Pradžia dar devynioliktame amžiuje

XIX amžiaus viduryje, jei tiksliai – 1851 m. vasario mėnesį, buvo priimtas istorinis sprendimas tiesti geležinkelį per Lietuvos teritoriją. Pirmoji 1250 km geležinkelio linija turėjo sujungti Peterburgą ir Varšuvą. Vilniuje atsiskirianti atšaka suplanuota siekiant palengvinti susisiekimą per Kauną su Prūsija.

1859 m. patvirtinamas Kauno stoties statybos projektas, o 1861 m. pradedama Kauno geležinkelio stoties komplekso statyba. Ataskaitoje apie eksploataciją rašoma, kad 1861-aisiais geležinkelio linija Virbalis – Kaunas važiavo beveik penki tūkstančiai prekinių (ir ūkinių) traukinių, o keleivinių – daugiau nei tūkstantis.

Kauno cecho grąžos ratas: 1975 m. rato ferma ant kurios užvažiuoja garvežys, rato valdymo budelė ir dirbtuvės kuriose matosi garvežio tenderiai

Natūralu, jog kilo poreikis įrengti ir dirbtuves. Buvo pastatytos tūkstančio kvadratinių metrų dydžio vagonų dirbtuvės, taip pat – 732 m2 dydžio garvežių depas (dabar VLRD Kauno riedmenų ir konteinerių remonto cechas), 2 grąžos ratai (46 m. ir 23 m ilgio), išvystytas Kauno stoties žemutinis parkas.

Dar ir šiandien VLRD Kauno riedmenų ir konteinerių remonto cecho teritorijoje išlikę keletas XIX a. pastatų, atspindinčių geležinkelių statybos pradžią ir menančių pirmąją geležinkelio liniją, nutiestą per Lietuvą.

Pridėtinė vertė Kauno miestui

Šiuo metu VLRD Kauno riedmenų ir konteinerių remonto ceche atliekami geležinkelio riedmenų ir konteinerių remonto darbai.

Verta paminėti, jog dirbtuvės yra pačioje „Rail Baltica“ projekto širdyje, o šio projekto pirmas etapas jau įvykdytas – nutiesta 1435 mm pločio (europinė) vėžė Kauno geležinkelio stotyje. Planuojama, jog artimiausiais metais 1435 mm pločio keliai atsiras iš Kauno geležinkelio stoties Kauno žemutiniame parke. Bendrovei atsiveria plačios galimybės planuoti 1435 mm pločio vėžės riedmenų remonto dirbtuves.

VLRD Kauno riedmenų ir konteinerių cecho darbuotojai nebijo imtis ir nestandartinių darbų – pateiktas platforminio vagono rekonstrukcijos projektas, specialiojo geležinkelio riedmens MPT-6 valdymo pulto projektas.

Atviras visuomenei ir naujai darbo jėgai

LEAN standartus diegianti VLRD tampa atvira visuomenei. VLRD Kauno riedmenų ir konteinerių remonto cecho administracija nuolat gauna prašymus ekskursijoms. Domisi ir pradinių klasių, ir vyresni moksleiviai, taip pat techninio pobūdžio studentai. Vieniems įdomi cecho istorija, kitiems infrastruktūra bei grąžos ratas, tretiems – įsidarbinimo ir karjeros galimybės perspektyvioje įmonėje. Mažiausiems, be abejo, įdomu pasivažinėti lokomotyvų stumtuvu ir paspausti lokomotyvo kauklio signalą.

Susidomėjimas VLRD Kauno riedmenų ir konteinerių remonto cecho galimybėmis itin padidėja po renginių, kuriuose aktyviai dalyvauja ši bendrovė. Štai spalį surengtoje KTU karjeros dienų mugėje studentai galėjo susipažinti, kokie specialistai itin reikalingi šiuolaikiškai įmonei. Tai technologai, inžinieriai, šaltkalviai elektrikai, dažytojai.