“, – kalbėjo J. Guzavičius.

Pašnekovo teigimu, atstatomojo remonto metu pakeisti mediniai pabėgiai, o vietoj jų sudėti nauji ąžuoliniai. Pastarųjų skaičius perkopia 250 vienetų. Šiuo metu atnaujinama ir elektros instaliacija.

Bus pakeistas ir Žaliakalnio funikulieriaus valdymas – kokiu greičiu jis judės, esą bus nustatoma kompiuterinėmis programomis. Kitaip tariant iš pastarojo proceso ketinama eliminuoti žmogiškąjį faktorių, priduria bendrovės „Kauno liftai“ vadovas.

„Mašinistui nebus leidžiama padidinti šios transporto priemonės greičio, jis galės tik sulėtinti greitį. Dėl minėtų pakeitimų įgalinimo keičiamas elektros variklis. Prie jo primontuojamas dažnio keitiklis, kuris pagal programą automato principu skirtingais greičiais valdys funikulieriaus judėjimą skirtinguose kelio ruožuose“, – apie naujoves pasakojo J. Guzavičius.

Pasak jo, atsinaujinęs Žaliakalnio funikulierius sunaudos šiek tiek mažiau elektros energijos. Nors pastaroji ir brangsta, „Kauno liftų“ vadovas sako, jog bilietai kylantiems ir besileidžiantiems šia transporto priemone nebrangs (aut. past. dabartinė paslaugos kaina siekia 0,70 centų).

Paklaustas apie išlaidas, tenkančias Žaliakalnio funikulieriaus remontui iš „Kauno liftų“ sąskaitos, J. Guzavičius skaičiuoja, jog suma gali siekti apie 30-40 tūkst. eurų.

„Investavus šitiek lėšų, būtų nuodėmė neįveiklinti bėgiais riedančių vagonėlių. Tačiau mašinistas, dėl kurio klaidos, kai buvo viršytas funikulieriaus greitis, o sustabdžius pairo stabdžiai bei vasarą įvyko nelaimė, mūsų bendrovėje nedirba. Jis buvo atleistas už šiurkštų pažeidimą“, – prisimena jis.