„Kaut­ra“ mies­to marš­ru­tuo­se tu­ri ga­li­my­bę dirb­ti de­šimt­me­tį

Kau­no ben­dro­vė „Kaut­ra“ Aly­taus mies­to vie­ti­nius marš­ru­tus ap­tar­nau­ja nuo per­nykš­čio gruo­džio pa­bai­gos. Ji lai­mė­jo sa­vi­val­dy­bės skelb­tą kon­kur­są šiems marš­ru­tams ap­tar­nau­ti ir pa­gal pa­si­ra­šy­tą su­tar­tį pa­slau­gas tu­ri teik­ti sep­ty­ne­rius me­tus ir dar nu­ma­ty­tas tre­jų me­tų su­tar­ties pra­tę­si­mo lai­ko­tar­pis.

Tad Kau­no ben­dro­vė da­bar mies­to marš­ru­tuo­se tu­ri ga­li­my­bę dirb­ti de­šimt­me­tį. Kon­kur­so są­ly­go­se bu­vo nu­ma­ty­tas elek­tro­ni­nių, mė­ne­si­nių bi­lie­tų įdie­gi­mas, švies­len­čių įren­gi­mas pa­grin­di­nė­se marš­ru­tų sto­te­lė­se, taip pat kon­kre­tus skai­čius nau­jų au­to­bu­sų, ku­rie tu­ri ap­tar­nau­ti vie­ti­nius marš­ru­tus. Vi­sus šiuos rei­ka­la­vi­mus Kau­no ben­dro­vė įvyk­dė.

Dvy­li­ko­je mies­to marš­ru­tų dir­ba 25 ma­ži ir 4 di­de­li au­to­bu­sai. Dar 3 – 1 di­de­lis ir 2 ma­ži au­to­bu­sai yra re­zer­ve, kad per va­lan­dą bū­tų pa­keis­tos su­ge­du­sios ar dėl ki­tų prie­žas­čių ne­ga­lin­čios va­žiuo­ti trans­por­to prie­mo­nės.

Vie­ti­nių marš­ru­tų ap­tar­na­vi­mo prie­žiū­ros funk­ci­jas vyk­do vie­šo­ji įstai­ga „Aly­taus in­fra­struk­tū­ra“. Šios įstai­gos Vie­šo­jo trans­por­to ad­mi­nist­ra­vi­mo sky­riaus va­do­vės Dia­nos Kli­men­kie­nės tei­gi­mu, vie­ti­niuo­se marš­ru­tuo­se dir­ba 59 vai­ruo­to­jai ir jie vi­si aly­tiš­kiai, ne­ma­ža da­lis vai­ruo­to­jų at­ėjo iš bu­vu­sių ve­žė­jų mies­to marš­ru­tais įmo­nių: „Tai la­bai džiu­gu. Klai­din­gai ma­no­ma, kad vie­ti­niai pra­ra­do dar­bo vie­tas, o pi­ni­gai iš­ke­liau­ja į Kau­ną.“

Da­bar ga­lio­jan­čias bi­lie­tų kai­nas mies­to sa­vi­val­dy­bės ta­ry­ba yra pa­tvir­ti­nu­si ko­vo pa­bai­go­je, kai at­si­ra­do nau­jos bi­lie­tų rū­šys – elek­tro­ni­niai ir mė­ne­si­niai bi­lie­tai.

Bi­lie­tų kai­nas nu­spręs­ta pa­di­din­ti sie­kiant su­ma­žin­ti sa­vi­val­dy­bės mo­ka­mas do­ta­ci­jas ve­žė­jui, per me­tus pla­nuo­ja­ma su­tau­py­ti apie 150 tūkst. eu­rų.

D.Kli­men­kie­nės tvir­ti­ni­mu, sie­kia­ma iš­lai­ky­ti esa­mos pa­slau­gos ly­gį – ne­ma­žin­ti nu­va­žiuo­ja­mų ki­lo­met­rų skai­čiaus, ne­re­tin­ti tvar­ka­raš­čių lai­kų.

Kaip pra­ėju­sį ket­vir­ta­die­nį vy­ku­sia­me mies­to ta­ry­bos po­sė­dy­je svars­tant bi­lie­tų kai­nos pa­di­di­ni­mo klau­si­mą pa­ste­bė­jo ta­ry­bos na­rys, vi­suo­me­ni­nio rin­ki­mų ko­mi­te­to „Ži­nau ir ga­liu – Čes­lo­vas Dau­gė­la“ at­sto­vas Č.Dau­gė­la, pra­ėju­siais me­tais ve­žė­jams skir­ta 100 tūkst. eu­rų do­ta­ci­ja iš mies­to biu­dže­to, šį­met pri­reiks maž­daug 300 tūkst. eu­rų, o prieš tai bu­vu­siems ve­žė­jams jų vi­siš­kai ne­rei­kė­jo: „Jei tiek bū­tu­me do­ta­vę sa­vus ve­žė­jus, jie bū­tų ga­lė­ję pa­teik­ti to­kią pat pa­slau­gą. Tai ne­są­ži­nin­ga aly­tiš­kių ve­žė­jų at­žvil­giu.“

D.Kli­men­kie­nė ta­ry­bos na­riui at­sa­kė, kad vie­ti­nių marš­ru­tų ap­tar­na­vi­mo kon­kur­se da­ly­va­vu­sios aly­tiš­kių įmo­nės siū­lė dau­giau nei 20 proc. di­des­nę kai­ną nei „Kaut­ra“, to­dėl jie kon­kur­so ir ne­lai­mė­jo. Ji at­krei­pė dė­me­sį, kad bu­vu­siems ve­žė­jams taip pat bu­vo mo­ka­mos do­ta­ci­jos už su­si­da­ran­čius nuos­to­lius vie­ti­niuo­se marš­ru­tuo­se.

Kiek pa­brangs bi­lie­tai?

Pra­ėju­sį ket­vir­ta­die­nį mies­to ta­ry­bai pri­ėmus spren­di­mą dėl nau­jų va­žia­vi­mo vie­ti­nio re­gu­lia­raus su­si­sie­ki­mo marš­ru­tais bi­lie­tų kai­nų, jos įsi­ga­lios at­ei­nan­čio sau­sio 1-ąją.

Vien­kar­ti­nio elek­tro­ni­nio bi­lie­to kai­na bus ne­be 60, o 70 cen­tų, o vien­kar­ti­nis po­pie­ri­nis bi­lie­tas pa­brangs nuo 70 iki 90 cen­tų.

Su vien­kar­ti­niu elek­tro­ni­niu bi­lie­tu pus­va­lan­džio lai­ko­tar­piu bus ga­li­ma vie­ną kar­tą ne­mo­ka­mai per­sės­ti iš vie­no marš­ru­to į ki­tą, ta pa­ti są­ly­ga yra ir da­bar.

Vien­kar­ti­nio po­pie­ri­nio bi­lie­to kai­na su 50 proc. leng­va­ta pa­di­dės iki 45 cen­tų, elek­tro­ni­nio bi­lie­to – iki 35 cen­tų. Šių bi­lie­tų su 80 proc. leng­va­ta kai­na sieks 14 cen­tų. Ir leng­va­ti­niams ke­lei­viams su elek­tro­ni­niu bi­lie­tu nu­ma­ty­tas vie­nas ne­mo­ka­mas per­sė­di­mas.

Įsigyjant iš vairuotojo mė­ne­si­nis dar­bo die­nų bi­lie­tas ne­ri­bo­jant ke­lio­nių skai­čiaus darbo dienomis pa­brangs nuo 25 iki 26 eu­rų, elek­tro­ni­nis – nuo 22 iki 23 eu­rų.

Toks mė­ne­si­nis bi­lie­tas su 50 proc. leng­va­ta kai­nuos 13 eu­rų, elek­tro­ni­nis – 11 eu­rų 50 cen­tų, su 80 proc. leng­va­ta ati­tin­ka­mai – 5 eu­rus 20 cen­tų ir 4 eu­rus 60 cen­tų.

Pa­si­keis ir mė­ne­si­nio ka­len­do­ri­nių die­nų bi­lie­to kai­na, su ku­riuo taip pat ne­ri­bo­ja­mas ke­lio­nių skai­čius kalendorinėmis dienomis. Toks bi­lie­tas pa­brangs nuo 27 iki 28 eu­rų, elek­tro­ni­nis – nuo 24 iki 25 eu­rų.

Nuo sau­sio 1-osios at­si­ras nau­jo­vė – sep­ty­nių die­nų bi­lie­tas, su ku­riuo ne­bus ri­bo­ja­mas ke­lio­nių skai­čius 7 die­nas. Toks bi­lie­tas perkant iš vairuotojo kai­nuos 10 eu­rų, elek­tro­ni­nis – 8 eu­rus. Toks bi­lie­tas leis­tų pi­giau va­žiuo­ti ke­lei­viams, mies­to marš­ru­tais va­žiuo­jan­tiems bent du kar­tus per die­ną, ta­čiau ne­tu­rin­tiems po­rei­kio įsi­gy­ti mė­ne­si­nį bi­lie­tą, pa­vyz­džiui, dir­ban­tiems sa­vai­tė­mis ar slan­kiuo­ju gra­fi­ku.

Vie­šo­ji įstai­ga „Aly­taus in­fra­struk­tū­ra“ su­skai­čia­vu­si, kad per mė­ne­sį vi­du­ti­niš­kai par­duo­da­ma be­veik 164 tūkst. įvai­rių bi­lie­tų. Apie 53 proc. su­da­ro elek­tro­ni­niai bi­lie­tai. Per sau­sio–spa­lio mė­ne­sius par­duo­ta 7 tūkst. 521 mė­ne­si­nis bi­lie­tas, iš ku­rių 61 proc. – 4 tūkst. 607 įsi­gi­jo moks­lei­viai.

Kaip sa­kė D.Kli­men­kie­nė, po­pie­ri­nių bi­lie­tų kai­nos yra di­des­nės sie­kiant ska­tin­ti ke­lei­vius įsi­gy­ti elek­tro­ni­nius bi­lie­tus: „Per­kant po­pie­ri­nius bi­lie­tus il­gė­ja au­to­bu­sų sto­vė­ji­mo sto­te­lė­se lai­kas, lė­ti­na­mas au­to­bu­so va­žia­vi­mo marš­ru­tu lai­kas, taip iš­si­de­ri­na tvar­ka­raš­čiai, vai­ruo­to­jams ten­ka pil­dy­ti dau­giau bi­lie­tų įsi­gi­ji­mo va­rian­tų. Truk­do­mas ki­tų ke­lei­vių bran­gus lai­kas.“